انواع موشن گرافیک

در طراحی گرافیک متحرک یا موشن گرافیک باید اطلاعات دقیقی در ارتباط با آن بدانید

 

انواع موشن گرافیک

۱- ویدیوهای توضیحی

معمول ترین استفاده از موشن گرافیک ساختساخت ویدیو های توضیحی است.

ویدیوهای توضیحی یک پروسه پیچیده ای را فراهم می کنند.

از انیمیشن جدا جدا و تکه تکه برای ساختن پروسه توضیح استفاده میشود که این قطعات انیمیشن با کنار هم قرار گرفتن یه تصویر بزرگ را  میسازد.

این روش باعث میشود مردم به صورت عاطفی با  برند ارتباط برقرار کنند چون که شما دارید بصورت داستان وار برند رو معرفی می کنید.

یک ویدیو میتواند یه باکس فروش محصولی باشد که بصورت عاطفی داستانی ایجاد میکده تا خط فروش شما رابالا بیاورد

۲- بازاریابی محصول

این مورد میتوانند تحت ویدیوهای توضیحی قرار بگیرد.

اما هدف این است که این دسته رو جدا کنیم تا راه های استفاده از موشن گرافیک برای فوکوس روی مفهوم (برند)و یا فوکوس روی محصول از هم جداشوند

بعضی از محصولاتی که ما استفاده می کنیم ممکن است پیچیدگی هایی داشته باشد که موشن گرافیک واقعا میتواند یاری رسان باشد

چه محصولات فیزیکی باشد و چه دیجیتال. درهر دو مورد موشن گرافیک میتواند شبهات استفاده از آن برطرف شود

 

۳- انیمیشن های محیط کاربری (یوزر اینترفیس)

این یه مهارت خوبیست که بتوانید نمونه ها و اتودهای تان را متحرک کنید تا وضوح و شفافیت بیشتریایجاد شود

می توان  از توانایی های موشن گرافیک برای نمایش انواع انیمیشن منوها و اسلایدها استفاده کرد تا  فهم بهتری از کاربری یوزر اینترفیس داشته باشند.

این دسته بندی میتواند در موشن گرافیک های بازاریابی محصول هم قرار بگیرد.

این موشن گرافیک بیشتربه ارتباط بین گرافیست و توسعه دهنده (برنامه نویس)مربوط میشود  تا درک بهتری از محصول نهایی داشته باشند.

 

 

 

۴- آیکون

روشی هم که میتواند  صفحه نرم افزار یا اپلیکیشن رو قوی تر نشان دهد  استفاده از انیمیشن در آیکون هاست.

امروزه به کمک فایل های SVG (وکتور گرافیک) و CSS میشود  انیمیشن های جذابی برای سایت ها و اپلیکیشن ها ایجاد کرد حتی بدون اینکه سرعت سایت پایین بیاید.

مثل:

 

۵-لوگو

لوگو  واقعا به برندکمکمیکنند  تا ایده آل دیدهشوند. انیمیت کردن لوگو خیلی لذت بخش و این مدل موشن گرافیک میتواند برند  را جذاب تر نشان دهد.

 

 

۶-فیلم کوتاه

در این زمینه واقعا دو دسته ی  انیمیشن ها و موشن گرافیک ها میتوانند به هم تبدیل شوند . با این تفاوت که در موشن گرافیک از اشکال ساده تر و دیتیل های کم تری استفاده میشود . اما در انیمیشن از جزئیات بشتر و همچنین شخصیت پردازی ها بکار گرفته میشود

باید توجه داشته باشید در ساخت فیلم کوتاه بوسیله موشن گرافیک شما دارید خیلی به انیمیشن نزدیک میشوید  اما خط شخصیت پردازی و جان بخشی  این دو رو از هم جدا میکند.

چیزی که به موشن گرافیک قدرت میده توانایی وارد شدن به دنیایی از تصورات. شما از این موضوع میتوانید برای ساخت فیلم کوتاه استفاده کنید.

 

 

۷- عنوان ( عنوان فیلم و تلویزیون)

یکی از پایه های شکل گیری موشن گرافیک ساخت عنوان فیلم است.

۸- پرزنتیشن (presentation)

در ارائه ی مقاله ها و سخنرانی ها بوسیله نرم افزارهایی مثل پاورپوینت و کی نوت و پرزی میشود از قدرت موشن گرافیک استفاده کرد و به نوشته ها و عکس ها حرکت داد. همچنین میتوان به مفاهیم و نمودارها انیمیشن اضافه کرد. این موارد باعث بهبود ارائه و انتقال بهتر مفهوم میشود.

 

۹- اینفوگرافیک

گراف ها و المان ها و نمودارها را در  یک اینفوگرافیک میتوانید  انیمیت کنید و با این کار موارد مهم تر رو برجسته کنید. همچنین می توانیدکاری کنید مخاطب متوجه شود که کدام قسمت اولیت اول مطالعه را دارد .

ساخت انیمیشن برای اینفوگرافیک های تعاملی یک اصل است و موشن گرافیک میتواند   باعث پایدارتر بودن اینفوگرافیک شود

همچنین میتوانید بعضی قسمت های اینفوگرافیک را به ویدیوهای توضیحی مربوط کنید و لینک به خارج بدید تا اطلاعات بیشتری رو در اختیار مخاطب قراردهید.

۱۰- برودکستینگ Broadcasting

برودکستینگ یا گرافیک پخش، آن دسته از موشن گرافیک هایی هستند که شمادر اخبار،رویدادهای ورزشی و استدیوهای خبری زنده خیلی مشاهده میکنید.

از زیرنویسهای شبکه های زنده تا نمایش نام ها و اماکن دراعلان خبرها میتوان این دسته جا بگیره و شما روزانه خیلی از این موشن گرافیک ها رو شاهد هستید.

 

 

۱۱- گیف Gifs

اگر فایل گیف درست و اصولی ساخته شود میتواند  وظایف  موشن گرافیک رو انجام دهد مثلا یک گیف خوب در  شبکه های اجتماعی به خوبی میتواند دست به دست شود و همچنین میتوانددر رائه مطلب کمک زیادی به پویایی آن پست کنید .

 

 

 

 

۱۲- VR واقعیت مجازی

فناوری واقعیت مجازی تجربه قرارگیری در یک محیط کاملا مجازی و دیجیتال است .در  این محیط دیجیتال میشود با کمک موشن گرافیک پویایی زیادی به فضای سه بعدی داد و قلمروی جدیدی روی موشن گرافیک (مخصوصا موشن گرافیک ۳۶۰ درجه) باز شود .این فیلد یکی از جدیدترین زمینه های استفاده موشن گرافیک است و هر روزه مثالهای زیادی از بازی ها و سرگرمی ها رو میشود  دید که از موشن گرافیک در واقعیت مجازی استفاده می کنند.

 

شروع به کار در زمینه موشن گرافیک:

درصفحه یک مربع میبینیم.میچرخد و به زیبایی تبدیل به یک لوگو میشود که کاملا منطبق بر روی بکگراند هست و اطراف آن  عناصر متحرک قرار دارند.

همه چیز( رنگ، شکل و حرکت،صدا و نوشته) با یک هارمونی روی صحنه ایجاد می شود.هر جز از این صحنه به پشتیبانی از پیغامی که می میخواهد فرستاده بشود به وجود می آید.

 

 

موشن گرافیک هنر تغییر عناصر استاتیک مثل عناصر شکلی-گرافیکی، عکس، نوشته و لوگو به عناصر متحرک با کمک بعد زمان است.

همه ما میدونیم در عصر سنگی بشر تصویرهایی از حرکت حیوانات رو توی جداره غارها میکشید تا احساس حرکت حیوانات رو به دیگری انتقال دهد .

 

کنار هم قرار گرفتن شکل های گرافیکی معنی دار با قطعات موزیک احساسی که یک آفرینش هنری خاصی رو ایجاد میکند هر کسی را مجذوب خود کند.

انواع موشن گرافیک

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید