تفاوت مرور گر ها در طراحی سایت

تفاوت مرور گر ها در طراحی سایت

یکی از اصلی‌ترین مشکلات و دردسر ها در طراحی وب سایت ، یکسان سازی نمایش وب سایت در مرورگر های مختلف است. جالب اینجاست که اکثر طراحان وب با خواندن مطلب تا به اینجا فوراً تفاوت‌های آشکار و غیر استاندارد IE (مخصوصاً نسخه های قدیمی تر از ۸) در ذهنشان نقش می‌گیرد. این در حالی است که حتی مرورگر های Firefox و Chrome نیز در خیلی از موارد تفاوت‌هایی را در نمایش المان‌های Html دارند.

این تفاوت‌ها از تنظیمات پیش فرضی ناشی می‌شود که تولید کنندگان آن‌ها برای محصول خود در نظر گرفته‌اند که مثلاً رنگ لینک ها در شرایط بازدید نشده و بازدید شده چه باشد و یا حاشیه های داخلی و بیرونی (Padding و Margin) برای المان هایی نظیر TD در TABLE و یا DIV یا LI و حتی خود BODY چه باشد. همین پیش‌فرض ها باعث می‌شود تا تغییراتی در اندازه و مکان المان های صفحه در هر مرورگر شاهد باشیم.

برای رفع این مشکل اصطلاحاً CSS را RESET میکنیم. مظنور از RESET کردن CSS این است که با کدهای CSS به عنوان اولین سند CSS در صفحه پیش‌فرض ها را خنثی میکنیم.

پس از خنثی شدن پیش‌فرض ها با وجود دستکاری های CSS بیشتری که متحمل می‌شویم در مقابل شاهد نمایش یکسانی از صفحه وب سایت خود در مرورگر های مختلف خواهیم بود.

تفاوت مرور گر ها در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید