انواع بنر ها در تبلیغات

انواع بنر های تبلیغاتی

خاصیت اصلی بنر ها در تبلیغات ، جذب مخاطب به سمت مقصد ما و ایجاد یک فروش پرسود تر می باشد . برای استفاده بهتر از این ابزار برندینگ ، باید انواع banner  که جهت جذب مخاطب در سطح وب آشنا باشید سپس می توانیم در میان آنها انتخاب درست و هدفمندی را برای تبلیغ خود داشته باشیم .

تیپ های مختلف بنر :

همان طور که می دانید ، تیپ های مختلف بخش بصری یا ویژووال بنر را تشکیل می دهد که جهت جذب مخاطبان کاربرد بسیاری دارد . در دنیای تبلیغات تنها با یک تصویر می توان کاربران را به سمت تجارت و خود جذب کرد . لذا افراد متخصص در طراحی بنر گرافیکی ، با به کاربردن عناصر مختلف گرافیکی به ساخت یک طرح تبلیغاتی می پردازند . از همین تبلیغات را می توان در فرمت های مختلف جهت نمایش به عموم کاربران در آورد که ما به سه مدل از اصلی ترین مدل تبلیغ بنری اشاره خواهیم کرد .

بنر های فلش ( تعاملی)

با توسعه تکنولوژی ، امکان وارد کردن انواع فایل های چند رسانه ای به بنر ها پدید آمد تا این که بنر های فلش یکی از انواع بنر های رایج در دنیای طراحی بنر تبلیغاتی شدند. بنر های فلش ، به سادگی قابل توسعه هستند و نصب و بارگذاری آن ها ، روان تر است و به قابلیت های فراوانی در این فرمت بنر وجود دارد . حرکات و فریم های نرم نمایش ، حجم پایین خروجی نسبت به میزان کیفیت از بارزترین مزایای این فرمت نمایشی به شمار می رود . طراحی فلش بنرهای پیچیده تر از فرمت گیف بوده و این مساله در طراحی به زمان بیشتری را نیازمند خواهد بود . اغلب تبلیغ دهندگان این ساختار نمایشی را نسبت به سایر فرمت ها ترجیح می دهند ، اما در سال های گذشته محدودیت برای نمایش فرمت فلش تحت وب در نظر گرفته شده است که همین مساله سبب کمتر دیده شدن این فرمت نمایش در وب سایت های اینترنتی هستیم .

 

انواع بنر ها در تبلیغات

بنر های گیف (متحرک یا انیمیشنی)

هنگامی که بنر فلش در سراسر وب به نمایش در می آمد ، نمایش آگهی با فرمت گیف هم به تصویر کشیده می شد . پس از آنکه محدودیت هایی برای فرمت فلش در سطح وب بوجود آمد بیش از پیش رویکرد طراحان و تبلیغ دهندگان به سمت طرح های گیف کشانده شد . فرمت گیف نوع دیگر بنر ها می باشد که در فایلی با فرمت GIF. در سطح وب نمایش داده می شود . این مدل نمایشی از ۲۵۶ رنگ زنده در فضای وب پشتیبانی می کنند که همین موضوع در کنار حجم کم آن ها ، سبب محبوبیت بیشتر آن ها در نزد متخصصان در طراحی بنر و همچنین و کاربران شده است . دیگر به ندرت شاهد فلش طرح ها هستیم ، قالب آگهی هایی در سراسر وب مشاهده میکنیم با فرمت گیف توسط طراحان گرافیک ساخته می شود و با توجه به استاندارد هایی که در این فرمت رعایت می شود این روزها شاهد طرح های جذابی با این فرمت هستیم .

بنر های ثابت

اگر بگوییم نوع ثابت banner  این روزها مورد استقبال ۹۰% تبلیغ دهندگان قرار گرفته است ، کم بی راه نگفته ایم . وقتی مروری بر تاریخچه این مدل تبلیغات در چند سال گذشته میکنیم روند پیشرفت و توسعه این مدل آگهی نمایشی را به خوبی حس میکنیم . یکی از رایج ترین دلایل توسعه ی این فرم نمایشی شبکه ای اجتماعی می باشد ، گسترش شبکه های اجتماعی و قابلیت هایی که در اختیار کاربران قرار می دهند سبب شده است تا تبلیغ دهندگان زیادی از بنرهای ثابت برای معرفی شرکت ، خدمات و محصولات خود به کاربران استفاده کنند . سایز مشخص و ثابتی برای این فرمت نمایشی که عموما با jpg که به صورت یک تصویر ثابت است وجود ندارد و تبلیغ دهنده می تواند با هر ابعاد دلخواهی طراحی خود را سفارش دهد و نسبت به تبلیغ خود اقدام کند ، مگر در مواقعی که جایگاه نمایش آگهی یک تعریف استاندارد سایز داشت باشد که تبلیغ دهنده می بایست تابع باشد .

 

نتیجه گیری :

به جز فرمت فلش این روزها دیگر شاهد طرح های این چنین نیست و فرمت html که هنوز جایگاه خود را به دست نیافته است ، هر دو فرمت گیف و جیپگ از پرکاربرد ترین های تبلیغات در سطح وب می باشد و در صورتی که برای تبلیغات خود هدفمند و برنامه ریزی صحیحی انتخاب کرده باشید . از هر کدام می توانید نتیجه قابل قبولی کسب کنید .

انواع بنر ها در تبلیغات

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید