تاثیر انیمیشنهای GIF در وب سایت

یکی از بهترین تکنیک های جذب مخاطب در گرافیک سایت استفاده از انیمیشنهای GIF و افکتهای حرکتی در قالب وب سایت است.

انیمیشنهای GIF

زمانی دنیای اینترنت تشکیل شده بود از متن‌هایی که پاراگراف بندی شده بودند و در کنارشان تعدادی عکس کوچک دیده می شد، و تفاوت اصلیشان با سایر رسانه‌ها، پیوند بین این صفحات با سایر صفحات داخلی بود مفهومی که کلمه وبسایت به معنای تار عنکبوت از آن برآمده است. اما رفته رفته این سایتها برای کاربران تکراری شدند و برنامه نویسان به دنبال نوع آوری برای بهبود روند کار شدند که استفاده از افکتهای حرکتی و موشن ها باعث شد تا کاربران دوباره به وب سایتها جذب شوند و گرافیک سایت توانست بار دیگر فروش وب سایت ها را بیشتر کند و کاربران را به کارفرمایان باز گرداند.

طراح بنر   بنر حرکتی   بنر سایت

یکی از شیوه های جذاب برای از بین بردن سکون صفحات وب، متحرک سازی یا به عبارت بهتر موشن گرافیک بود. این گرافیک متحرک، به دو شکل سنتی و تعاملی در وب گسترش پیدا کرد. در شکلهای بالا می توان به راحتی این موضوع را مشاهده کرد که حرکت بنرها و رفت و آمد متون باعث جلب نظر کاربارن میشود و چون نوشته ها روی بنر حرکت می کنند مغز کاربران ترغیب به خوانده نوشته ها میشود.

البته باید توجه داشت که در یک صفحه وب سایت بیش از اندازه از افکتها و موشن ها استفاده نکنیم زیرا نه تنها تاثیر خود را از دست میدهد بلکه کاربران را خسته کرده و از وب سایت بیرون بروند.

بنابراین نتیجه میگیریم:

در هر طرح صفحه و گرافیک سایت از می توان از انیمیشنهای GIF استفاده کرد اما حداکثر دون یا سه مورد. اگر قرار است فایل در وب سایت خودتان باشد سعی کنید با رنگ سازمانی و رنگ کلی سایت همخوانی داشته باشد اما اگر فایل را برای تبلیغ در وب سایت دیگری به کار میبرید سعی کنید رنگ آن کاملا متضاد سایت هدف باشد تا کاربران به راحتی آن را در وب سایت جدید ببنند و روی آن کلیک کنند و به سایت شما هدایت شوند.

انیمیشنهای GIF | تاثیر انیمیشنهای GIF در وب سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید