تولید محتوای مناسب در طراحی سایت

 تولید محتوای مناسب در طراحی سایت

بهینه سازی محتوا و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) یکی از بهترین راه ها برای در دسترس بودن محتوای سایت شماست. شاید تبلیغ و بازاریابی هم موجب آشنایی کاربران با سایت شما شود، اما موثرترین راه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

غنی بودن محتوا شانس ماندن کاربر در سایت شما و همچنین معرفی سایت شما توسط کاربر بازدید کننده را افزایش می دهد.

تولید محتوای خوب چگونه ممکن است؟

شاید نتوان نوشتن یک متن خوب را آموزش داد، اما رعایت چند نکته می تواند در بهتر شدن نوشته شما موثر باشد و سایت شما را غنی تر جلوه دهد.

– استفاده از استدلال و مثال های ملموس: مثلا در هنگام معرفی یک محصول سعی کنید نقاط قوت محصول خود و تجربیات کاربران را بیان کنید و به عنوان کردن اعداد و ارقام بسنده نکنید.

– استفاده از نقل قول می تواند به اعتماد کاربران سایت به نوشته شما کمک کند.

-در گفتار خاکی باشید و سعی کنید به رفتارهای انسان گونه نزدیک تر شوید تا مخاطبان سایت شما راحتتر با مطلب سایت شما ارتباط بر قرار کنند. – در صورت امکان برای مخاطب عام مطلب بنویسید و از به کار بردن اصطلاحات تخصصی مربوط به رشته کاری خود خودداری کنید.

– نوشته های خود را به پاراگراف های کوتاه مجهز کنید. – سعی کنید در چندین نوبت نوشته خود را مرور کرده و نوشته های اضافی را حذف و سپس مطلب را در وب سایت خود منتشر کنید.

رعایت نکاتی در جهت بهبود سئو

  • استفاده از تگ های H1 تا H6 (بزودی در خصوص تگ های مهم در سئو مطلبی در سایت منتشر خواهد شد)
  • استفاده از کلید واژه های محبوب سئو در متن، اما به صورت منطقی و نه به صورت افراطی. خوانندگان مطلب سایت شما قدرت تشخیص استفاده افراطی از کلید واژه ها را دارند.
  • سعی کنید کلید واژه های محبوب تر را بیشتر استفاده کنید و تا جای امکان آنها در عناوین و سر تیترها به کار بگیرید.
  • استفاده از تصویر به همراه متن جایگزین (alt) می تواند علاوه بر کمک به درک بیشتر مطلب، محتوا را برای موتورهای جستجو نیز قابل دسترس کند.

با مدنظر داشتن این موارد می توانید محتوای مناسبی برای سایت، مخاطب و موتورهای جستجو تهیه و رتبه مناسبی در سئو در کمترین زمان بدست آورید.

نوشته های خود را به پاراگراف های کوتاه مجهز کنید.

– سعی کنید در چندین نوبت نوشته خود را مرور کرده و نوشته های اضافی را حذف و سپس مطلب را در وب سایت خود منتشر کنید.. هدف گوگل ارائه بهترین محتوا در بهترین زمان ممکن برای کاربران خود است.

با توجه به تغییرات صورت گرفته در مباحث سئو، توصیه می شود که موارد ذیل را در استراتژی آینده بهینه سازی سایت خود را در نظر بگیرید:

تمرکز روی سئو و محتوا به جای تمرکز تنها بر سئو

محتوا به تنهایی ضامن موفقیت در سئو نیست، همچنین سئو نیز به تنهایی تضمین نمی کند که محتوای سایت شما در دسترس کاربران قرار گیرد. در تولید محتوا ابتدا باید معیارهای مربوط به مخاطبین و نحوه مشارکت و تبدیل وی به مشتری بررسی و سپس محتوای مناسب تولید شود.

در تولید محتوا سئو را مدنظر داشته باشید تا به بیشتر شدن بازدید از سایت کمک کند. محتوا اگر خوب باشد امکان نشر از طریق شبکه های اجتماعی را افزایش می دهد.

اولویت دادن به سازگاری سایت با دستگاه های قابل حمل (تلفن همراه، تبلت و …)

در حال حاضر بهینه سازی سایت برای جستجوهای موبایلی و قابلیت استفاده از سایت توسط تلفن همراه یک امر اختیاری نیست. اگر خواهان ماندن در کورس رقابت هستید باید طراحی سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) را در اولویت انجام دهید. سایت های ناسازگار با موبایل بیش از ۶۰% ترافیک کمتر دریافت می کنند. از بهینه بودن سایت برای تلفن همراه اطمینان حاصل کنید اگر نمی خواهید بازار و درآمد شما به رقبا اهدا گردد. علاوه بر بهینه بودن، جذابیت و کاربری راحت، سرعت یکی از عوامل مهم در وب سایت های موبایلی است. بر اساس اعلام گوگل بیش از ۵۰% کاربران سایت هایی که زمان بارگذاری بیش از ۳ ثانیه را در موبایل دارند، بلافاصله ترک می کنند. بهینه سازی تصاویر، JavaScript و CSS می تواند راه شما را برای رقابت با رقبا هموار سازد. کاربران موبایل بیشتر به دنبال محتوا جهت مطالعه هستند، پس تولید محتوای ارزشمند را در دستور کار خود قرار دهید.

پیوسته این نکات را مدنظر داشته باشید، این موارد به شما در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد.

تولید محتوای مناسب در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید