اصول تکرار نشدنی در طراحی سایت

  ۱-طراحی سایت اصولی بدون برنامه و استراتژی!

 اصولی مانند طراحی دیگر رسانه های تبلیغاتی مانند کاتالوگ، بیلبورد، پوستر، تیزر و… قسمتی از استراتژی کسب و کار شما به حساب آمده و اگر تنها به منظور یک عادت و یا به عنوان رفع تکلیف به آن نگاه شود از بروز سودهای کلانی جلوگیری خواهد نمود و فرصت بی نظیری در حال از دست رفتن می باشد.

 

  • دلیلتان برای سفارش و طراحی سایت اصولی چیست؟
  • هدفتان از داشتن سایت چیست؟

    برای آموزش؟
    آگاهی دادن؟
    ایجاد انگیزه؟
    خدمات رسانی به مشتریان فعلی؟

  • آیا قصد دارید در معرض دید بیشتر قرار گیرید؟
  • فروش بیشتر هدف شماست؟
  • آیا تیم حرفه ای را برای طراحی وب سایت و تحقق این اهداف انتخاب کرده اید؟

پاسخ دادن به این سوالات نه تنها به شما کمک میکند که وب سایت کارآمدتری را در جهت رسیدن به هدف مورد نظرتان داشته باشید بلکه باعث می شود طراح سایت، طراح رابط کاربری UI و تجربه کاربری UX سایت و سئو سایت نیز نسبت به هدف شما آگاهی بیشتر داشته تا نتایج فوق العاده درخشان تری حاصل گردد.

اگر ندانید کجا میروید و چگونه باید بروید قطعا به مقصد نخواهید رسید، پس پیش از شروع هر گونه فعالیتی، شروع کنید و با پاسخگویی به سوالات بالا یک طرح بازاریابی آنلاین تدوین کنید.

۲- لوگو و آرم اینترنتی منحصر به فرد طراحی کنید

بعد از اینکه در قسمت قبل هدفتان از داشتن سایت مشخص شد، باید لوگو و آرم منحصر به فرد و متناسب با هدفتان نیز طراحی گردد، سایتی که بازار هدف و مراجعه کنندگان آن جوانان و نوجوانان هستند با سایتی که میان سالان به آن مراجعه می کنند تفاوت هایی باید داشته باشد. لوگو شما وظیفه به یاد ماندن در ذهن مخاطبان و به یاد آوردن تجارتتان در ذهن آنان را به عهده دارد و لوگو خوب این وظیفه را به درستی برایتان انجام خواهد داد.

 ۳-برای اجرای برنامه و استراتژی مارکتینگ خود از امکانات طراحی سایت اصولی استفاده کنید.

به طور کلی طراحی سایت ها دو دسته هستند:

دسته اول وب سایت هایی هستند که بر پایه قالب ها، تمپلیت ها و در کل سایت های از پیش طراحی شده با قابلیت تغییر محدود که می توانند نصبت به تجارت های مختلف شخصی سازی شوند و با هزینه نسبتا کمتری به نسبت سایت های دیگر طراحی می شوند. البته این نکته را فراموش نکنید که این سایت ها بالفعل ضعیف و یا ناکارامد نیستند و اگر طراح سایت اصولی و مسلط این قالب ها را شخصی سازی نماید می تواند پایه بسیار مناسبی برای سئو سایت و بستری مناسب برای اجرای پلن های بازاریابی هستند.

دسته دوم، وب سایت هایی هستند که تمامی مراحل طراحی سایت از ابتدا انجام شده و کدنویسی می شود، این نوع طراحی مختص شرکت ها بزرگ جهان می باشد که به منظور اجرای برنامه و استراتژی های متنوع و وسیعشان نیاز به طراحی سایت های منعطف تر دارند تا بتوانند تمامی اهداف و راهبرد های خود را در آن اجرا نمایند و در عین حال طراحی متفاوت و اختصاصی داشته باشند.

 ۴-برای بازاریابی آنلاین و سایتتان برنامه و طرح داشته باشید

صرف اینکه سایت داشته باشید و طراحی سایت کنید دلیل این نخواهد بود که تجارتتان در حوزه بازاریابی آنلاین موفق خواهد بود داشتن وب سایت لازم و ضروریست اما داشتن طرح و برنامه حیاتی و عاملی برای موفقیت سایت خواهد بود، نتیجه های درخشان زمانی به دست می آیند که ما برای موفقیت برنامه دقیق داشته باشیم و به فنون و اصول بازاریابی آنلاین مسلط شویم.

نکاتی همچون توسعه بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، جمع آوری دیتابیس بزرگ از مخاطبان بالقوه و بالفعل، تولید محتوای قدرتمند کاربردی، بسته ها و جوایز و هدایای ویژه رایگان، تبلیغات در سایت های مرتبط و پر مخاطب و یکی از مهمترین فرآیندهای جذب مخاطبین و کاربران یعنی بهینه سازی و سئو سایت که می تواند در کنار دیگر برنامه های آنلاین می توانند متضمن موفقیت باشند همانطور که تمامی تجارت های بزرگ جهان نیز با همین فنون به موفقیت های بزرگ رسیده اند.

اصول تکرار نشدنی در طراحی سایت

 

۵- از آمارگیرها برای کنترل میزان ترافیک وب سایت استفاده کنید

برای اینکه متوجه شوید که فعالیت ها و استراتژی شما چه مقدار بازدهی داشته است، می بایست از آمارگیر استفاده کنید آمارگیرها میتوانند بصورت افزونه، پلاگین و یا سایتهایی باشند که با اجازه وب مستر می توانند به میزان ترافیک و رفتار و اطلاعات کاربران سایت دسترسی داشته و آنها را دسته بندی نموده و در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهند، آمارگیرها اطلاعات بیشمار و بسیار مفیدی در اختیار ما قرار می دهند،  یکی از مهمترین و دقیق ترین این آمارگیرها ابزار قدرتمند گوگل یعنی گوگل آنالیتیکز، ابزاری انکار نشدنی و بی بدیل برای سئو سایت و بهینه سازی سایت ها می باشد که اطلاعات بسیار دقیق و متنوعی را در اختیار مدیران سایت قرار می دهد.

نکته: همواره پلنها و استراتژی های بازاریابی مختلف خود را مورد آزمایش قرار دهید و با آمارگیرها رصد کنید که کدامیک موثر تر عمل می نمایند.

۶-به روز نبودن و بی کیفیت بودن کدهای وب سایت

طراحی غیر استاندارد سایت با کدهای اصلاح نشده در طراحی سایت و یا قرار دادن پیش نیاز های بی مورد که مرورگرهای زیادی آنها را پشتیبانی نمیکنند همانند قرار دادن فایلهای فلش در سایت و نکته های دیگر که کاربران را نا امید نموده و آنها را از مراجعه مجدد به سایتی با این ویژگی ها نا امید می نماید.

 ۷-طراحی سایت نباید برای کاربران گیج کننده باشد

پیوندها، دسته بندی ها، دکمه بازگشت به خانه و صفحات فرود شما در طراحی سایت می بایست به خوبی از یکدیگر قابل تشخیص بوده و طراح سایت به خوبی از قابلیت و امکانات برچسبها و دیگر امکانات طراحی سایت استفاده بهینه نموده تا همه اهداف کاربران و مدیران سایت با چند کلیک ساده در اختیار کاربران قرار گیرد و گیج کننده نباشد، دقت نکردن به این نکات ضمن گیج نمودن کاربران، آنها را از سایت دور خواهد نمود و به تدریج کاربران به سایت شما مراجعه نخواهند نمود.

۸-شیوه صحیح ارتباط با کاربران در طراحی سایت

سعی کنید همیشه معرفی راه های ارتباط با شما در طراحی سایت در دسترس ترین مورد کابران باشد، در کنار محصول، در پایین تمامی صفحات در صفحه مخصوص تماس با ما در همه جایی سایت نه به صورت آزار دهنده بلکه بصورت کاملا در دسترس قرار داشته باشد.
دقت داشته باشید نشریه و خبرنامه الکترونیکی هم مانند ارتباط با ما می بایست در دسترس و ساده باشد.

اصول تکرار نشدنی در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید