از دلایل داشتن وب سایت میتوان به مهمترین دلیل یعنی جذب مشتری بیشتر اشاره کرد و همچنین در دسترس بودن برای هر کسی در هر جای دنیا فقط با چند کلیک ساده ، البته دلایل زیادی برای داشتن وب سایت وجود دارد که در این بخش به توضیح کامل آنها می پزدازیم.

دلایل داشتن وب سایت چیست؟
- صرفه جویی در هزینه ها
- توضیح محصول یا فعالیت با توضیح مکتوب، کامل و تصاویر
- مکانی ۲۴ ساعته
- ایجاد روابط جدید
- دسترسی در تمام نقاط کشور و حتی دنیا
- فروش بیشتر یا جذب مشتری بیشتر برای خدمات کاری شما
صرفه جویی در هزینه ها
هزینه های تبلیغات محیطی روز به روز افزایش پیدا می کند. و شما برای نگه داشتن فروش در یک رده خاصی نیازمند تبلیغات پیوسته هستید تفاوت تبلیغات اینترنتی و تبلیغات محیطی در چندین مورد است. نخست میزان هزینه ای که شما صرف تبلیغات اینترنتی می کنید، بسیار پایینتر است. البته منظور ما از تبلیغات اینترنتی در این مقاله به این معنی است که شما یک وب سایت طراحی کردهاید و هزینههایی را جهت تولید محتوا و بهبود سایت خود درگوگل انجام میدهید.
وب سایت شما، تریبون شما
وقتی شما یک وب سایت داشته باشید دقیقا مانند آن است که یک تریبون عالی دارید، یک رسانه دارید. در این تریبون شما می توانید محصولات و خدمات جدیدی را به مشتریان خود ارائه کنید. شاید بهترین استفاده ای که ازاین تریبون می توانید بکنید آموزش در زمینه فعالیت خود به کاربران است این کار باعث تعامل شما با مشتریانتان است که به بهبود روابط میان شما و مشتریان تان کمک می کند، مهمتر از آن شاید از نظر تکنیکی باشد! به این معنی که وقتی شما در حیطه تخصصی خود در زمینه آموزشی آن وارد شوید، از نظر گوگل شما یک وب سایت مرجع هستید. زمانی که شما سایتی مرجع باشید، رتبه های نخست گوگل از آن شماست و این به معنی افزایش مخاطب و در نهایت افزایش مشتری هاست.
مکانی که ۲۴ ساعت
مهم نیست مشتریان شما در چه زمانی از روز و در چه مکانی از جهان باشند آن ها می توانند وارد وبسایت شما شوند و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. از آموزش ها، مقالات و سایر مطالبی که در وب سایت شما وجود دارد، استفاده کنند.
ایجاد روابط جدید
در هر کاری وجود رابطه تاثیر بسیار زیادی دارد هر جه رابطه شما بشتر باشد فروش بیشتری هم خواهید داشت. پرسش و پاسخ در سایت و آموزشهای کاربردی باعث ایجاد کاربران و روابط تازه ای در کار برایتان خواهد بود.
وب سایت به شما امکان تحلیل مشتریانتان را می دهد
شاید به نظر شما منظور ما از این تیتر، گرفتن پیشنهادات، انتقادات و نظرات سازنده ای است که مشتریان در مورد محصولات و خدمات شما میدهند. البته این یک مزیت بسیار بزرگ است که شما می توانید از کلیت این پیشنهادات و نظرات در جهت بهبود کسب و کار خود استفاده کنید. در سطح اینترنت ابزارهای زیادی وجود دارد؛ که به شما کمک میکنند تا وبسایتی بهتر داشته باشید. یکی از ابزارهای ارزندهای که در سطح اینترنت وجود دارد، ابزار گوگل آنالیتیکس است. این ابزار فوقالعاده متعلق به شرکت گوگل است.
گرفتن شماره تماس یا ایمیل از مشتری
اگر مخاطبی وارد وبسایت شما شود و با خواندن مقاله ای از شما به پاسخ سوالش برسد.احتمالاً بیست روز دیگر به هیچ عنوان از وب سایت شما چیزی به خاطر نمی آورد. اما اگر ۲۰ روز دیگر شما با داشتن ایمیل یا شماره تلفن آن شخص پیامی که دربردارنده یک امتیاز و یا یک پیششنهاد خوب در راستای کسب و کار خود به آن شخص دهید. احتمالا دویاره به یاد شما میافتد! و احتمال دارد به پیشنهاد شما نیز پاسخ بگوید. این تکنیک یکی از بنیادی ترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی است یا دیجیتال مارکتینگ است. این مورد مانند زنجیری باعث اتصال شما و مخاطبان شما میشود.
اعتماد سازی در نظر مشتری
از دیگر دلایل داشتن وب سایت، می توان گفت زمانی که شما یک وب سایت خوب در یک حوزه کسب و کاری دارید. با تولید محتواهای جامع و آموزشی میتوانید به ایجاد اعتماد در آنها کمک کنید. البته می توانید مجوزهای لازم را در این زمینه را نیز دریافت کنید. مجوزهایی مانند اینماد، ساماندهی و … این مجوزها به کسب و کار اینترنتی شما مشروعیت می دهند. مخاطبان شما با وجود این مجوزها به کسب و کار شما اعتماد میکنند.