مهارت های طراح سایت

مهارت های طراح سایت

طراحی وب سایت به همان اندازه که یک علم است یک هنر نیز می باشد

.نیمی از این کار بر پایه طرح و کدینگ صدا بوده و نیمی دیگر بر پایه احساسات حسی است.

هر طراح وبی اصول پایه ای قوی ای را ارزش دهی می کند.شما چگونه این اصول را توسعه می دهید ؟آنها یک شبه ایجاد نمی شوند .مطمئنا جایگزینی برای تجربه وجود ندارد اما تحصیلات خوب-چه رسمی و چه غیر رسمی-سهم بزرگی در ایجاد آن خواهد داشت.

بسیار توصیه شده که خودتان را به چالش بکشید و خودتان را از قید محدودیت ها برهانید.

این به معنی تلاش برای مشتری یابی و حفظ آن با پیدا کردن شما

توسط مشتریان است.

در اینجا اصول مطلقی وجود دارد که همه طراحان وب باید آنها را دارا باشند تا به درجات عالی برسند .اینها تنها شامل اطلاعات رایانه ای و تکینکی نیست.

۱-آشنایی کامل با فرایند طراحی

به کلمه “کامل”که در بالا آمدد دقت کنید.طراحی وب با طراحی گرافیکی هم پوشانی دارد.بنابریان ایده هوشمندانه ای که هر طراح وبی باید آن را حداقل بیامزد شامل موارد زیر است.

-رنگ

رنگ بعنوان چارچوبی در طراحی وب است زیرا رنگ تم و موتیفغ هر طرح تاثیر گذاری را می سازد.علاوه بر این از نظر روان شناسی کاربر را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

-جریان

جریان مرجعی است که در آن جنبش بصری بازدیده کننده از سایت در هنگام بازدید سایت تحت تاثیر قرار می گیرد.جریان شامل استفاده مناسب از بعد،رنگ سلسله مراتب،شکل و خطوط است.ابزار جریان شامل پرسپکتیو ،فضا سازی و مشخصات ظاهری است.

-تعادل و تناسب

به معنی پایداری بصری و موازنه است.تناسب گیری دو روش داد :تقارن و عدم تقارن

در حالت عادی تناسب برای مهم جلوه دادن اجزاء بکار می رود بنابراین باعث جریان بهتر اطلاعات می گردد.

-فضا سازی

فضا سازی در رابطه با فاصله یک جزء از جزء دیگر است.همه وب سایتها بخوبی فضا سازی شده اند.

۲-HTMLرا پشت دست تان فرض کنید

بعضی طراحان تصور می کنند که نداستن کدینگ مشکلی ایجاد نمی کند در حالیکه دیگر طراحان با دانستن نحوه کدینگ پافشاری کرده و آنرا در طراحی کردن قانونی وب جزء ضروری و لازم می دانند .یک طراح خوب حداقل باید مبانی HTMLرا بداند.از آنجائیکه HTML یک ساختار پایه در همه صفحات وب می باشد یک طرا

ح باید درباره آن آگاهی داشته باشد.

اگر شما کد های پایه را بدانید می توانید سایتهای نمایشی(DEMO)را ایجاد کنید و خدمات خود نسبت به دیگر طراحان که آن را نمی دانند را بفروش رسانید .

۳-درک نقاط ریز

بعنوان یک طراح وب از شما خواسته می شود تا کاری فراتر از طراحی را انجام دهید گاهی از شما خواسته می شود که یک کپی از سایت را ایجاد کنید .هر طراحی که مهارتهای کپی رایتینگ خوبی داشته باشد برای مشتریان بسیار جذاب تر خواهد بود.

آشنایی با نحوه نوشتن یک کپی خوب امتیاز بی نظیری است که در زمان بازاریابی خدمات حرف اول را می زند.

۴-تعهد به یادگیری مداوم و مستمر

عبارت”همیشه عالی است”جمله است که شما باید بعنوان یک طراح وب سایت با آن زندگی کنید .همیشه باید چیز های جدیدی باد بگیرید که مشتریان تان را تحت تاثیر قرار دهد و خلاقیت و مهارتهای شما را زیادتر کند.

دلیل مهمی که می توان برای یادگیری بیشتر بیان کرد این حقیقت است که گرایشات جدیدی در طراحی وب ایجاد می شود .

در مورد پیزهایی که چند سال پیش رایج بودند بحث کنید :پیمایش منظر(parallax scroling،(طراحی Flat در گذشته و حال،طراحی مادی (material)

۵-توسعه مهارتهای تجاری

بیشتر طراحان وب در یک نقطه یا بیشتر نقاط بصورت انفرادی کار می کنند و این مساله بر این نقطه دلالت می کند که شما باید مهارتهای شغلی تان را گسترش دهید.

شما کارفرمای خودتان هستید و خدمات گرانقدری را که اراده می کنید ذوق شما در طراحی وب را نشان می دهد.بدون مهارتهای شغلی،در بازایابی و مشتری یابی و …دچار مشکل خواهید شد.

اگر شما با نحوه تجارت آشنا باشید قادر به تصمیم گیری در رابطه با مشتری یابی بوده و پروژه هایی با قاطعیت بیشتر از قبل را می توانید راه اندازی کنید .

۶-تقویت هنر خوب گوش دادن

از آنجائیکه شما با مشتریان در ارتباط هسته و با آنان کار می کنید خواسته های آنان از وب سایت شما تنها دلیل برای یک شنوده خوب بودن است.خوب گوش دادن یک مهارت زندگی است که شما در نقاط مختلف می توانید آنها را بکار ببرید. پس چرا یک طراح شنونده خوبی نباشد ؟ اگر شنونده خوبی نباشید طراح وب خوبی نخواهید بود .

بجای خسته شدن و غیر حرفه ای ماندن-که به تجارت شما آسیب می زند-سعی کنید خواسته های مشتریان خود را پیدا کنید و ببینید آنها چه می خواهند.

۷-رسیدن به قله طراحی وب سایت

در هر شغلی رسیدن به قله های ترقی پیزی است که همه طالب آن هستند.درست است که یک شبه یا در عرض یک یا دو سال بدست نمی آید بلکه با تلاش مداوم و ترقی می توانید به آن دست یابید .اگر شور و شوق شما برای رسیدن به این مهارت زیاد باشد می توانید این فرایند را سرعت بخشید.همه این ها برای به حد کمال رسیدن و یک طراح خوب و ماهر شدن است.تلاشی که شما انجام می دهید تا چیزی فراتر از یک طراح خوب باشید در این صورت است که یک طراح خوبی می شوید و آن زمانی است که شما شروع به وارد شدن به مراحل استادی و مهارت یافتن شده اید .

مهارت های طراح سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید