کاربردهای موشن گرافیک

موشن گرافیک به زبان خیلی ساده یعنی حرکت المانهای گرافیکی (که می‌تواند به همراه صدا باشد) برای بیان و انتقال یک پیام به مخاطب.

به همین سادگی. یک چیزی شبیه انیمیشن کوتاه دو بعدی که داستان و سناریوی آن در جهت توضیح یک مطلب نوشته شده است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه سری به مقاله تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن بزنید.

 

کاربردهای موشن گرافیک

کاربردهای موشن گرافیک

موشن گرافیک‌ها کاربرد زیادی دارند. امروزه مردم زمان کافی ندارند و باید مطلب را به صورت خلاصه برای آنها بیان کرد.

در واقع موشن گرافیک با جذابیت بصری خود باعث میشود که افراد با دقت بیشتری به حرف شما توجه کنند! یک موشن گرافیک حامل پیامی است که آن را در کمترین زمان به مخاطب عرضه میکند.

اما انواع موشن گرافیک برای مقاصد مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که در زیر به کاربردهای مهم آن می‌پردازیم.

موشن گرافیک‌های توضیح دهنده

یکی از کاربردهای مهم موشن گرافیک توضیح یک مطلب است. در این نوع از موشن گرافیک ها یک مطلب اجتماعی یا تخصصی، به مخاطب به صورت ساده ای توضیح داده میشود.

برای مثال مطالبی مثل مراحل ثبت نام در یک سایت یا فواید ورزش کردن را در نظر بگیرید. یک موشن گرافیک می‌تواند در یک دقیقه این مطالب را به سادگی توضیح دهد.

معمولا سازمان های دولتی برای توضیح یک مسئله اجتماعی به آحاد مردم از یک موشن گرافیک استفاده میکند. زیرا موشن گرافیک برای تمامی گروه ها قابل فهم است.

تبلیغات و برندسازی

یکی دیگر از کاربردهای مهم موشن گرافیک، بحث تبلیغات و برندسازی است.

شما برای معرفی خدمات و محصولات خود باید تبلیغات کنید. اهمیت تبلیغات بسیار زیاد است و امروزه سهم موشن گرافیک ها در تبلیغات محصولات مختلف رشد چشمگیری پیدا کرده است.

همچنین یک موشن گرافیک قابلیت خلق کارکتر دارد و این کاراکتر می‌تواند نماد یک محصول خاصی شود. برای روشن شدن این موضوع شما را یاد کاراکتر “میمون چیتوز” می اندازم. این نماد سازی یکی از کاربردهای موشن گرافیک است که در بحث برندینگ بسیار حائز اهمیت است.

همچین ساخت لوگو موشن که نماد تجاری یک شرکت است از کاربردهای دیگر تکنیک های موشن گرافیک است که باز هم در بحث برند سازی میتواند مفید باشد.

به هر حال موشن گرافیک های تبلیغاتی، دسته مهمی از ویدئوهای تبلیغاتی محسوب می‌شوند.

اینفوگرافیک های متحرک

یکی دیگر از کاربردهای موشن گرافیک ساخت اینفوگرافیک‌های متحرک است. با موشن گرافیک می‌توانید انواع نمودارها و جداول را در یک اینفوگرافیک متحرک جذاب برای مخاطبان نمایش دهید.

شما می‌توانید در این نوع از اینفوگرافیک ها بر نکات کلیدی تاکید بیشتری کنید. قطعا جذابیت‌های یک اینفوگرافیک متحرک بسیار بیشتر از یک اینفوگرافیک معمولی است.

ساخت گیف و بنر متحرک

یکی از جالب ترین کاربرد‌های موشن گرافیک ساخت گیف و بنرهای متحرک است. بنرهای تبلیغاتی و گیف‌های کارتونی انواع مختلفی دارند و می توان آنها را یکی از انواع موشن گرافیک هم به شمار آورد.

یکی از کاربردهای متداول گیف، استفاده از آن به عنوان پست در شبکه های اجتماعی است که به واسطه متحرک بودنشان می‌توانند بینندگان را جذب کنند.

این پست ها از سایر پست ها که به صورت ایستا هستند بیش تر جلب توجه می کنند و بازخورد بیشتری خواهند داشت. همچنین از گیف میتوان به شکل بنر تبلیغاتی در وب سایتهای مختلف استفاده کرد.

چه زمانی و در کجا از موشن گرافیک استفاده کنیم؟

با وجود اینکه شما در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد کاربردهای موشن گرافیک پیدا کرده اید، ممکن است هنوز شک داشته باشید در مورد اینکه آیا یک موشن گرافیک مناسب برای نیازهای شما است یا خیر. چند ثانیه وقت بگذارید تا به شما بگویم کی و در کجا باید از موشن گرافیک استفاده کرد.

کاربردهای موشن گرافیک

 

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید