نمونه کار طراحی لوگو و ارم

اگر ایده ای در ذهن دارید با ما تماس بگیرید، خلاقیت محدود شدنی نیست…

طراحی لوگو و ارم چیست ؟ لوگو یا آرم شکل ساده شده ی فعالیت شما در یک طرح گرافیکی است که مفهوم کارتان را به صورت بصری به کاربران القا میکند. به صور علمی میتوان بیان نمود که  : نمادها یا علائم معنی دار همواره درون نوعی شکل هندسی قرار دارند و حروف نیز که خود از تغییر شکل اشکال و فرمها به وجود آمده اند، از درون چند شکل هندسی دایره ، مثلث و مربع قابل تعریف می باشند.در گرافیک سایت و طراحی قالب سایت هم استفاده از لوگو و طراحی لوگو و آرم بسیار مهم است زیرا یک سایت بدون داشتن لوگو شناسنامه کاری درستی نخواهد داشت.

آرم ها به چهار دسته کلی تقسیم می شوند ( انواع آرم ها ):

  • تایپوگرام ها یا آرم های نوشتاری
  • پیکتوگرام ها یا آرم های تصویری
  • ترکیبی از هر دو
  • نشانه های پیامی و شعاری

تایپوگرام ها:

طراحی لوگو و ارم

تایپو گرامها عنوان لوگو را با یک فونت نشان میدهند که این فونت برای زیبایی دستخوش تغییراتی می شود.

پیکتوگرام ها:

پیکتوگرام

همانطور که از نامش (pictogram) مخفف picture برمی آید، به آرم های تصویری گفته می شود که توسط اشکال و فرم و خط بدون نوشتار در آنها یا علائم اختصاری حروف ، طراحی می گردند.

آرم ترکیبی از پیکتوگرام و نوشتار:

ترکیب تایپوگرام و پیکتوگرام

این نوع آرم ها هم از المانهای پیکتو هم از نوشتار درقسمتی از طرح بهره جسته است. معمولا شکل زیبایی دارند. اما بهتر است آرم تصویری ابتدا بدون نوشتار رسم شود، و این ترسیم به گونه ای باشد که نوشته ی دلخواه بعدا به آن اضافه شود، یا اینکه نوشته خود جزوی از آرم شود.

نشانه های پیامی و شعاری:

لوگوی شعاری

یک نوع دیگر نشانه نیز وجود دارد که نمادیست که حاوی انتقال پیام شعارگونه در آن است و شعار آن سازمان را منتقل می کند نه نام یا فعالیت آن موسسه این نوع نشانه ها را، نشانه های شعاری می گویند.

اطلاعات بیشتر در مورد انواع لوگو و نشانه ها را اینجا مطالعه کنید.

طراحی لوگو و ارم