همیشه به این فکر نکنید که در این کار و برای این مشتری ما باید از رنگهای آبی و سفید استفاده کنیم سعی کنید استفاده هوشمندانه از رنگها را یاد بگیرید یعنی اگر مشتری شما تاکید دارد که حتما باید از رنگهای آبی و سفید استفاده کنید و این رنگ طبق نظرتان مناسب موضوع وب سایت نیست. بسیار هنر مندانه میتوانید از رنگ نارنجی یا سبز یا رنگ مورد نظر خودتان در بخش های مختلفی استفاده کنید.
تئوری رنگ بسیاری پیچیده است، اما کارشناس گرافیکی که بتواند به راحتی از این پیچیدگی سر در بیاورد و و از هارمونی رنگها در کار خود استفاده کنید موفق است و به مفهوم استفاده هوشمندانه از رنگها پی برده است.
تکنیکهای برای استفاده هوشمندانه از رنگها:
- از رنگهایی استفاده کنید که در چرخه رنگ به هم نزدیک باشند.
- از رنگهای جیغ استفاده نکنید مگر در موارد خاص.
- لوگو باید در دو رنگ سیاه و سفید هم زیبا باشد.
- مطالعه در مورد هارمونی رنگها.
- استفاده از وب سایتهای کمکی در این زمینه.
- استفاده از رنگ های خاص و تک یکی دیگر از ایده های موثر است. برخی از برندها فقط با رنگ خاص و منحصر به خود قابل تشخیص و شناسایی هستند. مثلا وقتی به کوکاکولا فکر میکنیم همیشه رنگ قرمز را می بینیم.
به سبک طراحی توجه کنید سبک باید متناسب با موضوع کاری باشد.
می توانید از سبک های طراحی مختلف برای طراحی لوگو استفاده کنید و برای پیدا کردن سبک مناسب باید اطلاعاتی در مورد مشتری و برند داشته باشید.در حال حاضر گرایش طراحان لوگو به لوگوهایی با نمای سه بعدی است که دارای گرافیک برجسته، گرادیانت و سایههستند.این سبک برای یک وب سایت مناسب است، اما ممکن است برای سایر برندها تا این اندازه تاثرگذار نباشد.قبل از شروع کار، در مورد مشتری خود و مخاطبان او تحقیق کنید. این به شما کمک می کند از همان ابتدا بهترین سبک طراحی را تشخیص دهید و از دوباره کاری های متعدد جلوگیری کنید.
از متفاوت بودن نترسید.
برای برنده شدن در یک رقابت، باید به خود به عنوان یک طراح که دارای یک سبک خاص و منحصر به فرد است اطمینان و اعتماد داشته باشید. به جای کپی و تقلید از یک سبک یک طرح دیگر، ابداع گر بوده و در بین انبوهی از طراحان برجسته باشید.از کار روی برنامه و نرم افزاری که برای طراحی استفاده می کنید لذت ببرید، طرح خود را دائما تغییر دهید تا زمانی که احساس کنید به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده اید.
ساده طراحی کنید.
هر چه لوگو ساده تر باشد راحت تر قابل تشخیص است. برای مثال، لوگوی Nike یکی از ساده ترین لوگوهای دنیا است که در عین حال به راحتی قابل تشخیص و شناسایی است.قانون ساده طراحی کردن را از هم اکنون در برنامه کاری خود قرار دهید. اغلب با یک طرح پیچیده روبرو می شوید اما در نهایت به یک طرح ساده دست پیدا می کنید.
از افکت ها استفاده کنید.
Adobe Illustrator, Freehand, Photoshop و سایر برنامه های گرافیکی دارای ابزارهای قدرتمند و فیلترهای متعددی هستند که شما می توانید از آنها در طراحی لوگوی خود استفاده کنید، اما فراموش نکنید در این کار زیاده روی نکنید.
استفاده از طرح های دیگر برای الهام گرفتن
قانون آخر برای طراحی یک لوگوی تاثیرگذار بسیار ساده است. از طرح های دیگر طراحان کپی برداری نکنید! این در حالی است که الهام گرفتن از آثار طراحان دیگر توصیه می شود.
شما می توانید از گالری های آنلاینی که وجود دارد برای کسب ایده های جدید برای طراحی استفاده کنید. استفاده از این وب سایت ها را منع نمی کنیم اما توصیه می کنیم کار را از کشیدن یک طرح اولیه آغاز کنید و آن را گام به گام کامل کنید تا یک طرح اصیل خلق کنید.