شخصیت سازی در طراحی سایت

شخصیت سازی در طراحی سایت

در طراحی سایت باید به دنبال راهی باشیم تا بتوانیم از نظر بصری ارتباط خوبی با بازدیدکنندگان ایجاد کنیم به گونه ایی که بدانیم با ورود به وب سایت به گونه ایی جذب شده که تمایل به ترک وب سایت ما ندارند.یکی از راه های شگفت انگیزی که باید جزو اهداف طراحی سایت قرار گیرد طراحی شخصیت است

امروزه اصلی ترین و مهم ترین هدف تمامی اشخاصی که وب سایت دارند بالاتر بودن از رقیبان خود در جتستوگرهای همچون گوگل است. یکی از از راه هایی که باعث تمایز از رقیبان میشود شخصیت سازی است.

تاثیر شخصیت سازی بر کاربر

مقوله ارتباط بین طراحی سایت و بازدیدکننده گان وب سایت ها ارتباط تنگاتنگی با HIC دارد که همان روانشناسی بین افراد در ارتباط با مشاهده و از نوع بصری میباشد. در حقیقت هدف از این نوع طراحی سایت ایجاد نوعی رابطه بین افراد است.هنگامی که در طراحی سایت به این مقوله بپردازیم،رابطه عمیقی بین بازدیده کننده و وب سایت ایجاد میشود.

ایجاد تایپوگرافی

یکی از راه های ایجاد زبان بصری در طراحی وب سایت استفاده از تایپوگرافی است.در حقیقت ساختاری که برای طراحی وب سایت تعریف شده است خود به گونه ایی است که ناخداگاه به ایجاد یک زبان بصری موثر می انجامد.

تاثیر رنگ در طراحی سایت

شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین و موثر ترین دلایل برای جذب و ایجاد ارتباط همین رنگ ها و توانایی ایجاد هارمونی بین آنها است.هر رنگ خود بیانگر نوعی احساس است و میتوان به راحتی هدف از طراحی سایت مورد نظر را با رنگ آمیزی به بازدید کننده القا کرد.میتوان به عنوان مثال رنگ ها را از یک زاویه به دو بخش رنگ های گرم و رنگ های زرد تقسیم کرد. رنگ های سرد همچون رنگ ابی و خاکستری و … و رنگ های گرم مثله نارنجی و قرمز. اولی به مفاهیمی همچون یخ و سرما دلالت دارد و دومی به آتش.

کسب و کار و ارتباط آن با احساس

شاید بعد از رنگ امیزی وب سایت نکته مهم دیگر ایجاد ارتباط مابین کسب و کار و احساسی است که باید در طراحی سایت نمایانگر شود.این حساس را از طریق طیف های رنگی و تکسچر و حتی فونت میتوان ایجاد کرد.باید به این نکته اهمیت داده شود که هدف ما از طراحی سایت چیست و همان را باید به بازدیدکننده انتقال بدهیم.

تکسچر

یک بافت و تکسچر مناسب میتواند به گونه ایی انتخاب شود که تمامی هدف  شما را دربرداشته باشد و به گونه ایی انتخاب شود که در ذهن اشخاص باقی بماند و تاثیرگذارباشد.

شخصیت سازی در طراحی

باید از تصاویر گرافیکی استفاده کنیم که منحصر به فرد و فوق العاده باشد.سعی کنیم از کلمات و جملاتی استفاده کنیم که مفهوم را به روشنی برساند و البته کوتاه و مختصر نیز باشد و این امر خود باعث جلب توجه بسیاری از بازدیدکننده گان خواهد شد.در طراحی سایتشخصیت سازی در طراحی سایت به این نکته توجه شود که تمامی سایت مرتب و طبقه بندی شده باشد.مطمعنا بازدیدکننده گان از وب سایتهای شلوغ و نامرتب با رنگبندی نامناسب اصلا لذت نخواهند برد و سریع از وب سایت خارج میشوند.

شخصیت سازی در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید