نکاتی ضروری در هنگام طراحی وب سایت

 

نکاتی ضروری  در هنگام طراحی وب سایت

رعایت نکات کدنویسی در هنگام طراحی سایت می تواند کمک بسیاری به سئو سایت کند. رعایت این نکات باعث می شود تا کاربران، موتور های جستجوگر و مرورگر ها قالب و محتوای سایت شما را بهتر درک کنند که این یکی از فاکتور های سئو و بهینه سازی است، با ما همراه باشید با ادامه رعایت چه نکاتی در هنگام طراحی وب سایت ضروری است.

#کدنویسی

مهم نیست در هنگام کدنویسی از چه متدی استفاده می کند، مهم نیست از چه زبانی استفاده می کنید: PHP یا ASP یا … چرا که تنها خروجی این کدها اهمیت دارد. سعی کنید که اگر با هر زبان برنامه نویسی یا سیستم مدیریت محتوای آماده ای کار می کنید کد ها را طوری بنویسید که در هنگام کمپایل شدن به HTML مشکلی برای آن ها پیش نیاید.

#عناوین

به یاد داشته باشید که عنوانین HTML که به HTML Headings شهرت دارند تاثیر بسزایی در رساندن مفوم بهتر به موتورهای جستجوگر دارند، موتور های جستجوگر به سرتیتر های پست توجه بیشتری نیست به متون پست می کنند در نتیجه این بسیار اهمیت دارد که چگونه از آن ها استفاده کنید، در ادامه چند نکته از آن ها را معرفی خواهیم کرد که برای سئو H1 به دردتان می خورد:

  • استفاده از تگ <h1> به عنوان سرتیتر صفحه
  • قرار دادن <h1> در بالا ترین قسمت صفحه
  • موجود نبودن Heading دیگری قبل از <h1>
  • یکی نبون عنوان صفحه و <h1>

#سرعت سایت

کد های خود را طوری بنوسید که سبک باشد و سریع خوانده شود چرا که سرعت بالا لود سایت هم باعث افزایش رضایت کاربران و هم باعث توجه بیشتر موتورهای جستجوگر به یک سایت می شود، به این نکته توجه داشته باشید که سرعت لود بالای سایت یکی از فاکتور های بسیار مهم و تاثیر گذار در سئو و بهینه سازی سایت از دیدگاه گوگل است.

#خلاصه نویسی

یکی دیگر از مواردی که برنامه نویسیان اندکی به آن توجه می کنند خلاصه نویسی است، خلاصه نویسی در کدنویسی وب سایت به این معنی است که طراح سایت باید تا حد ممکن کدها را به صورت خلاصه شده و سبک بنویسد. خلاصه نویسی باعث کمتر شدن مشلکلات کدنویسی، خلوت کردن فضای کدنویسی و بالا رفتن سرعت لود سایت می شود.

#اسپم

اگر قصد دارید تا در آینده برای سئو و بهینه سازی سایت اقدام کنید بهتر است تا از اسپم کلمات کلیدی در هنگام طراحی سایت پرهیز کنید چرا که این روش ساله هاست که از بین رفته و اگر ضرری برای سایت نداشته باشد سودی نیز ندارد.

#محتوای شفاف و واضح

از دیگر مواردی که می تواند کیفیت سایت را بالا ببرد می توان به شفاف نویسی و محتوای واضح اشاره کرد، این به این معنی است که محتوا و قالب یک سایت با طوری ایجاد شود که کاربران در کمتر از ۳ ثانیه محتوای کلی وب سایت را بفهد و تصمیم به ماندن و یا خروج از سایت کند.

#سادگی

سعی کنید از افکت های زیاد و بنر های GIF زیاد در هنگام کدنویسی استفاده نکنید، چرا نه تنها کاربران بلکه موتوری های جستجوگر نیز آزاد می دهید.

#تماس

سعی کنید تا در آواخر کدنویسی که به فوتر سایت می رسید مخشصات تماس و آخرین مقالت خود را در آن قسمت قرار دهید تا کاربران بلافاضه پس از ورود به سایت با شما تماس بگیرند.

نکاتی ضروری در هنگام طراحی وب سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید