وب سایت های فروشگاهی با وب سایت های معرفی چه تفاوتی دارند؟

محتوای وب سایتهای معرفی با محتوای وب سایت های فروشگاهی تفاوت زیادی دارد. برای تولید محتوای معرفی، عکس‌، بنر، تمای بخش های سایت و متن صفحات، همه باید در راستای معرفی حرفه‌ای شرکت یا سازمان مورد نظر باشد. ولی محتوای یک وب سایت فروشگاهی را باید با دید تجاری و فروش تولید کرد کسانی که در زمینه طراحی و تولید محتوای فروشگاه‌های آنلاین فعالیت دارند، باید این سوال را از خود بپرسند که اگر خودمان یک خریدار بودیم چرا باید از این سایت خرید می کردیم؟ بازگشت کاربر به یک فروشگاه آنلاین و در اصطلاح دنبال کردن آن فروشگاه، اهمیت زیادی در حفظ بقای آن فروشگاه و آن وب سایت دارد.

وب سایت های فروشگاهیدر وب سایت های فروشگاهی همان طور که از نام آنها پیداست هدف ما فروش محصولات سایت است برای این کار طراحی بنر ها و تصاویر نقش اصلی را دارند اکثر وب سایت های فروشگاهی موفق از محصولات خود عکاسی می کنند و تصاویر خوبی در وب سایت خود قرار میدهند و در بنرها و اسلایدر سایت هم  کاربران را برای خرید ترغیب می کنند مثلا اگر بخواهند روز مادر ر تبریک بگویند حتما در اسلایدر از جملات و کلمات تخفیف و یا خرید استفاده می کنند حتی نوع عکاسی هم به گونه است که کاربران را ترغیب به خرید کند مثلا کودکی را در نظر بگیرید که با یک هدیه در دستش به سوی مادر میرود و روی بسته لوگوی وب سایت مورد نظر خورده است.

اسلایدر روز مادر

اما اگر این بنر برای یک سایت معرفی و محتوایی باشد می تواند یک اسلایدر با موضوع لبخند یک مادر و فرزند طراحی کرد که نشان دهنده تبریک باشد و محبت مادری نه ترغیبی برای خرید طراحی اینگونه اسلایدر ها ساده تر است زیرا شما به عنوان یک گرافیست سایت به راحتی می توانید تصاویر زیبایی یا مربوط به محتوا را استفاده کنید و نیازی به تکنیک های جلب مشتری برای خرید نیست و باید بیشتر تصاویری به کار برد که موضوع را بهتر بیان کند یعنی کاربر با مشاهده عکس بدون خوانده متن مربوطه به موضوع مورد نظر پی ببرد.

تبریک روز مادر

در وب سایت های فروشگاهی محصولات باید در جای درست سایت قرار بگیرند برای نمونه سایت دیجیکالا یکی از بهترین وب سایت ها در زمینه فروش است که با داشتن تصاویر زیبا و جانمای درست محصولات روزانه حدود ۲۰۰ میلیون فروش دارد. اما در وب سایت های معرفی باید دسته بندها و آرشیو درستی در سایت قرار گیرد و به خوبی تمامی مطالب دسته بندی شده باشند تا کاربران بتوانند از محتوا به راحتی و بدون سر درگمی استفاده کنند برای مثال سایت ایسنا یک وب سایت خبری و محتوایی خوب در این زمینه میباشد.

در زیر نمونه ای از وب سایت های فروشگاهی را مشاهده می کنیم :

طراحی سایت فروشگاهی

وب سایت های فروشگاهی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید