تعداد کاربرانی که از موبایل برای کاوش در اینترنت استفاده می کنند با شیب قابل توجهی در حال افزایش است. بدین جهت طراحی سایت موبایل فرندلی باید یکی از اولویت های طراحان وبسایت باشد.
۱- دکمه های “call to action” را در بالا و وسط صفحه و به نحوی قرار دهید که به راحتی توسط کاربر قابل مشاهده باشد.
۲- سعی کنید نام منوها کوتاه و مختصر و مفید باشند.
۳- راه برگشت به صفحه اصلی را تسهیل کنید. از لوگو برای لینک به صفحه اصلی استفاده کنید.
۴- پیامهایی مانند فروش ویژه و غیره نباید کل صفحه را بگیرند و مانع از دیده شدن لوگو و منو بشود.
۵- قسمت جستجو در همه صفحات به راحتی دیده شود.
۶- نتیجه جستجو با عبارت جستجو شده همخوانی داشته باشد تا کاربر سریع تر به هدفش برسد.
۷- از فیلترها جهت جستجو استفاده کنید که کاربر بتواند با دقت بیشتری به جستجو بپردازد.
۸- قبل از گرفتن اطلاعات شخصی از کاربر، به آنها اجازه دهید سایت شما را بازدید کنند.
۹- اجازه خرید به کاربر مهمان را بدهید ولی هر جایی که ممکن بود، او را تشویق به ثبت نام در سایت کنید.
۱۰- کار را برای کاربر راحت کنید. فیلدها را از قبل برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند پر کنید.
۱۱- از دکمه کلیک برای تماس استفاده کنید که کاربر بتواند به راحتی با کلیک بر آن با اپراتور مربوطه تماس بگیرد.
۱۲- کاربر موبایل باید بتواند به راحتی در دستگاههای مختلف به ادامه کارش بپردازد.
۱۳- در مواقعی که قرار است کاربر موبایل، اعدادی را وارد کند، صفحه کلید اعداد را به او نشان دهید.
۱۴- آسوده ترین راه برای وارد کردن اطلاعات را برای کاربر موبایل در نظر بگیرید. مانند منوی آبشاری و یا امکان تیک زدن.
۱۵- از تقویم دیداری برای راحتی کاربر جهت انتخاب تاریخ و برنامه ریزی استفاده کنید.
۱۶- به صورت شفاف توضیح دهید. از اعتبارسنجی لحظه ای استفاده کنید و به کاربر بگویید که علت اشتباه بودن اطلاعاتی که وارد کرده چه بوده است.
۱۷- طراحی فرم حائز اهمیت است. کوتاه و راحت خوانده شدن، کلید طراحی فرم برای طراحی سایت موبایل است.
۱۸- همه صفحات وبسایت هم با دسکتاپ و هم با موبایل به صورت اصولی دیده شوند.
۱۹- عکسها و همه المان های سایت خوانا باشند.
۲۰- از عکسهای کلیدی با کیفیت و از نمای نزدیک استفاده کنید. مانند عکس محصولات.
۲۱- به کاربران بگویید که وبسایت در حالت افقی بهتر دیده می شود یا عمودی.
۲۲- کاربران را در یک صفحه browser نگاه دارید. از هدایت کاربر به صفحه دیگر و یا تب دیگر خودداری کنید.
۲۳- از برچسب موبایل/دسکتاپ استفاده کنید.
۲۴- به کاربر اجازه دهید شعبات و یا فروشگاه های نزدیک خودش را پیدا کند.