خلاقیت گرافیست ها

به لحاظ فنی و نیز خلاقیت، رشته طراحی گرافیک یک رشته با پیشرفت روز افزون بوده که به طور دائم در حال تغییر و به روز شدن است. این موضوع موفقیت را برای گرافیست ها کمی دشوار نموده است، چرا که با وجود آسان بودن فراگیری مهارت های فنی، ارتقاء خلاقیت به سهولت دست یافتنی نبوده و لازم است که یک گرافیست برای بالا بردن میزان خلاقیت خود تمرکز مضاعفی بر روی حرفه خود داشته باشد. برای تبدیل شدن به یک گرافیست موفق نیاز بوده که در کنار افزایش مهارت های فنی، خلاقیت خود را نیز بهبود ببخشید.

 

خلاقیت گرافیست ها

جمع آوری تمامی مشاهدات

یک گرافیست بایستی ازتمامی طراحی های مورد علاقه خود آرشیوی تهیه کرده و آن ها را برای خود داشته باشد، این کار تاثیر بسیار مثبتی در روند بهبود خلاقیت یک طراح خواهد داشت. از همه طراحی هایی که نظر شما را به خود جلب نموده چه کار یک طراح بوده و یا این که در اینترنت مشاهده می کنید عکس گرفته تا در زمان ایده پردازی با مشاهده آن ها و یا ایجاد تغییر در آن ها یک طرح نو و جذاب ایجاد نمایید.

 

مطالعه وبلاگ های طراحی

این روز ها اینترنت به بستر بسیار مناسبی برای کسب دانش تبدیل شده است که شما می توانید اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با حرفه خود را مطالعه نموده و از این مطالب و طراحی های مختلف ایده بگیرید.  به عنوان نمونه شما می توانید با سر زدن به سایت های طراحان دیگر و مشاهده آموزش های مختلف در رابطه با حرفه خود خلاقیت خود را بهبود بخشید.

 

پیوستن به جامعه طراحی

اگر شما نیز در شرکتی مشغول نبوده و به صورت آزاد، کار می کنید باید بگوییم که نیاز بوده شما در یک انجمن اینترنتی مرتبط با حرفه خود عضو گردید. با این کار شما از جدید ترین اخبار و اتفاقات دنیای گرافیک مطلع بوده و همچنین این فرصت برای شما مهیا شده که کار های خود را نیز برای دیدن نظرات دیگر طراحان آپلود نمایید.

شما بایستی همواره خود را برای دریافت نظرات منتقدانه از سوی طراحان دیگر آماده سازید و این را بدانید که این کار تاثیر مثبتی بر روی کیفیت کار شما بر جای خواهد گذاشت. با گذشت زمان این مسئله به بهبود خلاقیت شما در این حرفه می انجامد.

 

ایجاد طرح هایی جهت دستگرمی

حتی هنگامی که پروژه ای در دست نداشته نیز وقت خود را با ساخت پروژه ها و طرح هایی جهت دستگرمی پر نمایید. برای نمونه، می توانید به طراحی یک رابط کاربری سایت یا ساخت یک لوگو بپردازید. این کار کمک بسیاری به افزایش خلاقیت شما در طراحی گرافیک نموده و علاوه بر آن شاید این طرح ها در پروژه های بعدی به کار آیند.

 

کپی از طرح سایر طراحان

گاهی اوقات خوب است که برای خود دست به کپی کردن طرح دیگران بزنید. این کار علاوه بر افزایش تسلط  شما در طراحی باعث شده روی این طرح ها فکر کرده و پی به اشکالات احتمالی آن ها برده و نقات قوت آن ها را نیز بشناسید.

 

طراحی مجدد طرح های قدیمی خود

شما با پیاده سازی مجدد طراحی های خود می توانید خلاقیت خود را بهبود بخشید. شاید شما نیز گاهی با دیدن برخی از طراحی های قدیمی خود به فکر دور انداختن آن ها بیفتید اما نگهداری این طراحی باعث شده شما به خوبی از روند پیشرفت خود مطلع باشید.

از این رو پیشنهاد می شود آن ها را نگه داشته و سعی کنید با ایجاد تغییراتی در آن ها آن ها را بهبود ببخشید.

 

برقراری ارتباط با دیگر طراحان

شما به عنوان یک گرافیست، برای بهبود خلاقیت خود نیاز داشته که با دیگر طراحان ارتباط داشته باشید. تعامل با طراحان حرفه ای تر از خود، باعث شده مهارت ها و اطلاعات شما نیز بیشتر گردد. اگر چه ممکن است این ارتباط برای شما چندان راحت نبوده اما برای موفقیت و پیشرفت خود باید با این مسئله کنار بیایید.

 

شرکت در کلاس های آموزشی

شما باید دائما در حال کسب مهارت های جدید در حرفه خود باشید، چرا که همان طور که قبلا نیز گفتیم رشته طراحی گرافیک مرتب در حال تغییر بوده و شما برای همگام شدن  با آن نیاز داشته که هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید. دانش و خلاقیت شما در طراحی گرافیک بی شک با حضور در دانشگاه و یا کلاسهای حضوری و غیرحضوری موسسات مختلف ارتقاء خواهد یافت.

 

سفر رفتن

مسافرت رفتن باعث شده شما نسبت به آداب و رسوم ها و فرهنگ های گوناگون مناطق مختلف شناخت پیدا کرده و برای طراحی های خود ایده های نوینی بیابید.

مسافرت های خارج از کشور نیز، خلاقیت شما را در طراحی گرافیک مضاعف نموده و باعث شده شما با ذهنی باز به طراحی بپردازید.

 

همراه داشتن یک دفترچه یادداشت

شما بایستی به عنوان یک گرافیست همیشه یک دفتر یادداشت با خود همراه داشته تا بتوانید آن چه که در ذهن تان جرقه زده را بر روی کاغذ پیاده نمایید. چرا که بی شک گاهی اوقات به صورت کاملا اتفاقی ناگهان ایده جدیدی در ذهن تان جرقه خواهد زد. از این رو با به همراه داشتن یک دفترچه یادداشت خیلی سریع توانسته ایده های خود را ثبت نموده تا فراموش نکنید.

خلاقیت گرافیست ها

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید