موارد آزار دهنده در طراحی سایت

موارد آزار دهنده در طراحی سایت

موارد آزار دهنده در طراحی سایت چیست؟ ممکن است تا به حال به این نکته اندیشیده اید که شاید طراحی سایت شما برای کاربرانتان آزاردهنده باشد؟ در بحث طراحی سایت، دانستن مواردی که ممکن است برای کاربران ناخوشایند باشد اهمیت زیادی دارد، مگر اینکه شما اهمیتی برای مراجعه مجدد کاربران به سایت ندهید. اگر سایتی را می‌شناسید که آن دارای طراحی آزاردهنده است.

تعداد زیادی از شرکت‌های طراحی سایت در قسمت بالای صفحه از فایل‌های فلش استفاده می‌کنند. استفاده از فایل ها حاوی تصاویر گرافیکی متحرک و شناور به همراه یک موسیقی ملایم می تواند فضای بسیار زیبایی را برای کاربر فراهم کند. اما پس از کمی گشت و گذار در سایت این موضوع بسیار آزار دهنده می شود، زیرا با هر کلیک بر روی صفحه، فایل های فلش مجددا از ابتدا شروع می شود.

سایتی که در ابتدای امر برای کاربر بسیار دلپذیر بود در مدت کوتاهی به یک عامل آزاردهنده مبدل می گردد که تمرکز کاربر را از بین برده و خواندن مطالب صفحه را برای او مشکل خواهد کرد و اشتیاق او را برای برای ماندن در سایت از بین می برد.

چرا سایت ها آزاردهنده می‌شوند؟

استفاده از موارد آزاردهنده در طراحی سایت پیرامون همین موضوع، بسیاری از افراد دارای سایت به ویژه افرادی که برای اولین بار تصمیم به طراحی سایت گرفته اند، به پیاده سازی ایده های خود همراه با یک طراحی بیش از حد اصرار می کنند. داشتن یک هدر (Header) جذاب برای صفحات سایت خوب است، اما آیا واقعا آشفته کردن ذهن کاربر با استفاده از آن لازم است؟ صاحبان سایت به طور معمول این نکته را فراموش می کنند که سایتشان باید حاوی پیامی برای کاربران در جهت معرفی شرکت باشد، نه مکانی برای نمایش میزان قدرت و توانایی طراحان سایت.

موارد آزار دهنده در طراحی سایت

عدم ارائه اطلاعات شفاف

تلاش کنید اطلاعات شفاف و واضحی را از سایت خود ارائه دهید. سایت های موفق آن‌هایی هستند که به طور واضح هدف از کار خود، نوع کسب و کار و محتواهایی که کاربران در سایت خواهند یافت را ارائه خواهند داد.

متن های طولانی

برای توضیح مطالب تمام تلاش خود را کنید از کلمات مناسب و در حد معمول استفاده نمائید و برای ارائه بهتر مطالب می توانید از تصاویر، ویدئو و اینفوگرافیک که برای کاربران جذاب هستند و کمک به درک بهتر آنها می شود استفاده کنید.

سرعت بارگذاری

سایت هایی که بیشتر از ۴ ثانیه لود شوند به طور معمول ۴۰% از بازدیدکنندگان خود را از دست خواهند داد و این امر برای سایت های فروشگاهی به منزله از دست دادن مشتری خواهد بود.

پخش موسیقی و فیلم

ممکن است برای شما نیز بارها اتفاق افتاده که وقتی وارد سایتی می‌شوید به طور خودکار و بدون درخواست اجازه از شما موسیقی پخش می‌شود و یا اینکه فیلمی به نمایش در می آید. این باعث می شود که از حجم پهنای باند شما کم شود. اگر می خواهید برای محصول خود از طریق ویدئو تبلیغ کنید از کاربران کسب اجازه و آن‌ها را تشویق به دیدن ویدئو کنید.

سایت واکنش گرا

امروزه تعداد بسیار زیادی از کابران با استفاده از موبایل و تبلت از اینترنت استفاده می کنند و تقریباً ۶۰% از کاربران از این دسته افراد هستند. سایت خودتان را با این ابزارها تطبیق داده تا کاربران برای مشاهده وب سایت شما مشکلی نداشته باشند. اگر سایت شما واکنشگرا نباشد بطور حتم کاربران از سایت شما خواهند رفت و این نکته برای سایت شما خوب نمی باشد.

استفاده از پاپ آپ

یکی از آزاردهنده ترین و عصبی کننده ترین روش های تبلیغات استفاده از پاپ آپ است و به صورت تقریبی ۹۵% از کاربران از این کار نفرت دارند. حتی گوگل نیز چنین سایت هایی را آزار دهنده و جریمه می کند. اگر برای تبلیغات خودتان می خواهید از پاپ آپ استفاده کنید سعی کنید به صورت هوشمندانه و در جای مناسب از آن استفاده کنید.

استفاده از عنوان و تیترهای نامناسب

کاربران به وسیله دیدن تیترهای شما وارد وبسایت شما می‌شوند. سعی کنید محتوایی متناسب با تیترهای خود تهیه کنید و یا اینکه برای محتواهای تولید شده خود تیترهای مناسبی را تهیه کنید و از تیترهای نامربوط جدا خوداری کنید. همیشه به این نکته که نحوه قرارگیری تیترهای محتوا های خود در سایت چگونه باشد، بسیار توجه کنید زیرا کمک بسیاری در راهنمایی کاربران می کند.

ناقص بودن اطلاعات در قسمت تماس با ما

یکی از مهم ترین عوامل، نقص در اطلاعات تماس می باشد. همیشه سعی کنید اطلاعات کاملی از سایت و شرکت خود در قسمت تماس با ما قرار دهید و همچنین برای ارائه بهتر موقعیت مکانی خود را در نقشه مشخص نمایید و در سایت قرار دهید. کاربران همواره از سهولت بدست آوردن اطلاعات تماس شما و ثبت اطلاعات خود لذت می‌برند و اگر در انجام این عمل دچار سختگیری شما شوند باعث نارضایتی آن‌ها خواهد شد.

 

عواملی که باعث آزار کاربران در سایت می شوند بسیار زیاد هستند اما شما می توانید از کاربران در مورد رضایت از سایت خود نظرخواهی کرده و از این نظرات در جهت ارتقای سایت خود گام بردارید. همیشه سعی کنید با گرفتن بازخورد مناسب از کاربران مشکلات سایت خود را بررسی کرده و آنها را بهبود دهید.

اهمیت دادن به تجربه کاربری و رفتار کاربران می تواند کمک بسیاری به بهبود و پیشرفت سایت شما بکند. ایجاد جذابیت و مطالب مفید در سایت باعث ماندگاری بیشتر کاربران در سایت شما خواهد شد و به مرور برند شما را توسعه می دهد. همیشه سعی کنید با گرفتن بازخورد از کاربران و تعامل با آنها وب سایت خود را بهبود دهید. با در نظر گرفتن این نکاتی که گفته شد میتوانید سایت خود را بهبود بخشید.

 

موارد آزار دهنده در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید