معنی خطوط در طراحی چیست؟

در روانشناسی هر چیزی معنا و مفهومی دارد تصاویر، رنگها، صداها و حتی خطوط در طراحی وب سایت حتما به معنی خطوط در طراحی توجه لازم را داشته باشید خط ها می توانند به طرح سایت زیبایی بدهند طوری که کاربران کاملا متوجه نشوند که چرا این طرح نسبت به طرحهای دیگر زیباتر و منظرم تر به نظر میرسد گرافیک سایت هایی که با خطوط از هم جدا شده اند و یا بین بخشهای آنها خط های نازکی قرار گرفته است به راحتی کاربران بیشتری را جلب می کنند زیرا مغر انسان به طور ذاتی خواستار نظم و انظباط است :

خطوط نازک :(معنی خطوط در طراحی)

نشانه شکنندگی و ظرافت و حساس بودن یه موضوع و یا یک بخش هستند.

معنی خطوط در طراحی

خطوط ضخیم :

نشانه قدرت و پایداری و استقامت و شکننده نبودن می باشند.

خط ضخیم

خطوط افقی :

خطوط افقی به مانند دراز کشیدن و استراحت کردن و رساندن مفهوم سکوت و آرامش و آرام بودن می باشند که بیشتر برای جداد سازی از خطور افقی استفاده میشود.

خط افقی

خطوط عمودی :

این خطوط قوی و سفت و سخت هستند و معنی ثبات را می رسانند به خصوص وقتی که ضخیم باشند در وب سایت برای جدا سازی ستونها از این خطوط استفاده میشود .

خط عمودی

خطوط مورب : (معنی خطوط در طراحی)

خطوط مورب به معنای جنبش و حرکت و هیجان می باشند . برای ایجاد هیجان و سرزندگی مورد استفاده قرار می گیرند.

خط مورب

خطوط منحنی :

این خطوط نرمتر از خطوط مستقیم هستند و تغییر و تحولات را به آرامی نشان می دهند . خطوطی آرام و به همراه احساسات و همچنین این خوط برای طرحهای فانتزی و فان نیز به کار میروند هر جا که بخواهید از نظم و انظباط فرار کنید از خطوط منحنی استفاده کنید.

خط منحنی

خطوط زیگزال :

ترکیبی از خطوط مورب که هیجان شور زیاد و گاهی عصبانیت و خطرات و نابودی را می رسانند و نشان دهنده ی شلوغی و بی انظباطی هستند.

خط زیگراگ

معنی خطوط در طراحی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید