طراحی هویت سازمانی چگونه است؟

طراحی هویت سازمانی یکی از مهمترین فعالیتهایی است که یک شرکت برای تبلیغات خود باید انجام دهد زیرا هیچ شخص و شرکتی بدون هویت معنا و اعتبار ندارد و باعث میشود که کاربران فکر کنند مشکلی در آن شرکت وجود دارد که هویت درستی از خود به نمایش نگذاشته است.

در زیر به معرفی بخشها مختلف برای طراحی هویت سازمانی می پردازیم:

طراحی هویت سازمانی

طراحی یک نشان برای سازمان:

هر سازمانی باید برای خود یک نشان یا یک لوگو داشته باشد تا در صورت لوزم به جای اسم از آن استفاده کند و کاربران به صورت بصری با آن نشان اخت شوند و هر جا که آن لوگو یا نشان را میبیند بدون خواندن اسم به یاد شرکت مربوطه بی افتند.

منحصر به فرد بودن:

تمامی شرکتها یا سازمانها یک هویت طراحی می کنند تا محصول آنها از محصولات مشابه قابل تشخیق باشد و کاربران بتواند با اعتماد کامل محصول مورد نظر خود را بخرند به همین خاطر هر نشان و  هویت سازمانی باید روی محصول وجود داشته باشد به طوری که کاربران بتوانند به راحتی آن را در هنگام خرید مشاهده  کنند.

ثبت هویت سازمانی:

شما باید حتما بعد از طراحی هویت سازمانی آن را در دفتر اسناد رسمی کشور ثبت کنید که اگر کسی از ان استفاده کرد بتوانید ادعا کنید که این هویت برای شما بود و محصولات فروخته شده تغلبی هستند و در مورد ثبت هویت هم همیشه کسی که زودتر لوگو و نشان خود را ثبت کند موفق تر است مثل کسی که ۱۰ سال پیش هویت سازمانی و فروشگاهی دیجیکالا را ثبت کرد به راحتی می تواند از هر کسی که چنین اسمی روی کالای خود بزند ادعا خسرات کند.

انجام تبلیغات برای شناساندن هویت سازمانی به مردم:

بعد از طراحی هویت سازمانی بسیاری از کاربران ادعا می کنند که حالا که ما برای خود هویت سازمانی ساخته ایم چرا هنوز هم کاربران و مردم ما را نمیشناسند؟

جواب کاملا مشخص است برای اینکه تبلیغات نکرده اید شما هر چه قدر هم که هویت و لوگوی زیبایی از خود ساخته باشید بدون تبلیغات و تکرار کاربران به راحیت هویتتان را از یاد خواهند برد.

ارتباطات :

هر شرکت یا سازمان باید با شرکتهای مختلف در ارتباط باشد و کالای خود یا محصول مورد نظرش را به آنها عرضه کند و حتی از رغبای خود بی اطلاع نماند نداشتن ارتباط با شرکتها و سازمانهای هم رده کار بسیار اشتباهی است.

نقش گرافیست در طراحی هویت سازمانی:

برای طراحی هویت سازمانیان هزینه خوبی خرج کنید و با طراحان حرفه ای کار کنید زیرا این هویت به نام شما ثبت می گردد و شما با آن شناخته خواهید شد پس بهتر است چیزی باشد که کاملا حرفه ای و درست طراحی شده باشد.

طراحان در توسعه و روند خلق هویت سازمانی چه نقشی دارند؟
سازمان همیشه در حال برقراری ارتباط است و از راه این ارتباط، تصویر سازمان شکل داده می شود. هویت سازمان، هویتی است که شرکت با هوشیاری به نمایش گذاشته است آنها به گونه ای هشیارانه با ارتباط تصویری کار می کنند ارتباط از راه چشم، ارتباط بصری و اغلب به صورت دو بعدی.

طراحی هویت سازمانی | هویت سازمانی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید