انتخاب پالت رنگ

انتخاب پالت رنگ مناسب یک رابط کاربری از توانمندی هایی که برای انجام یک پروژه گرافیکی نیاز دارید متفاوت است. نه تنها طراحی UI نیاز به درک درستی از مجموعه های رنگی و سایه و روشن ها دارد، بلکه طراحان گرافیکی هم باید راجع به رنگ هایی که انتخاب می کنند آگاهی داشته باشند.

۱٫ سایت Accessible Color Matrix

اگر کار طراحی محصول یا Product Design انجام می دهید، این سایت جزو ملزومات کارتان خواهد شد. در طراحی محصول مهم است که در دسترس بودن را مدنظر قرار دهید. برای طراحی UI قانونی وجود دارد به نام WCAG مخفف عبارت Web Content Accessibility Guidelines  به معنای راهنمای دسترس پذیری محتوای وب. این قانون بر این تاکید دارد که تمام اجزای مورد نیاز کاربر در محیط وب ( یا اپلیکیشن) بایستی در دسترس او باشد. سایت Accessible Color Matrix به شما کمک می کند تا پالت رنگی برای UI خود انتخاب کنید که مناسب باشد. چیزی که باعث شده این وب سایت منحصر به فرد شود قابلیت مقایسه کردن همزمان چند رنگ با همدیگر است نه فقط دو رنگ خاص.

 

۲٫ سایت Eva Colors

دومین پیشنهاد در لیست ابزار UI برای ایجاد پالت سایت Eva colors است. این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، یک پالت رنگ مناسب برند شما معرفی می کند. به این صورت که بر اساس رنگ اصلی ای که به آن معرفی می کنید، مجموعه ای از رنگ های هدفمند و معنادار به شما می دهد. معانی چون موفقیت، اطلاعات، هشدار و خطر. مهم تر از همه اینکه Eva Colors درجات متفاوتی از تیرگی و روشنی ایجاد می کند که می توانید برای طرح هایی مانند Flat Design ها از آنها استفاده کنید.

 

۳٫ سایت Palx

پالکس درواقع یک تولید کننده اتوماتیک پالت رنگ است. شما رنگ اولیه خود را به آن می دهید و سیستم به شما یک مجموعه رنگ بر اساس کد رنگ داده معرفی می کند. رنگ های معرفی شده از لحاظ هارمونی رنگ با هم تناسب دارند و در نهایت هم می توانید کل این مجموعه پالت را خروجی بگیرید و استفاده کنید.

 

۴٫ سایت Copy Palette

این سایت که توسط یکی از اعضای خوب سایت دریبل طراحی شده، به شما این امکان را می دهد که ترکیبات رنگی مونوکروماتیک بسازید و مستقیم برای نرم افزار طراحی مورد نظر خود خروجی بگیرید. dimitris Raptis طراح این سایت می گوید این ایده زمانی به ذهنش رسید که مدام برای ساختن پالت رنگ کروماتیک مورد نظرش با نرم افزار درگیر بود. و در نهایت تصمیم گرفت خودش دست به کار شود و ابزاری ایجاد کند که ساخت چنین مجموعه های رنگی ای را ساده تر کند. در این سایت همچنین می توانید مواردی مثل میزان کنتراست و سایه و تعداد درجات رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

۵٫ ابزار Cloud Flare

این ابزار نه تنها به شما کمک می کند که مجموعه رنگی مناسب خود را بسازید، بلکه یک پیش نمایش بسیار جذاب با همان ست رنگی به شما نشان می دهد. مجموعه ای از سرصفحه، دکمه، آیکن و المان های UI دیگر در این سایت قرار گرفته که بعد از انتخاب پالت رنگ مورد نظر این مجموعه به شما نمایش داده می شود. بهترین بخش این ابزار این است که می توانید امتیاز هر پالت بر اساس کنتراستی که دارند را ببینید. و حتی پیشنهاداتی برای اصلاح این مجموعه های رنگی به شما می دهد. خصوصاً برای پالت های دو رنگ این ویژگی خیلی به کارتان خواهد آمد.

 

۶٫ pallettte

ابزار UI دیگری که برای ساخت و نمونه سازی پالت های رنگی استفاده می شود سایت پالت است. این وب سایت امکان ادیت همه جانبه رنگ ها را به شما می دهد. شما می توانید به هر تعدادی که می خواهید سواچ رنگی بسازید و hue/saturation رنگ های خود را تغییر دهید. کافیست به سادگی روی دکمه به علاوه در گوشه سمت چپ این سایت کلیک کنید و با رنگ ها بازی کنید. بعد از اینکه پالت دلخواه خود را ساختید دکمه export را بزنید و از مجموعه رنگی که ساخته اید استفاده کنید.

 

۷٫ Open Color

اگر ترجیح می دهید یک پالت رنگ UI آماده و ساده در اختیارتان قرار بگیرد این ابزار UI آخری به کارتان می آید. سایت Open Color را باز کنید و از مجموعه های رنگی آماده آن لذت ببرید. اگر با حوزه رنگ و طراحی رابط کاربری آشنا نیستید این سایت بخش راهنمایی دارد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اما بهترین سایت برای انتخاب پالت رنگ چندتایی  colorhunt.co است که ترکیب رنگهای بسیار زیبایی برای طراحی UI سایت به ما میدهد.

انتخاب پالت رنگ در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید