راهکارهای طراحی ساست

راهکارهای طراحی ساست

یکی از مهمترین و حیاتی ترین بخش های مربوط به طراحی وب سایت طراحی منوی سایت می باشد

بنابراین طراحی درست و اصولی منو می تواند در آینده ی سایت تاثیر مهمی داشته باشد پس باید در آن دقت فراوانی شود.با رعایت نکات و روش های کارآمد برای طراحی منوی سایت می توانید یک طراحی منوی درست و اصولی داشته باشید.

روش های کارآمد برای طراحی منوی سایت

از مگا منوها در جای مناسب خودش استفاده کنید

زمانی از مگا منوها استفاده می شود که تعداد آپشن های سایت زیاد باشند.اما زمانی که تعداد آپشن های موجود در سایت زیاد نباشد شما می توانید گزینه های مهم را استخراج نمایید و به صورت جداگانه در منو ها قرار دهید.

توجه داشته باشید که برای یافتن مهمترین گزینه های یک سایت می توانید از گوکل آنالیتیکس استفاده نمایید.

افزودن قابلیت جستجو 

یکی از مهمترین قسمت های سایت قابلیت جستجوی سایت می باشد.بهتر است که شما در همه ی صفحات وب سایت خود در طراحی سایت قابلیت جستجو را برای دسترسی هر چه آسان تر کاربران قرار دهید.اما یکی از مهمترین مکان ها برای افزودن قابلیت جستجوی کاربران در صفحه ی اصلی و در کنار منو می باشد.

زمانی که کاربران از طریق گزینه ی جستجو بتوانند به گزینه های مورد نظر خود دست پیدا کنند مدت زمان بیشتری در سایت شما باقی خواهند ماند.

سعی در کاهش تعداد گزینه های موجود در منو

با توجه به نیاز کاربران تشخیص دهید که کدام یکی از منوها بیشترین استفاده و اهمیت را برای سایت شما دارند و از آن ها استفاده کنید.

تا حد امکان از قرار دادن گزینه های بلا استفاده جلوگیری نمایید.

هدفمند کردن ترتیب قرار دادن منو ها

حتما باید به این نکته دقت داشته باشید که گزینه هایی که بیشتر برای کاربران مورد استفاده می باشند باید در منوی ابتدایی و در دسترس تر باشند.یعنی آن دسته از منوهایی که کلیک بیشتری دارند.

نکته ی مهم دیگری که در ترتیب گذاری منو ها باید مورد توجه قرار بگیرد این است که برای شما مهم است که کدام گزینه ها بیشتر جلوی چشم کاربران باشند و آن ها را انتخاب نمایند.

 

استفاده از راه کار منوی چسبنده

در برخی از مواقع ممکن است که منویی که ایجاد می کنید بلند باشد به صورتی که از صفحه بیرون بزند در این هنگام بهترین کاری که شما برای مدیریت بهتر منو می توانید انجام دهید این است که همراه با اسکرول صفحه منو نیز اسکرول شود تا کاربر به راحتی بتوانند تمامی گزینه های منو را مشاهده نماید.

از پنهان کردن منو پرهیز کنید

در طراحی سایت ایجاد منو در صفحه های مختلف نوار منو را به هیچ عنوان پنهان نکنید و اجازه دهید که کاربر در تمامی صفحات از آن استفاده کند.

استفاده از برچسب های مناسب برای منوها

برچسب هایی که برای منوها استفاده می کنید حتما باید عنوان مناسبی داشته باشند تا کاربر را برای کلیک و رفتن به قسمت مورد نظرش راهنمایی کنند.برچسب توضیحی یکی از مهمترین قسمت ها می باشد.

بکارگیری منوی عمودی

در چند سال اخیر استفده از منوی عمودی در طراحی سایت بسیار رایج شده است و مورد توجه و استقبال بسیاری از کاربران نیز قرار گرفته است.منوی عمودی معمولا برای سایت های مناسب تر می باشد که برای قرار دادن گزینه های منو نیاز به فضای بیشتر دارند.

بکارگیری منوی تمام صفحه

منوی تمام صفحه نیز برای طراحی وب سایت های کوچک بسیار مناسب است.و بیشتر در مواقعی استفاده می شود که تعدا گزینه هایی که برای منو داریم کم هستند.

راهکارهای طراحی ساست

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید