اگر امیدوارید تا ترافیک وب‌سایت خود را با تبلیغات آنلاین ارتقا دهید، ممکن است از خودتان بپرسید که طراحی بنر تبلیغاتی در وب‌سایت چیست؟ طراحی بنر تبلیغاتی در وب روی خلق موثر و سیستماتیک تبلیغات از طریق کاربرد دقیق دستورالعمل‌های اساسی طراحی تمرکز دارد. بنر تبلیغاتی یکی از پربازده‌ترین اشکال بازاریابی است که امروزه در دنیای آنلاین استفاده می‌شود. همه‌ شرکت‌ها از این‌گونه تبلیغات در یک شکل یا شکلی دیگر استفاده می‌کنند؛ زیرا این تبلیغات، تبلیغاتی با قیمت مناسب، قابل اندازه‌گیری و موثر در افزایش آگاهی برند است. حال چگونه می‌توانید یک بنر تبلیغاتی در وب طراحی کنید که روی آن زیاد کلیک شود؟ در ادامه فهرستی از نکات کلی دستورالعمل‌های طراحی بنر تبلیغاتی آورده شده است.

 طراحی بنر تبلیغاتی ساده

۱. موثرترین سایز بنر را انتخاب کنید

بنا به گفته Google Ad Sense، موفق‌ترین سایزهای بنر، سایزهای زیر هستند:

  • برای بنر اصلی: ۹۰×۷۸۰ پیکسل
  • برای بنر نصف صفحه: ۳۰۰×۶۰۰ پیکسل
  • برای بنر مستطیلی بزرگ: ۲۸۰×۳۳۶ پیکسل
  • برای بنر مستطیلی متوسط: ۲۵۰×۳۰۰ پیکسل

۲. بنر تبلیغاتی را درست جایگذاری کنید

بنرهای تبلیغاتی را می‌توان در رسانه‌های مختلف نمایش داد. اگر مایلید بنر را در سایت‌ها نمایش دهید، جایی که بنر شما نشان داده می‌شود، باید بالای صفحه و نزدیک مطالب اصلی باشد

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۳. سلسله مراتب را رعایت کنید

طراحی بنر تبلیغاتی وابسته به هماهنگی صحیح میان هر تبلیغ است؛ بنابراین مراقب سلسله مراتب طراحی تبلیغات از لحاظ اهمیت باشید. بنرهای تبلیغاتی چشمگیر برای آگاهی درباره‌ یک برند، بالابردن تعداد مشتریان و رفت‌وآمد آن‌ها به وب‌سایت شما، طراحی می‌شوند. این بنرها سه مولفه اصلی دارند:

۳.۱. نماد شرکت شما

نماد یا لوگوی شرکت برای افزایش آگاهی در مورد آن برند باید گنجانده شود. مطمئن شوید که از لحاظ بصری، نماد شما غالب است؛ ولی نه به اندازه عامل جذب مشتری و اصل ارزش پیشنهادی.

۳.۲. اصل ارزش پیشنهادی

«اصل ارزش پیشنهادی» خدمات یا آن محصولی است که شما فراهم کرده‌اید و در معرض نمایش می‌گذارید. اصل ارزش پیشنهادی، توجه‌ها را به خودش جلب می‌کند که این امر از طریق پیشنهادات و قیمت‌های جذاب صورت می‌گیرد. مواردی مثل «کیفیت بالا»، «حراج ۵۰ درصدی» یا «حراج کوتاه مدت». این‌ها باید بیشترین فضا را طراحی بنر تبلیغاتی شما اشغال کنند و اولین چیزی باشند که چشمان بیننده می‌بیند.

۳.۳. عامل جذب مشتری

«عامل جذب مشتری» یک متن یا دکمه است که کاربر را به کلیک‌کردن دعوت می‌کند. عبارتی مثل «بیشتر بدانید»، «شروع کنید» یا «الان تماشا کنید» از بهترین مثال‌ها هستند. این اصل می‌تواند یک نکته کلیدی واضح در امر تبلیغات باشد.

بنرهای تبلیغاتی برای آگاهی درباره‌ برند، بالا بردن تعداد مشتریان و رفت‌وآمد آن‌ها به وب‌سایتتان طراحی می‌شوند.

۴. طراحی بنر تبلیغاتی را ساده انجام دهید

محتویات و عناصر بصری را ساده نگه دارید. بازدیدکنندگان احتمالا فقط نگاهی اجمالی به بنر شما خواهند کرد، آن‌ هم برای چند ثانیه.

۵. از دکمه‌ها به طور مناسب استفاده کنید

بسته به نوع بنر، دکمه‌ها نرخ کلیک تبلیغات (CTR) را افزایش می‌دهند. اگر می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، بهتر است آن‌ها را بعد از نوشته تبلیغاتی و با رنگی که جلوه کند، در پایین سمت راست صفحه قرار دهید.

۶. چهارچوب واضح و تعریف شده‌ای داشته باشید

چشم‌های مردم به طور طبیعی به سمت یک چهارچوب کشیده می‌شوند. بنر تبلیغاتی گیرا حتما یک چهارچوب واضح و تعریف شده دارد. اگر تبلیغ شما سفید رنگ است، قرار دادن یک حاشیه خاکستری رنگ یک پیکسلی اطراف تبلیغ، شیوه‌ای معمول است.

۷. کاری کنید که طراحی بنر تبلیغاتی شما بلافاصله قابل خواندن باشد

  • کاری که باید انجام دهید: تیتر و بدنه اصلی را در سایزهای مختلف طراحی کنید. کل مطلب چهار خط یا کمتر باشد.
  • کاری که نباید انجام دهید: از فونت‌هایی با حروف سرهم و شکسته یا فونت‌هایی با خطوط نازک استفاده نکنید. از حروف بزرگ برای کل مطلب و از فونت با سایز کوچک‌تر از ۱۰pt هم استفاده نکنی

۸. از انیمیشن استفاده کنید

بنر می‌تواند به صورت چشمگیری در وب‌سایت شما به نظر برسد. در طراحی بنر تبلیغاتی وقتی به دنبال موفقیت باشید، باید بدانید که وجود انیمیشن در آن موثرتر از انواع غیرمتحرک آن است؛ ولی باید اطمینان حاصل کنید که انیمیشن مورداستفاده، حواس بیننده را از پیام اصلی تبلیغ پرت نمی‌کند. از انیمیشن‌های ساده‌ای که بیشتر از ۱۵ ثانیه طول نمی‌کشد استفاده کنید و مطمئن شوید که این انیمیشن‌ها بیشتر از سه بار تکرار نمی‌شود. آخرین فریم یا پرده‌ انیمیشن را به‌عنوان یک پیام روشن و واضح برای تبلیغ در نظر بگیرید.

۹. طراحی بنر تبلیغاتی باید با وب‌سایت شما هم‌خوانی داشته باشد

اگر تبلیغ شما در قسمتی از وب‌سایت به نمایش گذاشته شود، از لحاظ طراحی بصری باید با سایر اجزا هم‌خوانی داشته باشد. با این وجود، طراحی بنر تبلیغاتی را بیش از حد با سایت یک‌دست نکنید تا به‌راحتی قابل‌تشخیص و رویت باشد و باعث کلیک مخاطب شود.

جذب مشتری با ویدیو آنلاین؛ روش‌ها و کاربرد‌ها
خواندن این مقاله

۱۰. در طراحی بنر تبلیغاتی با برندتان سازگار باشید

بنر شما با یک صفحه فرود مرتبط است که شامل پیشنهاداتتان می‌شود. مطمئن باشید که این بنر با محتوای صفحه‌ فرود سازگاری دارد؛ در غیر این‌صورت مشتریان خود را گیج و آشفته خواهید کرد.

۱۱. حس نیاز و فوریت را در تبلیغ خود به بیننده القا کنید

برای رساندن این مفهوم می‌توان از علم رنگ‌ها کمک گرفت. با استفاده از رنگ‌های متضاد و چشمگیر به‌صورت بصری می‌توانید بر ذهن مخاطب تاثیر بگذارید؛ البته این مفهوم باید مبهم و نامحسوس باشد.

۱۲. از تصاویر به درستی استفاده کنید

از تصاویر گرافیکی مرتبط با محصول و عکس‌هایی که پیام شما را منتقل می‌کنند، استفاده کنید. در این‌جا نباید به دنبال القای مفاهیم انتزاعی و مبهم باشید. باید مستقیم به محصول اشاره کنید. اگر توانایی مالی استفاده از مدل یا عکاس را ندارید، مجوز استفاده از عکس‌های موجود را با قیمت مناسب برای محصول خود خریداری کنید. بهتر است تصاویر و عناصر گرافیکی مبتکرانه‌ای را که توسط یک طراح حرفه‌ای خلق شده است انتخاب کنید.

۱۳. در طراحی بنر تبلیغاتی از رنگ‌های مناسب استفاده کنید

رنگ اولین چیزی است که چشم مخاطب در تبلیغات متوجه آن می‌شود. هریک از رنگ‌ها با یکدیگر رابطه و پیوستگی متفاوتی دارند و خیلی مهم است که رنگ مناسب با احساسی را که می‌خواهید در مخاطب برانگیخته کنید، بدانید؛ البته رنگ‌ها می‌توانند در فرهنگ‌های مختلف، معانی متفاوتی داشته باشند.

انتخاب رنگ برند و تاثیر آن بر ذهنیت کاربران و مشتریان

پس قبل از انتخاب رنگ، جامعه مخاطبان خود را بشناسید. در زیر فهرستی از رنگ‌ها را همراه با احساساتی را که در کاربران برمی‌انگیزند، آورده‌ایم:

  • قرمز: شور و اشتیاق، عصبانیت، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای بیشتر بینندگان جذاب است؛ اما باید دقت داشت که بیش از اندازه از این رنگ استفاده نشود. اگر قصد انتقال یک پیام خردمندانه یا جدی را دارید، از این رنگ پرهیز کنید.
  • نارنجی: شیطنت و حس سرزندگی. این رنگ به قدرتمندی قرمز نیست، ولی نارنجی از خود انرژی ساطع می‌کند و یک رنگ عالی برای دکمه‌های بنر است.
  • زرد: شادی و نشاط، گرمی و صمیمیت. زرد رنگ گیرا و جذابی به نظر می‌رسد و حامل انرژی، طراوت و شادابی است.
  • سبز: سلامتی، تازگی، ثروت، محیط زیست، رشد، پرورش و شروع تازه؛ همچنین رنگ ملایم و چشم‌نوازی است.
  • آبی: امنیت، اعتماد، شفافیت، عقل و درایت، آرامش، هوشمندی، رسمیت، تازگی، سردی و مذکربودن. رنگ آبی در بیش از نیمی از لوگوها حضور دارد.
  • بنفش: تحمل، سلطنت، شکوه و جلال، افراط، دانایی، جادو، زنانگی و خلاقیت. این رنگ تاثیر آرامش‌بخش و تسکین دهنده روی بیننده دارد.
  • صورتی: عشق، شیرینی، زنانگی، جوانی و کودکی. رنگ صورتی به هر چیزی درباره زنان مربوط می‌شود؛ ولی بر اساس درجه روشنی انواع مختلفی دارد.
  • سیاه: انزواطلبی، مرموز بودن، مدرنیته، قدرت، شرافت و اعتبار، تحمل و رسمیت. رنگ سیاه روی زمینه سفید، بهترین ترکیب رنگ از لحاظ خوانابودن است.
  • سفید: خلوص، پاکی، تمیزی، ضدعفونی بودن، سادگی، صداقت و بی‌گناهی. رنگ سفید احساسات اقتصادی و حس جوانی را بیدار می‌کند.
  • قهوه‌ای: طبیعت، چوب، چرم، جدیت، مذکر بودن (مردانگی)، خشونت و تواضع. قهوه‌ای رنگ‌های قوی‌تر را متعادل می‌کند و به‌عنوان رنگ زمینه و رنگ نوشته مناسب است.
  • خاکستری: خنثی و تجربی بودن. این رنگ وقتی به‌عنوان رنگ زمینه استفاده می‌شود، باعث تشدید سایر رنگ‌ها می باشد.

۱۴. اندازه‌های فایل خود را کوچک نگه دارید

در مورد حجم بنر در طراحی بنر تبلیغاتی باید گفت که هرچه حجم بنر پایین‌تر باشد، بهتر است؛ چراکه هرچه بنر حجم کمتری داشته باشد، سریع‌تر بارگذاری می‌شود و احتمال بیشتری دارد تا قبل از این‌که کاربر به پایین صفحه برود، دیده شود.

۱۵. فرمت فایلتان را درست انتخاب کنید

فایل‌های GIF ،PNG ،JPG یا HTML5 فایل‌های کاری شما هستند. طراح شما معمولا با Adobe Illustrator یا Photoshop کار می‌کند تا فایل‌های تصویری را بسازد یا این‌که با Google Web Designer یا Adobe Animate کار می‌کند تا فایل‌های HTML5 را بسازد. به خاطر بسپارید که تبلیغات Flash در این زمینه منسوخ شده‌اند؛ بنابراین سایر فرمت‌های فایل را انتخاب کنید. اکنون شما آماده‌اید تا بنرهای تبلیغاتی بهتری بسازید.