دلایل نیاز به طراحی سایت شخصی

دلایل نیاز به طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی ارزش زیادی برای یک فرد دارد و توصیه می شود هر فردی که خواهان حضور بهتر در دنیای وب هست، اقدام به طراحی سایت شخصی نماید. داشتن وب سایت شخصی، راهی قدرتمند برای به اشتراک گذاشتن توانمندی ها و مهارت های شماست. اگر شما جویای شغلی عالی متناسب با تخصص خود هستید و می خواهید در این بازار رقابتی باقی بمانید، باید اطمینان حاصل کنید که مهارت های تان پیوسته به روز می شود و رزومه شما در معرض دید همگان است. اینجاست که طراحی سایت شخصی اهمیت می یابد.

دلیل اول – برقراری ارتباط با شما را آسان می کند.

داشتن یک وب سایت شخصی این امکان را می دهد تا از طریق تلفن، پست الکترونیکی، لینکدین یا توییتر و یا سایر کانال ها با شما ارتباط برقرار شود. علاوه بر این، با آوردن کلمات کلیدی همچون نام دانشگاه تان، نام صنعتی که در آن متخصص هستید و… در سایت تان، شانس خود را برای قرار گرفتن در رتبه های بالای موتور جستجو بالا می برید.

دلیل دوم – شخصیت شما از طریق وب سایت شما می درخشد.

شرکت ها صدها رزومه را برای تنها یک پست کاری دریافت می کنند. داشتن یک وب سایت شخصی به شما کمک می کند تا خود را از سایر متقاضیان کار جدا کنید و خود را به عنوان یک گزینه مطلوب به کسب و کار ها نشان دهید. طبق مطالعاتی که بر روی تعداد ۳۰۰ مختصص حرفه ای منابع انسانی صورت گرفته است، یک سوم از این تعداد با داشتن وب سایت شخصی، یک مزیت رقابتی شغلی برای دریافت شغل جدید شان ایجاد کرده اند.

دلیل سوم – وقتی یک وب سایت دارید، بیشتر به چشم می آیید.

یک سایت شخصی، اغلب حاوی اطلاعاتی است که علایق شما را بیشتر نشان می دهد، چگونگی پردازش اطلاعات و همچنین انگیزه های شما را نشان می دهد. برخلاف محدودیت های رزومه در مورد یک صفحه یا صفحه ای بودن، وب سایت شخصی چنین محدودیت هایی را ندارد (رزومه فضای لازم برای شرح کامل توانایی ها و مهارت های شما را ندارد.). متخصصان منابع انسانی برای استخدام افراد، تمایل دارند بیشتر در مورد آن ها بدانند و به دنبال ویژگی های شخصی هستند که خلاصه ای از آن ها موجود باشد. وب سایت های شخصی کمک می کنند تا این اطلاعات در اختیار مدیران منابع انسانی قرار بگیرد. در حقیقت، وب سایت شخصی مکانی برای معرفی استعداد های عالی تان به کارفرمایان بالقوه است. وب سایت شخصی شما می تواند نمونه کارهای شما را به مدیران و کارفرمایان ارائه دهد.

دلیل چهارم – شما می توانید مسیر خود به سمت کار جدید را مشخص کنید.

نوشتن یک قدرت است. شما می توانید از طریق نوشتن کارهای مهمی که توانایی انجامش را دارید، مدیران شرکت ها را به سمت خود جلب کنید. ارائه نمونه کارهایتان در سایت شخصی باعث می شود که شما را بهتر بشناسند و بهتر ارزیابی کنند. شما حتی می توانید محتوای نوشته شده ای در قالب یک مقاله به سایت شخصی خود اضافه کنید. و یا حتی یک پست طولانی را به لینکدین خود اضافه کنید. تحقیقات نشان می دهد، ۲۵ درصد از استخدام کنندگان احساس می کنند افرادی که دارای سایت شخصی هستند و فعالیت های خود را روی آن منتشر می کنند، شانس بیشتری در استخدام دارند.

دلیل پنجم- حضور آنلاین یک ضرورت در آینده است.

در حال حاضر تنها ۴ درصد از افراد دارای سایت شخصی هستند. متخصصان منابع انسانی پیش بینی می کنند در پنج سال آینده، بیشتر شغل ها و کارمند یابی وابسته به محتوای آنلاین خواهد بود. یعنی طراحی سایت شخصی در آینده نزدیک به یک ضرورت تبدیل خواهد شد و افرادی که دارای یک وب سایت شخصی که به خوبی طراحی شده و به خوبی نوشته شده باشد؛ باشند بهترین شانس را برای جذب مدیران و کارفرمایان خواهند داشت.

دلیل ششم – می توانید مهارت های طراحی وب را در خود تقویت کنید.

در دنیای امروز که به سرعت در حال پیشرفت است می توانید در برخی زمینه ها مانند نوشتن، طراحی سایت، خدمات مشتری و بازاریابی – که اغلب نیاز به مهارت های آنلاین فنی مانند HTML و CSS دارند – خود را تقویت کنید. طراحی سایت شخصی یک راه عالی برای آغاز این مهارت هاست. داشتن یک وب سایت به شما چیزهای جدید یاد می دهد و شما می توانید چگونگی ایجاد و مدیریت محتوای سایت تان را نیز خودتان انجام دهید.

دلیل هفتم – وب سایت شخصی یک پیام حرفه ای را منتقل می کند.

سال هاست که نویسندگان برجسته، موسیقیدانان، سیاستمداران و دیگر شخصیت های بزرگ، از وب سایت ها برای ارتقای پروفایل خود استفاده کرده اند و از وب سایت شخصی برای نشان دادن تخصص و مهارت هایشان استفاده کرده اند. داشتن وب سایت با محتوای خوب و مناسب نشان دهنده این است که شما زمان و فکر تان را در کار خود قرار داده اید و یک پیام حرفه ای را منتقل می کنید.

در دنیای تکنولوژی طراحی سایت شخصی به منظور نمایش اهداف و فعالیت های یک شخص، ابراز علاقمندی های فردی و اجتماعی، بیان دیدگاه ها و تحلیل ها و … انجام می گیرد. فردی که سایت شخصی برای او طراحی و پیاده سازی می شود، می تواند یک فرد سیاسی معروف مانند نماینده مجلس، یک هنرمند، یک شخص علمی مانند استاد دانشگاه، یک ورزشکار و یا حتی یک فرد عادی باشد. طراحی سایت شخصی با توجه به مهارت، حرفه، توانمندی و تخصص هر فرد، متفاوت است و هر شخصی می تواند با در اختیار داشتن یک سایت شخصی در سطح جهانی با دیگران تعامل و ارتباط برقرار کند و از این طریق به دستاوردهای جدیدی برسد. به وسیله طراحی سایت شخصی، هر فرد می تواند مقالات، افکار، نظرات خود در زمینه شغلی ش را به اشتراک بگذارد.

اهمیت رابط گرافیگی در طراحی سایت شخصی

رابط گرافیکی میان طراحی سایت شخصی و طراحی سایت حرفه ای پیوند می زند، زیرا در سایت شخصی معمولاً خدمات یا محصولی خاص به فروش نمی رسد، بنابراین رابط گرافیکی سایت باید به گونه ای باشد که کاربر را به خود جذب کند تا او زمان بیشتری را در سایت سپری کند و محتوای سایت را بیشتر مطالعه کند. همچنین، قابلیت ثبت دیدگاه در سایت شخصی از اهمیت زیادی برخوردار است.

ویژگی و قابلیت های طراحی سایت های شخصی

  • قابلیت طراحی صفحه بیوگرافی (زندگی نامه، شرح احوال، مدارج علمی، تجربیات و…)
  • قابلیت طراحی صفحه رزومه (سوابق شغلی، شرح فعالیت ها، توصیف مهارت ها و توانایی ها و…)
  • قابلیت طراحی صفحه تماس
  • قابلیت طراحی گالری عکس
  • قابلیت طراحی چت آنلاین جهت برقراری ارتباط با کاربران
  • قابلیت ایجاد دسته بندی خدمات
  • قابلیت طراحی قالب اختصاصی
  • قابلیت انتشار مطالب و ایجاد صفحات
  • قابلیت طراحی چند زبانه سایت
  • قابلیت ایجاد خبرنامه و ارسال خودکار ایمیل به کاربران
  • قابلیت اضافه کردن سیستم نظرخواهی به تمامی صفحات سایت
  • قابلیت ثبت کلمات کلیدی در همه ی صفحات سایت به صورت داینامیک
  • و…

انواع طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی با استفاده از اسکریپت های آماده

در این نوع از طراحی سایت، می توان با استفاده از اسکریپت های آماده همچون وردپرس، یک سایت شخصی طراحی کرد. باید به طور دقیق بررسی شود که آیا اسکریپت آماده، امکانات مورد نیاز فرد متقاضی برای طراحی سایت شخصی را دارد یا خیر. مزیت اسکریپت های آماده وجود قالب های فراوان رایگان برای آن ها در اینترنت است. اما اگر این اسکریپت ها نتوانند نیازهای فرد متقاضی را جواب دهند بهتر است از سایر روش ها برای طراحی سایت شخصی استفاده شود.

طراحی سایت شخصی اختصاصی

در صورتی که سایت شخصی که مدنظر فرد متقاضی است، امکاناتی دارد که در روش قبل قابل پیاده سازی نیست، بهتر است از طراحی سایت اختصاصی استفاده شود. هزینه این روش بیشتر از روش قبلی است اما در طولانی مدت نتیجه بهتری نسبت به روش اول خواهد داشت. در صورتی که فرد متقاضی یک سایت پر بازدید را بخواهد و یا امکانات خاصی را در نظر داشته باشد، بهتر است از این روش استفاده شود.

 

دلایل نیاز به طراحی سایت شخصی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید