نقش طراحی لوگو در موفقیت برند

نقش طراحی لوگو در موفقیت برند

امروزه به علت تعدد برندها و خدمات و کالاهای مشابه ارائه شده توسط آن ها رقابت سختی در بازار برای فروش بیشتر وجود دارد و به همین دلیل اهمیت تبلیغات موثر بسیار بیشتر از گذشته حس می شود. باید در نظر داشت که تبلیغات تاثیرگذار باید با استراتژی برندینگ تعیین شوند. این مورد خود یک تخصص بسیار مهم و ضروری در تجارت امروزی است. از این رو نقش متخصصیان برندسازی بسیار پر رنگ می شود. در تبلیغات برندها روش های بسیار زیادی وجود دارد که بنا به نوع کالا و خدمات ارائه شده و بودجه شرکت استفاده از آن ها مورد انتخاب قرار می گیرد.

از این جمله می توان به چاپ بنر تبلیغاتی، کاتالوگ، ایجاد وبسایت و صفحه در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای مربوط، تبلیغات بنری در اینترنت، تبلیغات تصویری در تلویزیون و وبسایت های اشتراک ویدئو و … اشاره نمود. اما هر یک از این انواع تبلیغات که انتخاب شود،

گویا بودن لوگو

در حقیقت لوگو تصویری است که بیانگر نوع و فعالیت یک شرکت و خدمات یا کالاهای ارائه شده توسط آن می باشد. از این رو باید به صورت گویا طراحی شود. با بیان یک مثال سعی می کنیم مفهوم گویا بودن طراحی لوگو را روشن سازیم. حتما اکثر مردم دنیا لوگوی کمیته بین المللی المپیک که لوگوی بازی های المپیک نیز هست را مشاهده کرده اند. خیلی واضح و بدون هیچ تردیدی هر کسی این لوگو را دیده باشد بدون اطلاع قبلی از محتوای آن، به پیام این طراحی لوگو حرفه ای پی می برد. این یک نمونه موفق از لوگوهایی است که پیام و نوع فعالیت موسسه مربوطه را به صورت صریح نشان می دهند.

اثرگذاری طراحی لوگو

لوگوهایی که در تبلیغات اثر گذار هستند را می توان در چند دسته طراحی لوگوهای تصویری، متنی، ترکیبی و شعاری قرار داد. در لوگوهای تصویری تنها از یک تصویر برای انتقال مفهوم مورد نظر برند استفاده می گردد. مثال موفق این نوع از لوگو ها را می توان لوگوی شرکت اپل دانست که فقط تصویر یک سیب را در آن مشاهده می نماییم. در لوگوهای متنی، از چند حرف استفاده می شود. لوگوی شرکت بزرگ گوگل یکی از موفق ترین نمونه های این نوع لوگو می باشد. برخی لوگوهای نیز که لوگوهای ترکیبی نامیده می شوند، یک تصویر خاص در کنار نام تجاری شرکت قرار می گیرد.

لوگوی برند تولید کننده لوازم ورزشی نایکی از نمونه های بسیار موفق لوگوهای ترکیبی است. لوگوهای شعاری نیز شعار و پیام برند مورد نظر را برای مخاطبان یاد آوری می کنند. برند مخابراتی نوکیا از این نوع لوگو بهره می برد و در این لوگو دو دست به هم نزدیک می شوند که نشان دهنده شعار این شرکت یعنی برقراری ارتباط می باشد.

نقش طراحی لوگو در موفقیت برند

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید