نکاتی در مورد ساختار مناسب در طراحی سایت

 ساختار مناسب در طراحی سایت

ساختار سایت یکی از مواردی است که در بهبود سئوی سایت تاثیر گذار است. معماری سایت شما در واقع زیر بنای سئوی شما است. پس قبل از آنکه بخواهید سایتی را طراحی کنید، ساختار و معماری آن را تعیین کنید. تعداد صفحات و روابط بین آنها را مشخص کنید. چرا که این گم، اولین و مهمترین گام در امر سئو محسوب می گردد. در وردپرس هم به همین ترتیب عمل کنید. تعیین قالب و ساختار سایت خود را به عنوان گام اول در نظر بگیرید.

ساختار سایت مناسب و بازدید بیشتر

مفهوم طراحی وب سایت، قبل از اینکه به رنگ و فونت و گرافیک یک سایت اختصاص داده شود، به ساختار سایت اطلاق میگردد. در بحث سئو و بهینه سازی این امر اهمیت زیادی دارد که کاربری که وارد سایت شما می شود بیشتر در سایت بماند و سایت شما را در همان ابتدای کار ترک نکند. معماری خوب موجب می شود که کاربر چیزی که نیاز دارد را راحت تر و سریع تر بیاید و اگربتواند به سرعت به چیزی که می خواهد برسد، مسلما وب سایت شما را ترک نخواهد کرد.

ساختار سایت قوی تر، ایندکس بهتر

ساختار سایت از جهات دیگری هم می تواند در بهبود سئوی سایت شما مفید واقع شود. موتورهای جستجو اطلاعات سایت شما را به شکلی شبیه خزیدن! به دست می آورند.آنها قرار است تمام سایت شما را ایندکس کنند و در زمان های مشخص، دوباره بازبینی کنند تا در نهایت بتوانند بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهند. اگر ساختار سایت شما منظم تر و بهتر باشد،  خزنده های موتور جستجو راحت تر می توانند در سایت شما بخزند و می توانند محتوا را راحت تر ایندکس کنند. پس ساختار قوی تر باز هم سئو ی بهتری را در پی خواهد داشت.

 

داشتن سلسله مراتبی منطقی

اینکه بدانید قرار است چه صفحاتی داشته باشید  و رابطه ی این صفحات چگونه است و در چه دسته بندی هایی قرار میگیرند کار سختی نیست. به عبارتی طراحی ساختار یک سایت اصلا سخت نیست. چیزی که اهمیت دارد این است که به این نکته توجه کنید که آیا مسیری که کاربر برای رسیدن به هدفش در سایت طی می کند بهترین مسیر ممکن است؟ آیا کاربر در بهینه ترین حالت به هدف خود می رسد یا نه؟  مثلا در وردپرس شما دسته بندی هایی دارید که می توانید به کمک آن ها به راحتی مطالب خود را دسته بندی کنید و این باعث می شود که کاربر زمانی که محتوایی را جستجو می کند به سرعت به دسته ی مورد نظر هدایت شود.

دسته بندی خود را محدود کنید

اگر دسته بندی های شما زیاد باشد، کاربر با دسته های زیاد و عملا غیر مفیدی روبه رو خواهد شد و در نهایت با سردرگمی وب سایت شما را ترک خواهد کرد. سعی کنید که از دسته بندی های کمتری استفاده کنید تا هم مدیریت آنها راحت تر باشد هم فضای ساده تر و مطلوب تری را برای کاربران به همرا داشته باشد.

توازن بین دسته بندی ها و زیر دسته ها

دسته ها و زیر دسته های خود را بررسی کنید! سعی کنید که دسته ها و تعداد زیر دسته ها ی آن ها یک حالت توازنی با یکدیگر داشته باشند. به عنوان مثال اگر دسته ای دارید که تعداد زیر دسته های آن از تعداد زیر دسته ای باقی دسته ها خیلی بیشتر است سعی کنید که آن دسته را به دو دسته تقسیم بندی کنید.

حتما بخوانید  بک لینک رایگان بگیرید!

لینک به صفحات مهم در هدر را فراموش نکنید

هدر سایت اولین مواجهه ی کاربر و موتور جستجو با سایت است. اصولا اگر قسمت های بالایی یک سایت لینک شوند بیشتر مورد توجه موتور های جستجو قرار گرفته و از تاثیر خوبی در بحث سئو خواهد داشت. پس سعی کنید که لینک های مهم را درقسمت های بالایی سایت قرار دهید. اگرهم  در فوترتان به صفحاتی که در هدر لینک دادید، لینک می‌دهید؛ بهتر است که دقیقا از همان ترتیب هدر پیروی کند! اضافه کردن و یا حذف کردن لینک‌ها و تغییر ترتیب این لینک‌ها می‌تواند باعث تخریب تجربه کاربری سایتتان شود.

به لینک های داخلی اهمیت بدهید

لینک های داخلی در واقع اهمیت صفحات را به موتور جستجو نشان می دهد. هر صفحه ای که تعداد لینک های داخلی مرتبط به آن بیشتر باشد، برای موتورهای جستجو مهمتر شناخته شد و در نتایج جستجوی آن ها رتبه ی بهتری را کسب می کند. همچنین این لینک های داخلی به کاربر این امکان را می دهد که بتواند راحت تر در سایت شما گردش کند. شما هم این امکان را دارید که مطالب را راحت تر دسته بندی کنید.

در نهایت می توان گفت یک ساختار سایت مناسب و بهینه با فکر درست، برنامه ریزی حساب شده و طراحی مناسب به دست می آید. اما باید توجه داشت که این ساختار باید در زمان مناسبی طراحی شود. وقتی که شما سیستم وردپرس را نصب میکنید و زمانی که میخواهید قالب  برای طراحی سایت نصب کنید بهترین زمان برای طراحی ساختار سایت شماست…

ساختار مناسب در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید