گرافیک در طراحی وب سایت

طراحی گرافیک سایت

در طراحی وب سایت می توان قسمت گرافیکیطراحی وب سایت را به دست طراحان گرافیست حرفه ای سپرد ، البته باید بین طراح وب سایت و طراح قالب وب سایت و گرافیست تعامل خوب و کاملی برقرار نمود تا بتوانیم طراحی وب سایت کامل و زیبایی داشته باشیم.
یک طراح گرافیست باید با چیدمان صفحه های طراحی وب سایت آشنایی داشته باشد تا بتواند قالب خوب و بهینه ایی برای طراحی وب سایت اماده نمایند.
ابزار هایی که یک گرافیست و یک طراح وب سایتباید با آنها برای طراحی وب سایت آشنایی داشته باشد، دو نرم افزار مهم می باشد، یکی فوتوشاپ و دیگری کرل.
یک طراح وب سایت با آشنایی در حد متوسط با این نرم افزار ها و آشنایی با پسوند های عکس های، مخصوصا پسوند گیف ( GIF ) ، می تواند مراحل طراحی گرافیکی سایت خود را جلو ببرد.
البته مهم تر از این مسائل آشنایی با چیدمان مناسب و قرار دادن مطالب در قسمت های مختلف صفحه می باشد.
گرافیک وب، نحوه و ترکیب استفاده از رنگ ها، چیدمان عناصر تصویری در سایت، نوع و سایز قلم ها، رنگ قلم ها، نمایش تصاویر و در کل موضوعاتی از این دست را شامل میشود. برخی هم گرافیک وب را منحصر به طراحی لوگو و بنرهای تبلیغاتی در سایت می دانند که از نظر ما این ها بخش ناچیزی از گرافیک وب است و در دل آن جای دارد.
امروزه داشتن یک سایت مانند تلفن، فکس و سیستم پیامگیر تلفن برای کسب و کار لازم است. وجود طراحی وب سایت باعث برقراری ارتباط بهتر می شود و از طریق طراحی وب سایت می توانند خدمات و محصولات خود را به بازدیدکننده ها و مشتریان عرضه کنند.
تعریفی برای طراحی قالب سایت گفته می شود که منظور از آن همان گرافیک سایت که متشکل از طراحی حروف ، طراحی قالب گرافیکی سایت، تصویرسازی، عکاسی و چاپ است، هدف از طراحی گرافیک وب سایت ارائه اطلاعات یا آموزش به صورت دیداری و بصری در وب سایت است.
در طراحی وب سایت افزایش دادن ترافیک سایت، فاکتور اساسی و مهمی در موفقیت یک طراحی وب سایت به شمار می آید و این موضوع زمانی عملی می شود که وب سایت شما به خوبی و زیبایی طراحی شده باشد.
مراحل طراحی گرافیکی سایت:

-طراحی لوگوی سایت شما
-طراحی مناسب گرافیکی شعارهای تبلیغاتی مورد نظرتان
-طراحی بنر تبلیغات وب سایت شما را دارد
طراحی کلی رابط گرافیکی پروژه
ساختار بندی سایت از نظر طرح و رنگ
طراحی وب سایت حرفه ای اگر هم تراز و مرتب باشد ناخود آگاه چشمان مخاطبین و کاربران و خوانندگان مطالب سایت را به طرف محتوای وب سایت راهنمایی و هدایت می کند.
اگر طراحی  سایت گرافیکی درست و مناسب نداشته باشد عملا به نتیجه ای که مدنظرتان است نخواهید رسید .

گرافیک در طراحی وب سایت

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید