تفاوت توسعه وب و طراحی وب

تفاوت توسعه وب و طراحی وب

توسعه وب و طراحی وب که این روزها حتما همه درباره آن جسته و گریخته مطالبی می شنویم از موضوعات مهم دنیای وب است. توسعه وب و طراحی وب هر کدام قابلیت های خاصی را می طلبد

طراحی وب

طراحی وب به قابلیت راه اندازی صفحات وب گفته می شود.در طراحی وب بیشتر بر روی مواردی مانند تایپوگرافی و یا زیبایی وب و ترکیب رنگ ها برای جذب مخاطب توجه می شود.بخش های بصری یک صفحه وب در طراحی وب  سایت شکل می گیرد بدون تردید اگر طراحی وب به گونه ای باشد که از لحاظ بصری روی مخاطب تاثیر مثبت بگذارد احتمال اینکه مخاطب لحظات بیشتری را در سایت بماند و از خدمات و یا محصولات و یا محتوای آن استفاده کند بیشتر است. اگر چه در طراحی وب تنها نمی توان زیبایی را اولویت قرار  داد بلکه باید تمام اصول طراحی وب رعایت شود.به عنوان مثال حرف چینی و فضاهای خالی و…باید در طراحی وب سایت به گونه ای باشد که مخاطب را به  ذوق بیاورد . تصور کنید در طراحی وب رنگ قرمز که تحریک کننده متابولیک انسان است برای سایتی استفاده شود که  شامل محتویات روانشناختی است؟ توسعه وب و طراحی وب جزو کارهایی هستند که باید به دقت اجرا شوند.

توسعه وب

به تمام وظایف مربوط به توسعه وب برای میزبانی اینترنت یا اینترانت  توسعه وب گفته می شود.در توسعه وب پای کدها به میان می آید. توسعه دهندگان وب دو دسته هستند:  front-end که به طراحی بخش های داخلی می پردازند و در واقع وقتی شما برای اولین بار یک سایت را باز می کنید و چیدمان صفحه و رنگ های بکار رفته را می­ بینید این ها مربوط به توسعه دهنده front-end است.اما در پشت سایت یک سیستمی وجود دارد.در واقع برنامه ای که روی سرور اجرا می شود را توسعه دهندهback- end  می گویند.

ابزارهای طراحی وب

ابزارهای توسعه وب و طراحی وب با یکدیگر متفاوت هستند.photoshop cc   کمک خواهد کرد عکس ها را مطابق با سلیقه  خود تغییر دهیم. بدون شک داشتن عکس هایی جذاب و با کیفیت بالا قابلیت جذب مخاطب را افزایش خواهد داد.illustrator cc  ابزار دیگری است که استفاده از آن  به شما کمک خواهد کرد تا امکان تغییر ظاهری فونت ها را مطابق با سلیقه خود داشته باشید و آن ها راشخصی سازی کنید. این یکی از ابزارهای ارائه شده توسط شرکت Adobe  می باشد. آیا می دانید در سال ۲۰۱۲ بهترین نرم افزار مک در اپ استور کدام بود؟ اگر نام coda2 را تا بحال نشنیده اید بدانید در واقع از محبوب ترین ابزار توسعه در زمینه ویرایش بی خبر بوده اید.اگر یک توسعه دهنده بخواهد کدها را به اشتراک بگذارد باید چه ابزاری داشته باشد؟  GitHub بیش از چهار میلیون کاربر را گرد هم آورده است تا کدها و راه کارهای  جدید خود را به اشتراک بگذارند. آیا می­خواهید طراح وب باشید و عضو این محیط عالی نیستید؟همین امروز عضو شوید تا سرعت پیشرفت کاری خود را مشاهده کنید.و همین طور  Adobe BracketsHTML5 boilerplatePattern Lab Affinity Designer AvocodeAntetype و بسیاری ابزار دیگر…

 ابزار های توسعه وب

ابزارهای توسعه وب بسیار زیاد است.اما هراس به دل خود راه ندید نیازی نیست تا تمام آن ها را یاد بگیرید با تسلط بر تعدادی از آن ها می توانید کار خود را جلو ببرید.در توسعه وب گاهی لازم است ایده های خود را کنار هم بگذارید و لایه بندی کنید Wireframe Sketcher ابزاری است که در این زمینه به یاری تان خواهد شتافت. داشتن یک اپلیکیشن متن باز که بتواند در ترسیم طرح های اولیه به توسعه وب کمک کند یک آرزو نیست زیرا Pencil Project این کار را به راحتی برایتان انجام خواهد داد. WinSCP برای مدیریت فایل های سرور به شما امکان دسترسی خواهد داد. آیا بعد از توسعه وب کار با آن تمام می شود.جواب خیر است.باید به صورت مداوم آن را تست کنید .مخاطب شما از هر نوع مرورگری که استفاده می کند و با هر سیستم عاملی باید سایت شما را به یک شکل مشاهده کند.

تفاوت توسعه وب و طراحی وب در چیست؟

همان طور که اشاره شد توسعه وب و طراحی وب دو مفهوم جدا از هم هستند.در طراحی وب جلوه های بصری در نظر گرفته می شود و در توسعه وب طراحی نهان در بخش کد نویسی مورد توجه قرار می گیرد.یکی دیگر از تفاوت های توسعه وب و طراحی وب در ابزارهایی است که برای پیشرفت کار خود از آن بهره می گیرند.هر چند برای توسعه وب و طراحی وب و در نهایت به نمایش درآوردن یک سایت منحصر به فرد نیاز به این است که توسعه دهندگان وب و طراحان وب در کنار هم کار کنند تا اطمینان حاصل شود نتیجه دقیقا مطابق میل مشتری است.تفاوت دیگر توسعه وب و طراحی وب در این است که توسعه وب تسلط بر کد نویسی را می طلبد.

توسعه وب و طراحی وب هر کدام فرصت های شغلی یکسانی دارند؟

  بدون شک توسعه وب و طراحی وب هر کدام در جایگاه خود از اهمیت بالایی برخوردار هستند و عملا بدون اجرای درست  توسعه وب و طراحی وب  پروژه قطعا به فرجام نخواهد رسید.از این رو همواره افرادی را برای توسعه وب و طراحی وب انتخاب می کنند که بتوانند از ابزارهای مورد نیاز به درستی استفاده کنند و از حوصله و علاقه ی کافی و از قدرت تحلیل بالایی برخوردار باشند. یک طراح وب می تواند  نمونه کارهای خود را در مصاحبه کاری نشان دهد و برای یک توسعه دهنده وب پروفایل Github  می تواند منبع خوبی برای ارزیابی او توسط مدیر باشد. توسعه وب و طراحی وب همواره یکی از فرصت های شلغی جذاب به شمار می روند.

توسعه وب و طراحی وب

توسعه وب و طراحی وب امروزه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. توسعه وب و طراحی وب یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که می خواهند محصولات و یا خدماتشان را در سایت خود تبلیغ کنند. توسعه وب و طراحی وب اگر با دقت و تحلیل و شناخت نیازهای مخاطب صورت نگیرد دچار ایراد خواهد شد.پس در کنار تفاوت های اشاره شده می توان به یک نکته اشتراک مهم اشاره کرد: توسعه وب و طراحی وب هر دو علم و خلاقیت افرادی علاقه مند را می طلبد که می خواهند وارد این حوزه شوند.

تفاوت توسعه وب و طراحی وب

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید