گرافیک در تجارت الکترونیک

گرافیک در تجارت الکترونیک نقش بسیار مهمی را ایفا را می کند در گذشته تمامی خرید ها و دادو ستدها در مکانهای مختلفی از شهر و بندرگاه ها انجام میشده ولی به مرور زمان برای راحتی بیشتر خریداران مغازه ها و بازارهایی در نزدیک محل زندگی مردم و فضاهای خاصی احداث گردید اما امروز برای راحتی هر چه بیشتر مردم خرید ها در فضای مجازی و بدون صرف وقت برای مشتریان انجام میشود از این رو تجارت الکترونیک معنای ویژه ای در بازاریابی و فروش پیدا کرده است.

بنابراین گرافیک در تجارت الکترونیک نقش مهم پیدا کرده است که زیر به توضیح کامل آن میپردازیم:
به عنوان مثال شرکت هايی چون گوگل ، ياهو و فيس بوک جاي شرکتهايی چون کوکاکولا و جنرال موتور را در صدر ليست فروش گرفته اند زیرا این شرکتهای به صورت اینترنتی و مجازی کار می کندد و با توجه به دنیای مدرن امروز کاربران نیز ترجیج میدهند که اینترنتی و بدون صرف زمان و هزینه رفت و آمد خرید کنند.

گرافیک در تجارت الکترونیک شامل مواردی است که باید رعایت شود تا وب سایت شما بتواند تمامی کاربران مورد نظرتان را جذب کند و به راحتی بتوانید کالای مورد نظر خود را به فروش برسانید. هر چه به گرافیک در تجارت الکترونیک و تبلغات بیشتر اهمیت دهید بین کاربران بیشتر شناخته میشود و این شناخت باعث ایجاد اعتماد بین شما و کاربر میگردد و فروش را چندین برابر خواهد کرد.

برای مثال به دو تصویر زیر نگاه کنید کدام تصویر نظر شما را بیشتر جلب می کند و مفهوم راحتی را بیشتر میرساند؟

بله کاملا مشخص است که عکس بالا کاربران بیشتری را جلب خواهد کرد و محصول نهایی(دوچرخه) فروش بیشتری خواهد داشت به این خاطر که در عکس اول از رنگهای شاد و تکیدی استفاده شده و حرکت پاها به جای چرخها به راحتی سهولت استفاده از وسیله را نشان میدهد اما در عکس زیر ما یک تصویر از یک دوچرخه داریم که کاملا تکراری و بدون هیج افکتی است و ممکن است کاربران در بین هزاران عکس هرگز نگاهی به آن نیاندازند، به این نوع کارگرافیک در تجارت الکترونیک می گویند.

گرافیک در تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

موارد که به بهتر شدن گرافیک در تجارت الکترونیک کمک می کند کدام است؟

گرافیک سایت  و تصاویر استفاده شده در آن:
کاربران اینترنتی معمولا صبر زیادی ندارند و مطالعات نشان داده است که در صورتیکه صفحه ای از سایت بیش از ۱۰ ثانیه زمان بارگذاری داشته باشد، اکثر مردم به سایت دیگری خواهند رفت . طراحی سایت همواره تصاویر و دیگر فایلهای گرافیکی را برای داشتن کمترین حجم ممکن، بهینه سازی کنید بدون آنکه بر کیفیت نهایی تصاویر تاثیری بوجود آید.
همواره از خصیصه های طول و عرض برای تصاویر استفاده کنید بطوریکه ما بقی صفحه بتواند در حین دانلود تصاویر، بارگذاری شوند. از تگ ALT استفاده کنید بطوریکه برخی از کاربرانی که نمایش تصاویر را در مرورگرهایشان خاموش کرده اند، بتوانند بفهمند تصاویر برای چه مقاصدی استفاده شده است.

رنگهای پیش زمینه:
چنانچه از هر چیز دیگری به غیر از پیش زمینه سفید برای متن ها استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که رنگ های لینک ها را تعریف کرده اید در غیر اینصورت تنظیمات پیش فرض در مرورگر کاربران مشخص خواهد کرد که رنگ لینک ها چیست و در برخی موارد این موضوع می تواند سبب ناخوانایی در لینک ها شود .

ساختار سایت:
ساختار سایت بایدساده و قابل فهم و منطقی باشد . مطالعات نشان داده است که چنانچه کاربری نتواند اطلاعاتی را که به دنبال آن می گردد را بیابد ، سایت شما را ترک می کند و به سایت دیگری خواهد رفت . به این قانون ، قانون ۳ کلیک می گویند . طراحی سایت هر بخشی از سایت شما می بایست تنها با سه کلیک از هر بخش دیگری از سایت تان قابل دسترسی باشد. چنانچه  از چیزی دیگری غیر از لینک های متنی ساده استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که سایت تان را از لحاظ ساختاری، منوها و دیگر موارد در مرورگرهای مختلف آزمایش کرده اید.

مالتی مدیا و افکتهای حرکتی در سایت:
مالتی مدیا ترکیبی از فیلم هایی بصورت فلش، ویدئو کلیپ ها، آوا ها، و موسیقی های پیش زمینه است. همواره از پخش کننده هایی استفاده کنید که استاندارد هستند بطوریکه زمان دانلود کوتاه شود. اطمینان حاصل کنید که بازدید کنندگان می توانند فایلهای مالتی مدیا را متوقف کنند یا آنها را رد کنند. با این روش، افرادی که سرعت اینترنت پایینی دارند یا سخت افزار یا نرم افزار کامپیوترشان، از مالتی مدیا پشتیبانی نمی کند می توانند چنین فایل هایی را نادیده بگیرند.
همچنین کلیه اطلاعات مهم و حیاتی درون فایلهای مالتی مدیا را درون متنی نیز قرار دهید بطوریکه بازدید کنندگان بدون استفاده از مالتی مدیا بتوانند به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشند. چنانچه افزونه ای برای استفاده از مالتی مدیا مورد نیاز باشد، همواره لینکی را برای نصب آن قرار دهید تا کاربران بتوانند آن را دانلود و نصب نمایند. نکته آخر اینکه وقتی از مالتی مدیا استفاده می کنید، همواره قانون ۱۰ ثانیه ای را برای بارگذاری صفحات به یاد داشته باشید.

لینک ها و یا تبادل لینک:
بطور مرتب و دوره ای، کلیه لینک های سایت تان را آزمایش کنید تا مطمئن شوید آنها بخوبی کار می کنند و لینکی شکسته وجود ندارد. ابزارهای آنلاین و رایگانی وجود دارند که بطور دوره ای لینک های سایت تان را بررسی می کنند.

گرافیک در تجارت الکترونیک

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید