مهمترین نکات قبل از طراحی سایت

اگر قصد دارید اقدام به راه اندازی یک سایت نمایید پیش هر کاری باید به مهمترین نکات قبل از طراحی سایت که شامل هفت نکته مهم و اساسی توجه کنید تا پس از پایان پروژه طراحی خود بتوانید نتیجه مطلوب و مورد نظر خود را کسب کنید.

مهمترین نکات قبل از طراحی سایت :

۱٫ هدف از طراحی وب سایت

ابتدا هدف خود را تعیین کنید. کافی است از خود بپرسید هدف من از طراحی سایت چیست؟ هر چقدر بتوانید پاسخ این سؤال واضح تر باشد کار شما آسان تر خواهد بودو طراح به شما کمک بیشتری خواهد کرد گاهی افراد وجود دارند که فقط میخواهند یک سایت داشته باشند اما باید کاملا بدانید که چه سایتی میخواهید و چرا ایا سایت در فروش یا عرضه محصول به شما کمک میکند ؟

۲٫ مخاطبان شما

آیا از خود پرسیده اید مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ این سؤال را پس از ایجاد و بیان هدف از خود بپرسید. آیا قرار است مخاطبان وب سایت شما شرکت های دولتی و غیردولتی باشند؟ یا همه افراد جامعه می توانند در دسته مخاطبان شما قرار گیرند؟

شاید هم مخاطبان شما را قشر جوان و نوجوان تشکیل می دهند. این که شما بتوانید مخاطبان خود را به درستی شناسایی کنید باعث می شود سایت شما سایتی کاربرپسند برای مخاطبان باشد.زیرا شما سایت را برای مخاطبان طراحی میکنید البته نظرات شما و نظرات شخصیتان هم بسیار مهم است اول اگر بخواهیم درصدی بیان کنیم همیشه ۸۰ درصد نظر مخالب و ۲۰ درصد نظر خودرا برای طراحی سایت لحاظ کنید.

۳٫ لوگو و نام تجاری مورد نیاز

لوگو و نام تجاری متناسب با اهداف خود داشته باشید اگر نام تجاری شما عالی باشد و به صورت صحیح استفاده گردد حس اطمینان مشتریان را به دنبال خواهد داشت و باعث می شود مخاطبان شما به این نکته برسند که با یک شرکت کاملاً حرفه ای روبرو هستند.

۴٫ بودجه شما

دیگر نکته ای که لازمه هر فعالیتی است توجه به بودجه است. سعی کنید بودچه مناسبی برای کارتان قرار دهید امروز در  دنیای اینترنت خدمات با قیمتهای کاملا متفاوتی عرضه میشود همیشه کاری را انتخاب کیند که نه خیلی از  حد معمولا هزیه بالاتر و نه خیلی پایین تر باشد هر هزینه پایینی صرفا مناسب نیست .

هر چه میزان بودجه شما بیشتر باشد باعث می شود سرعت کار شما بالاتر برود و با در آمد بیشتری به اهداف خود برسید. بودجه شما می تواند عامل مهمی در موفقیت شما باشد. به این نکته نیز توجه کنید که به همان اندازه که بودجه شما اهمیت دارد مدیریت آن نیز دارای اهمیت است پس از مدیریت آن غافل نشوید.

۵٫ مطالب و محصولات

محتوای خوب از دیگر مسائلی است که می تواند پیروزی و موفقیت را برای شما به ارمغان آورد. چرا که مشتریان باید بدانند دنبال چه چیزی هستند و به چه دلیل به سایت شما مراجعه کرده اند. اگر محتوای مناسب و خوبی در وب سایت خود درج نکرده اید لذت وب گردی را از کاربران خود گرفته و آن ها را از سایت خود بیزار کرده اید.

استفاده از عکس های زیبا و شاخص یا ویدیوهای کاربر پسند می تواند باعث شود مخاطب سایت شما را باز هم برای بازدید انتخاب کند. با نشر محتوای خسته کننده این فرصت را از خود نگیرید.

۶٫ اهمیت بهینه شدن سایت(سئو)

سئو یک داستان تمام نشدنی و بسیار شیرین است. سئو یکی از بهترین روش های تبلیغات سایت شما در بستر اینترنت است. اگر کمی درباره اهمیت آن مطالعه کنید متوجه خواهید شد که حتی ارزش این را دارد که بودجه ای را به این کار اختصاص دهید. توجه داشته باشید همواره صفحاتی که در صدر صفحه جستجو برای کاربر نمایش داده می شود شانس بیشتری برای مراجعه کاربران بیشتر را دارند.

۷٫ چقدر روی سایت خود وقت میگزارید؟

برای وب سایت خود زمان بگذارید هر چقدر که توان دارید این کار می تواند شما را به موفقیت نزدیکتر کند. زمانی که طراحی سایت شما به اتمام رسید وقت آن است که به عنوان یک مشتری به سایت خود سری بزنید و از امکانات و ویژگی های اطلاع پیدا کنید. پس سعی کنید  همیشه روی سایت خو مطالب مربوط به موضوع سایت را قرار دهید و سعی کنید مطالبتان درست نوشته شود و منظور اصلی را به مخاطب برساند.

مهمترین نکات قبل از طراحی سایت

مهمترین نکات قبل از طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید