دلایل موفقیت سایت فروشگاهی

 

دلایل موفقیت سایت فروشگاهی

طراحی ساده ،کاربرپسند همراه با گرافیک زیبا:

نوع چیدمان و همچنین گرافیک سایت باید به گونه ای باشد که کاربر در لحظه ی ورود، جذب سایت شود.کاربری که وارد فروشگاه اینترنتی میشود، تمایل دارد که سریعا آنچه را نیاز دارد پیدا کند.پس توجه به چیدمان در سایت یکی از عوامل موفقیت فروشگاه اینترنتی است.

قرادادن محصولات با کیفیت:

هدف ما از طراحی سایت فروشگاهی این است که توجه کاربری که به سایت مراجعه می کند را جلب نموده و در نهایت کاربر را تبدیل به مشتری نماییم. استفاده از محصولات با سطح کیفی مطلوب و با قیمتی منطقی و رقابتی، قرار دادن تصاویر جذاب و واضح از محصولات، بیان توضیحات کافی و دسته بندی شده، امکان عودت کالاهای معیوب، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی، امکان مقایسه کالاها و … باعث بالا رفتن اعتماد کاربر به سایت شده و در نتیجه احتمال تبدیل کاربر به یک مشتری وفادار را افزایش خواهد داد.

قرار دادن روش های مختلف پرداخت در سایت:

قراردادن روش های مختلف پرداخت در سایت مثل پرداخت از طریق درگاه های اینترنتی، کارت به کارت، واریز مستقیم به حساب و یا پرداخت پس از دریافت کالا همچنین استفاده از روش های متنوع در ارسال محصولات مثل پست عادی، پست پیشتاز، ارسال از طریق باربری، پیک موتوری و … دست مشتری در انتخاب شیوه خرید و ارسال را بازتر گذاشته در نتیجه منجر به افزایش فروش وب سایت خواهد گردید.

سئو و بهینه سازی سایت:

سئوی سایت یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی است. مشتری از طریق جستجو در گوگل به سمت سایت شما هدایت میشود، در نتیجه هرچه سئو و بهینه سازی سایت بهتر باشد، مشتری راحتتر جذب سایت میشود.

 

 

پشتیبانی دلسوزانه از مشتری:

در خرید آنلاین همواره ممکن است برای فروشگاه اینترنتی مشکلی پیش بیاید. اشکال در پرداخت، اشکال در سبد خرید، نرسیدن محصول و … شما باید در هر حالت پشتیبانی جامعی از مشتری به عمل آورید تا رضایت مشتریانی که کارشان خوب پیش نرفته جلب شود.

امروزه خبر ارائه سرویس بد و پشتیبانی ضعیف از مشتری خیلی سریع در فضای مجازی منتشر می شود. یک مشتری ناراضی به بیش از ده نفر از مشتریان بالقوه شما خواهد گفت از شما خرید نکنند! پس باید برای حفظ رضایت مشتریان یک برنامه پشتیبانی قوی داشته باشید.

 تبلیغات را فراموش نکنید:

همینطور که در فضای مجازی فعالیت میکنیددر همان فضا هم از طریق تبلیغات بنری ، بازاریابی اینترنتی، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و … به دنبال جذب مشتری باشید.

 قرار دادن نظر مشتریان بر روی سایت:

موفق ترین فروشگاه های اینترنتی آن هایی هستند که این اجازه را به مشتریان می دهند که به راحتی نظرات خود را بروی سایت قرار دهند و تجربیات خود را خوب یا بد اعلام کنند که باعث شفاف سازی در فروش شود.

 به مشتریان خود حس اطمینان دهید:

عواملی از جمله ضمانت تعویض کالا ، نماد اعتماد الکترونیکی ، گواهی نامه های حسن انجام کار ، نظر مشتریان ، نمونه کارها و قراردادن رزومه خودتان و سابقه کاری ، اطلاعات دقیق تماس و … باعث اعتماد هرچه بیشتر بین شما و مشتری می شود، در نتیجه مشتری راحتتر میتواند خرید کند.

و سخن آخر:

بنابراین شما برای طراحی یک وبسایت فروشگاهی، کار خود را تمام شده ندانید، چرا که برای موفقیت در این بازار رقابت جویانه شما مستلزم رعایت کردن نکات بالا نیز خواهید بود.

دلایل موفقیت سایت فروشگاهی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید