ویرایش عکسها برای سایت را چگونه انجام دهیم؟

ویرایش عکسها برای سایت یکی از مهمترین مسائلی است که طراحان سایت و گرافیست های وب سایت را تحت تاثیر قرار داده است زیرا هر چه حجم تصاویر کمتر باشد سایت سبکتر خواهد بود و سریعتر لود شد و کاربران خود را بخاطر سرعت پایین اینترنت از دست نخواهد داد.

در اصل بهینه سازی و ذخیره سازی عکسها با Save کردن آنها شروع نمیشود و قبل از رفتن به سراغ کلید Save کارهایی است که باید انجام شود که تصویر هم خجم  کمتری پیدا کند و هم کیفیت خود را از دست ندهد از دست ندادن کیفیت مهمترین مسئله در ویرایش عکسها برای سایت است. در زیر به چند نکته در مورد ویرایش تصاویر اشاره میکنیم:

۱٫نوع فرمت تصاویر RGB یا CMYK

عکس ها باید در فرمت  RGB قرار دارد و نه CMYK چرا که  فرمت CMYK بیشتر برای کارهای چاپی کاربرد دارد و حجم زیادی هم در بر خواهد داشت اما فرمت RGB برای کارهای وب کاربرد دارد و حجم کمتر و تعداد رنگ بیشتری نسبت به فرمتهای چاپی دارد. ضمنا این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است که از ابتدا فایل جدید را در مود RGB کار نمایید تا اینکه در مود CMYK کار کنید و بعدا آنرا تبدیل نمایید. مود یک عکس را از مسیر Image > Mode میتوانید چک/عوض کنید.

ویرایش عکسها برای سایت
RGB مناسب وب سایت

۲٫ابعاد و سایز تصاویر

اگر ابعاد عکس بیشتر از حد معمول باشد و بخواهید آن را با استفاده از این گزینه Save for a Web/Device ذخیره نمایید.برنامه به شما هشدار می دهد که حجم عکس شما بیش از حد معمول است و فتوشاپ این کار را نمی تواند به درستی انجام دهد. پس به اندازه و حجم عکس اصلی توجه داشته باشید و انتظار نداشته باشید عکس با حجم ۵۰ مگا بایت و ابعاد بسیار بالا را بتوانید به عکس ۱۰۰ کیلو بایتی با همان ابعاد تبدیل نمایید. بهتراست برای طراحی تصاویر وب سایت حتما رزولیشن را روی ۷۲ بگذارید و سعی کنید طول تصویرتان از ۱۰۰۰ پیکسل تجاوز نکند و برای قسمتهای بزرگ بیشتر از رنگها استفاده کنید که حجمی ندارند و سعی کنید تصاویر کوچکترو در فضاهای کمتری قرار بگیرند تا حجم سایت در کل کمتر شود.

معمولا بهترین حالتی که میتوانید برای عکسهای خود پیدا کنید JPG Medium میباشد که در آن حجم عکس به مقدار قابل توجهی کاهش میبابد اما کیفیت خیلی پایین نمی آید. اما اگر بخواهید از عکسهای خود خروجی GIF داشت باشید بهترین حالت برای کم کردن حجم خواهد بود اما کیفیت عکسها خیلی جالب نیست. برای عکسهای سیاه و سفید میتوانید از خروجی GIF استفاده نمایید.

سایز تصاویر
سایز تصاویر سایت

۳٫تعداد تصاویر

برای یک صفحه وب سایت بهتراست حداگثر تعداد تصاویر ۱۰ عدد باشد البته بیشتر از این تعداد هم میتوان کار کرد اما تعداد نرمال جهانی ۱۰ تصویر است.

تعداد تصاویر
تعداد تصاویر مناسب سایت

۴٫استفاده از ابزارهای و برنامه های وبی برای کوچکتر کردن سایز تصاویر

اغلب این برنامه به راحتی در وب سایتهای ایرانی و خارجی قابل دانلود هستند اما یکی از پر طرافدارترین برنامه ها برنامه optimizilla.com است که تصاویر را بدون از بین رفتن کیفیت کم حجم می کند.

ویرایش تصاویر
نرم افزار ویرایش تصاویر

ویرایش عکسها برای سایت | ویرایش عکس

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید