قابلیت‌های شغلی طراح گرافیک تبلیغات چاپی

قابلیت‌های شغلی طراح گرافیک تبلیغات چاپی

فرصت‌های شغلی جدید ترسناک و دلهره‌آور هستند، مخصوصا اگر هیچ اطلاعی از فرصت‌های شغلی که شاید برایتان پیش بیاید، نداشته باشید. قطعا اولین و مهمترین عامل در پیدا کردن شغل مناسب و رشد شغلی، داشتن پشتکار و خلاقیت است و باقی موارد فرع این دو عامل اساسی ترقی در مشاغل طراحی گرافیکی به حساب می آیند.

شرح وظایف:

اگر برای مشتری طرح چاپی را طراحی می‌کنید، به احتمال بالا تا حدی به تبلیغاتی مربوط می‌شود. با وجود این، افرادی که ترجیح می‌دهند تا تنها در تبلیغات چاپی کار کنند اغلب اوقات بخشی از شرکت یا کانون تبلیغاتی هستند. مشاغل محصولات تبلیغات چاپی از سطح فارغ‌التحصیلی تا طراح ارشد و فراتر از آن متفاوت هستند و لازم است که به عنوان بخشی از تیم کار کنند یا رئیس آن باشند. غیر از طراحان چاپی مستقل و آزاد، به ندرت پیش می‌آید که متخصص محصولات چاپی به تنهایی کار ‌کند (و حتی در این صورت هم باید انتظار دریافت کار فراوانی که مشتریان‌تان و تیم‌های تبلیغاتی آنها داشته باشید).

طراحان محصولات چاپی فقط به طراحی کمپین‌های تبلیغاتی چاپی مشتریان خود توجه می‌کنند که  معمولا همه جنبه‌های محصولات چاپی، از جمله کارت ویزیت، سربرگ، پوشه‌های تبلیغاتی، کارت‌پستال، تبلیغات پستی، تراکت، کوپن‌ها، بروشورها و کتابچه‌ها را در برمی‌گیرد. باوجوداین، این احتمال وجود دارد که خودتان را به‌عنوان متخصص طراحی یک محصول چاپی خاص مانند بهترین طراح پوشه تبلیغاتی معرفی کنید.

ضرورت آگاهی نسبت به چاپ:

از آنجایی ‌که کار تبلیغات چاپی معرفی هویت برندتان است، درحالی‌که روی سفارشی کار می‌کنید وقتی برای یادگیری استفاده از قالب‌های چاپی یا کار با رنگ‌های پنتون ندارید، پس لزوما باید از قبل شروع به کار خود ‌چنین معلوماتی را داشته باشید. به روشی فکر کنید که می‌توانید به‌ وسیله آن هویت برند را به‌گونه‌ای درست کنید که مورد توجه مخاطب قرار گیرد.

تجربه/آموزش:

اکثر فارغ‌التحصیلان لازم است که مدرک دانشگاهی در رشته طراحی گرافیکی یا تبلیغات داشته باشند، اما داشتن تجربه کاری حرفه‌ای تفاوت در این مورد را جبران خواهد کرد. شاید نتوانید طرحی که خوب به نظر برسد را طراحی بکنید، پس باید شناخت و آگاهی بالایی راجع به فروش برند و نحوه تاثیرگذاری بر مشتریان با کالا یا خدمات داشته باشید. بسته به میزان تجربه یا نقش شما در شرکت، شاید تمام این کارها بر عهده‌ی شما بیافتد یا شاید لازم باشد که یک مدیر هنری آتلیه به‌طور مستقیم بر کارهای شما نظارت کند.

میزان حقوق: متناسب با میزان سابقه‌ی کار و تجربه حقوق متفاوت است

موافقان:
•    فرصت‌های فراوان شغلی، مانند اغلب مشاغل طراحی مستلزم دانش رویه‌های تبلیغاتی هستند
•    فضای گسترده رشد و پیشرفت با طیف وسیعی از مشاغل موجود از کاراموزی و طراح چاپی ساده تا موقعیت‌های ارشد یا مدیران خلاق

مخالفان:
•    تمایل بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی ممکن است از شما بخواهند در طراحی وب هم تجربه داشته باشید تا بتوانید طیف کامل کمپین‌های تبلیغاتی را بدون کمک نیروهای خارج از سازمان انجام دهید
•    محیط کاری پراسترس متناسب با میزان مسئولیت، مخصوصادر زمان انجام کار برای مشتریان سخت‌گیر

قابلیت‌های شغلی طراح گرافیک تبلیغات چاپی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید