استفاده درست از رنگ در طراحی وب سایت

رنگ در طراحی سایت

استفاده رنگ‌ها در سایت صحیح استفاده کردن از رنگ‌ها در سایت به همان اندازه مهم است که انتخاب گرافیک و مطالب برای سایت اهمیت دارند به همین دلیل می‌خواهیم  به فاکتورها و عوامل تأثیر گذار در انتخاب رنگ‌ها برای قسمت‌های مختلف وب سایت بپردازیم.

تأثیر رنگ‌ها بر روی افراد بسیار عجیب است حتی برخی از رنگ‌ها می‌توانند تعیین کننده عواطف افراد باشند به همین دلیل وقتی کاربر وارد سایت شما می‌شود می‌توانید با استفاده درست و بجا از رنگ‌ها و ترکیب درست آنها در کنارهم تحت تأثیر قرارش دهید و این عمل تأثیر بسزایی روی برند شرکت شما دارد. افراد رنگ هارا به عواطف گوناگونی نسبت می‌دهند و با دانستن این عمررنگ های مختلف آدم هارا غمگین، خوشحال، راحت، ناراحت، هیجان زده و… می‌کنند و جالب است که بدانید هر چیزی که در افراد این تغییرات را انجام دهد نیازمند آن است که بیشتر روی آن کار شود و با علم و دقت بیشتری در طراحی سایت استفاده شود. رنگ‌های وب سیف در مجموع ۲۱۶ رنگ وجود دارد که می‌تواند در هر صفحه نمایش و مرورگری به شکل یکسان نشان داده شود به این ۲۱۶ رنگ وب سیف گفته می‌شود. اگر پیوستگی در رنگ‌ها مهم باشد شما باید از ین رنگ‌های وب سیف استفاده کنید. فکرهایی برای طراحی رنگ شما می‌توانید برای طراحی رنگ از ترکیب‌های یک رنگ،رنگ‌هایی که مکمل یک دیگرند یا رنگ‌هایی که متضاد همدیگرند استفاده کنید. رنگ‌های مکمل: در طراحی‌هایی که از رنگهای مکمل استفاده می‌شود از دو یا چند رنگ استفاده می‌کنند و ترکیبه خوبی حاصل می‌شود و برای بیشتر افراد مطبوع است. در این موارد اکثر مواقع یک رنگ قالب است رنگ دیگر قالبرنگ‌های تضاد: وقتی از رنگ‌های تضاد در طراحی وب سایت استفاده می‌شود اکثر مواقع دو یا چند رنگ قالب استفاده می‌شود. دقت برای انتخاب رنگ‌ها برای طراحی وب سایت با رنگ‌های متضاد بسیار مهم است زیرا ارتعاش رنگ در این طرح‌ها زیاد رخ می‌دهد مانند متن قرمزی که روی پیش زمینه‌ای با رنگ آبی طراحی‌شده و ترکیبات بسیار زیادی وجود دارد که این‌گونه است و بسیار نا مطلوب و زننده است. 

چند اصل کلی برای رنگ‌ها: چند موردی که در زیر آمده پیشنهادهای ما برای طراحی وب سایت و رنگ بندی آن است.

۱٫ رنگ متن را با توجه به پس زمینه انتخاب کنیم و در نظر داشته باشیم که متن باید خوانایی خود را از دست ندهد. برای مثال نباید روی پس زمینه‌های روشن از رنگ روشن برای متن استفاده کنیم

۲٫ رنگ‌هایی رادر نظر داشته باشیم و انتخاب کنیم که برای کاربر مطلوب باشد

۳٫ از رنگ‌هایی استفاده کنید تا تصوری را که می‌خواهید به بازدید کننده بدهد

۴٫ برای رنگهای پیوسته در تمام مرورگرها از رنگ‌های وب سیف که در ابتدای صفحه خواندید استفاده کنید.

۵٫ برای طراحی پیش زمینه‌ی وب سایت خود از از تصاویری با شدت رنگ و تن معمولی ترجیحاً به دلیل خوانا بودن متن خود استفاده نکنید.

۶٫ رنگ بندی وب سایت باید مربوط به تصاویر و موضوع سایت باشند تا بتواند برند مربوط را خلق کنند.

وقتی سایت خود را طراحی می‌کنید حتماً برای آن تم رنگی انتخاب کنید زیرا این کار حس باز دید کننده نسبت به سایت را مشخص می‌کند.

استفاده درست از رنگ در طراحی وب سایت

 

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید