نکات الهام بخش گرافیکی در طراحی سایت

نکات الهام بخش گرافیکی در طراحی سایت

 

اگر می خواهید سبک های مدرن و معاصر را به طراحی گرافیکی خود اضافه کنید، روشهای زیر را در طراحی سایت خود اعمال نمایید. در ادامه به معرفی این شیوه ها در طراحی وب سایت خواهیم پرداخت:

لوگوی ریسپانسیو

طراحی لوگو در دنیای تکنولوژیک امروزی باید حرفه ای تر از گذشته انجام شود. امروزه طراحان لوگو باید با دستگاه های هوشمند مختلفی همسو باشند تا طراحی لوگوی آنها در صفحه نمایش با سایزها و با رزولوشن مختلف قابلیت نمایش انعطاف پذیری داشته باشد.

در طراحی سایت ریسپانسیو، طراحی لوگو نیز باید ریسپانسیو باشد. به تصویر زیر نگاه کنید که دو طراحی لوگو مختلف را در ابعاد مختلف نشان می دهد. برخلاف طراحی لوگوی پیچیده و پر جزییات کلاسیک، امروز، بهترین طراحی لوگو، ساده و انعطاف پذیر است. این موضوع طراحی لوگو را برای ابزارهای مختلف مانند گوشی، تبلت، و حتی یک بیلبورد بزرگ تبلیغاتی بهینه سازی می کند.

 

 

پس زمینه گرادینت

نقش گرادینت ها در طراحی سایت در سال ۲۰۱۸ پررنگ تر شده است. این پس زمینه ها را در فیلترهای اینستاگرام هم به وفور مشاهده کرده ایم. ویژگی اصلی این بک گراندها دارای بودن دو یا سه تن رنگی و تازه و مدرن بودن آنهاست.

سایه و تیرگی بیشتر (با طراحی نیمه فلت)

سایه ها همانند گرادیانت ها در سال ۲۰۱۸ در طراحی گرافیکی سایت از جمله آیکون ها و تصاویر، وب سایت ها، رابط برنامه ها و حتی طرح های چاپی مورد استفاده قرار می گیرند. به نظر می رسد که در سال ۲۰۱۸ شاهد احیای سایه ها هستیم و این به معنای جان گرفتن دوباره Flat design می باشد.

دوتون های جذاب

دوتون ها به طور سنتی از طریق یک فرایند چاپ سایه رنگ ایجاد می شوند که در آن یک سایه رنگ بر روی یکی از رنگ های متضاد چاپ می شود و یک تصویر دورنگی ایجاد می کند. این تکنیک رویکرد جدیدی را در رسانه های دیجیتال پیدا کرده است. نرم افزار تصویربرداری نسبت به دوتون ها و همچنین تغییرات مرتبط مانند تک رنگ ها، سه رنگه ها، چهار رنگه ها و “دوتون های ساختگی” (تصاویر رنگی) آن را آسانتر کرده است. با رنگ های بولد شده و امکانات کاربردی زیبا، دوتون ها پیش بینی می شود که یکی از بیشترین گرایش های طراحی وب سایت در سال ۲۰۱۸ باشد.

پالت ها و الگوهای الهام گرفته از دهه ۸۰ و ۹۰

در این سبک لایه هایی با رنگ، بافت و عمق مختلف با هم جمع می شوند و ترکیبی زیبا و چشم نواز برای زمینه طرح اصلی شما فراهم می آورند. استفاده از یک پالت رنگی مناسب در طراحی گرافیکی، نقش اساسی را ایفا می نماید.

 

 

انیمیشن ها و گیف ها

انیمیشن می تواند ایده ها و نقطه نظرات را برای فهم آسان تر ارائه نماید، در دنیایی که مردم زمان محدود دارند، انیمیشن می تواند ایده های هرچند پیچیده را در مقدار زمان کوتاه با جذابیت بیشتر منتقل کند. در سال ۲۰۱۸ اثرات بیشتری از انیمیشن و تصاویر گیف در وبسایت ها خواهیم دید. تعاملی بودن انیمیشن ها کاربر را تشویق به ماندن در سایت می نماید. بکارگیری لوگوها و آرم های متحرک در طراحی سایت به شرکت ها این امکان را می دهد که بیشتر دیده شود.

تایپوگرافی بولد و برجسته

تایپوگرافی، به عنوان یک عنصر گرافیکی در طراحی وب سایت و در مجموعه سبک های مینیمالیستی سال ۲۰۱۸، قرار می گیرد. روزانه کسب و کارهای بیشتری از تایپوگرافی های بولد برای بهبود بصری صفحه اصلی وب سایت خود استفاده می کنند. این سبک زمانی به بهترین شکل عمل می کند که بیشتر المان های صفحه، مینیمال و ساده باشند.

استفاده از عکس های واقعی

بکارگیری تصاویر واقعی، احساس واقعی ایجاد می کند. استفاده از عکس در طراحی وب سایت از اصول مهمی است که باید مورد توجه طراحان گرافیک قرار گیرد. در مطالعاتی که در مورد کاربرد عکس در طراحی سایت انجام شده، ثابت شده که کاربران به عکس ها و تصاویر واقعی که مرتبط با محتوای سایت باشد توجه نشان می دهند، اما تصاویر تبلیغاتی که به عنوان عکس در طراحی وب سایت مورد استفاده قرار گرفته را نادیده می گیرند.

ویتیج بسیار دقیق

ویتیج چیزی جدید نیست، طراحی VINTAGE یک منبع بی نهایت از الهام گیری می باشد و شیوه ای است که در سال ۲۰۱۸ باقی خواهد ماند. اگر چه ممکن است تمایل اصلی برای مینیمالیسم را درهم بشکند، برندها که به دنبال دستیابی به ظاهر و نگاه خاص هستند اغلب زیبایی شناسی طراحی کلاسیک را پیدا می کنند و می توانند تمایز و پیچیدگی فراهم کند. در حالی که این شیوه ممکن است برای همه کارآمد نباشد، برند های موجود در صنایع غذایی و آشامیدنی از این سبک استفاده کنند.

 

نکات الهام بخش گرافیکی در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید