انتخاب قالب برای طراحی سایت

انتخاب قالب برای طراحی سایت

مهم ترین دروازه ورود سازمان ها و افراد به بازار بسیار بزرگ جهانی در عصر حاضر اینترنت و فضای مجازی است و دلایل بسیاری وجود دارد که داشتن یک وبسایت را برای گسترش کسب و کارها و ایده های مختلف به امری ضروری و بسیار حیاتی تبدیل کرده است .

و گام اول برای ورود به این دنیای رقابتی و بسیار بزرگ داشتن یک وبسایت است که مانند داشتن یک گاتالوگ میتوان به وسیله آن به راحتی محصولات,کسب و کار و ایده های خود را در معرض دید دیگران قرار داد و با توضیحات کاملی که به همراه آنها قرار میدهید مشتریان و طرفداران زیادی را جذب کرد .

برای ساخت و ایجاد هر وبسایت نیاز به استفاده از قالب است قالب را میتوان به صورت دستی با زبان دلخواه خود نوشت یا اینکه از قالب های آماده و مفیدی که در دنیای مجازی ارائه می شود استفاده کرد البته استفاده از قالب های آماده که امروزه نیز بسایر معمول شده است نیازمند شناخت و داشتن آگاهی لازم در این زمینه است .

طراحی سایت با قابل های آماده مزایایی با خود دارد که از مهترین آنها میتوان به کاهش هزینه ها و طراحی سایت در مدت زمان کمتر اشاره کرد .

اگر میخواهید از یک قالب تخصصی استفاده کنید مجبور خواهید بود که هزینه و زمان بسیار بیشتری را متحمل شوید .

قالب های آماده بسیار متنوعی وجود دارد که میتوان از آنها برای طراحی وبسایت مورد نظرتان استفاده کنید البته این قالب ها انواع مختلفی دارند که بایستی با توجه به ماهیت وبسیاتتان نوع مناسب را انتخاب کنید .

در برخی موارد شاید لازم باشد برای داشتن یک قالب مناسب و دلخواه کمی هم هزینه کنید!

قالب رایگان سایت

با توجه به تنوع سبک های مختلف که برای طراحی قالب های وبسایت وجد دارد انتخاب قالب مناسب مهم و قابل توجه است انواع قالب های طراحی وبسایت

  • طراحی دو بعدی یا flat :: در این نوع طراحی المان ها دارای سادت ترین حالت طراحی می باشند از گرافیک های سه بعدی اسفتفاده نمیشود و مزیت آن این است درک اطلاعات سایت بسیار سریع انجام می شود .
  • طراحی تک صفحه یا one page:: در این نوع طراحی بسیاری از منوهای سایت در همان صفحه باز خواهند شد به عبارتی کاربر میتواند اطلاعات مورد نیاز خود را در همان صفحه اول ببیند.به این ترتیب مدت زمان ماندن کاربر یا بونس ریت سایت افزوده می شود و به تبع آن افزایش رنک سایت را خواهیم داشت .
  • طراحی ریسپانسیو:: در این حالت سایت با تمام سایزهای مرورگر سازگار است به عبارتی نمایش سایت در موبایل ,تبلت و … کامل است وبا توجه به اینکه بسیاری از کاربران امروزی اینترنت با موبایل وارد میشوند نسخه موبایلی مهم و لازم است .
  • طراحی سه بعدی::برای کسانی که دنبال قالب های خاص می گردند که ارتباط بسیار مناسبی با کاربر برقرار کنند

طراحی سایت با قالب رایگان یک گزینه مناسب برای افراد و شرکت هایی که بودجه و زمان کمی دارند !!

طراحی سایت

با استفاده از قالب های رایگان میتوان در مدت زمان کوتاه با صرف هزینه ای بسیار یک سایت مناسب ایجاد کرد البته قالب های رایگان تا حدودی محدود می باشند و شاید تمامی مولفه های دلخواه را نداشته باشند !

یک ضرب المثل معروف میگوید هیج ارزانی بی حکمت نیست !

قالب های رایگان معایبی نیز دارند و یکی از مهترین عیب های مربوط به امنیت آنها به عبارتی به دلیل قالب های رایگان در درسترس همه قرار دارد و دسترسی به کدهای آنها آسان است از امنیت بالایی برخوردار نیستند به عبارتی اگر مطالب یا موضوعات مهمی میخواهید در سایتتان قرار دهید و امنیت سایتتان برایتان مهم است بهتر است قالب های با امنیت بیشتری را انتخاب کنید .

از جمله معایب قالب های آماده رایگان میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • قالب رایگان سایت معمولا به صورت کامل نیستند و نواقص قابل توجهی دارند در سایت themeforest قابل های زیادی ارائه شده است که برخی از افراد و شرکت ها آنها را به صورت رایگان برای دانلود قرار میدهند که این نوع رایگان آنها یا به صورت ناقص است و برخی فایل های آنها حذف شده است واز جنبه امنیتی و هک شدن بسیار مطمئن نیستند .
  • امکان اینکه بتوان این نوع قالب ها را به روز رسانی کرد بسیار اندک است .
  • تغییر در این نوع قالب ها بسیار سخت و در برخی موارد ناممکن است و یا بایستی توسط یه برنامه نویس خبره انجام شود.
  • اغلب قالب های رایگان با زبان فارسی هماهنگ نیستند و فونت فارسی را نمیتوانند به درستی نمایش دهند.

 

وبسایت های زیادی وجود دارد که قالب های رایگان  را در اختیار همه قرار میدهند که با یک جست و جوی ساده در اینترنت به راحتی میتوان یک قالب رایگان را دانلود کرد .

اگر از جنبه بهینه سازی و سئو سایت به قالب های رایگان نگاه کنیم میتوان گفت استفاده از قالب رایگان سایت در بهینه سازی نیز مشکل ایجاد خواهد و بهینه سازی این نوع قالب ها بسیار سخت و پیچیده خواهد بود

انتخاب قالب برای طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید