عوامل اصلی در طراحی سایت

در طراحی یک سایت هدف ایجاد محیطی کارآمد و جذاب برای بازدیدکنندگان می باشد. برای رسیدن به این هدف باید طراحی سایت شامل ساختاری ساده و مرسوم با دسترسی آسان, قالبی مناسب و محتوایی ارزشمند باشد که ملزم به رعایت نکات زیر می باشد:

۱.گرافیک وب :

از آن جا که در طراحی سایت محتوا به صورت متن و تصویر می باشد پس گرافیک در طراحی سایت نقش بسزایی دارد. به طوری که گرافیک سایت میزان جذب مخاطب را تعیین میکند. از طرفی همواره باید به یاد داشته باشیم که گرافیک در طراحی سایت فقط نقش تزئینی ندارد بلکه گرافیک سایت در مرحله اول باید سهولت دسترسی و نظم محتوا را تضمین کند و سپس به عنوان یک ابزار جانبی و تزئینی استفاده شود. استفاده از گرافیک خوب و حرفه ای در طراحی سایت باعث می شود کسب و کار شما حرفه ای تر به نظر برسد و در نتیجه افزایش فروش را به همراه خواهد داشت. به طور کلی گرافیک شامل نوع و سایز فونت, رنگ ها, نحوه قرارگیری محتوا و طراحی علائم استفاده شده در طراحی سایت می باشد. در نگاه مشتری گرافیک سایت مانند دکوراسیون یک فروشگاه می باشد. هرچه منظم تر و با دسترسی آسان تر باشد جلب رضایت مشتری را به همراه خواهد داشت. نکته مورد توجه در طراحی سایت گرافیک سبک و طراحی با سرعت بارگذاری بالا می باشد.

۲.ساختاری ساده و مرسوم:

ساختار سایت ساده و قابل فهم باشد به طوری که کاربر به راحتی بتواند به هر آنچه که می خواهد دسترسی داشته باشد. ساختار سایت باید از قانون سه ۳ کلیک پیروی کند. قانون سه کلیک در طراحی سایت می گوید که کاربران باید بتوانند اطلاعات مدنظر خود را حداکثر با سه کلیک در سایت شما بیابند زیرا آمار و بررسی های انجام شده نشان بر این اصل دارد که اگر کاربر برای یافتن اطلاعات مورد نیازش در سایت بیش از ۳ کلیک انجام دهد خسته شده و سایت را ترک خواهد کرد. برای رعایت قانون ۳ کلیک طراحی سایت به بررسی بک لینک های سایت خود بپردازید.

۳.قالب منطقی:

قالب مورد استفاده در طراحی سایت باید متناسب با بیزینس شما باشد. انواع قالب های طراحی سایت شامل یک ستون, دو ستون, سه ستون می باشد باید متناسب با کاربرد سایت یکی از قالب ها را انتخاب نمایید.

۴.مطالب جذاب:

باید بازدیدکنندگان, سایت شما را به عنوان منبعی از اطلاعات ارزشمند بشناسند. برای این امر باید مطالبی جذاب و گیرا در سایت قرار دهید. دقت کنید که غلط املایی در مطالب سایت اعتبار سایت را کاهش می دهد. علاوه بر این نکته موارد دیگری نیز درباره ی تولید محتوا برای سایت وجود دارد که در مقاله “تولید محتوا بر مبنای سئو سایت” ذکر شده است.

۵.سازگاری سایت با تمام مرورگر ها:

طراحی سایت باید به گونه ای باشد که در تمام مرورگر ها سایت به درستی نمایش داده شود. برای این امر می توان خطای کد های html سایت را برطرف ساخت اما این اقدام به تنهایی کفایت نمی کند و حتما سعی کنید سایت را در مرورگر های مختلف آزمایش کنید.

۶.رنگ بندی در طراحی سایت:

رنگ ها بیش از حد در جلب نظر مشتری تأثیر گذار می باشد. رنگ های مورد استفاده در طراحی سایت باید متناسب با موضوع سایت باشد. قوانین زیادی برای انتخاب رنگ های مورد استفاده در طراحی سایت وجود دارد که در مقاله “مناسب ترین رنگ ها در طراحی سایت” بیان شده است.

۷.مالتی مدیا:

مالتی مدیا در طراحی سایت شامل فیلم ها, موسیقی ها, آواها, فیلم هایی به صورت فلش می باشد.هنگام استفاده از مالتی مدیا در طراحی سایت همواره دقت داشته باشید که زمان دانلود کوتاه باشد هم چنین اطلاعات مهم فایل های مالتی مدیا که در طراحی سایت استفاده شده است را به صورت فایل متنی جایگزین قرار دهید تا در صورت عدم نمایش مالتی مدیا کاربر متن جای گزین قرار گرفته در طراحی سایت را ببیند. اگر افزونه ای برای استفاده از مالتی مدیا مورد نیاز است حتما لینک دانلود آن را در طراحی سایت قرار دهید.

     عوامل اصلی طراحی سایت                                                                                                                           عوامل اصلی در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید