فلسفه اشکال هندسی در طراحی گرافیک

طراحی لوگو

طراحی لوگو هویت لوگو را مخشخص میکند.

وقتی که مخاطب شکل و رنگ لوگو را میبند میزان تحلیل اطلاعات در مغزش بالا میرود.

طراحی لوگو اصلا آسان نیست

و یک طراح موفق نتیجه کارش را بارها دیده و میداند با توجه به مخاطب و فرهنگهای مختلف چگونه طراحی کند،

فلسفه اشکال هندسی در طراحی گرافیک

دایره

حرکت دایره ای کامل و تغییر ناپذیر است، بدون آغاز، بدون انجام و بدون تغییر هست و به همین خاطر است که دایره نمادی از زمان می باشد. زمانی که بدون تغییر و به صورت تکراری در حال چرخش هست.

دایره که نمادی از مدار آسمان میباشد ، با الاهیات نیز در ارتباط و در متن های قدیمی آمده است که خداوند مثل دایره ای ست که مرکزش همه جا و محیطش هیچ کجاست، دایره نشانی از احساس، زنانگی و عنصر مونث است.

 

مربع

اشکال دارای لبه های صاف، نماد ثبات و همچنین تعادل هستند. خطوط صاف در لوگو بر قوای بالا، حرفه ای گرایی و بهینگی اشاره میکند. از طرفی اگر در این اشکال با رنگ های آبی و خاکستری کار شود، فاقد کشش ناخودآگاه در بیننده خواهند بود. برای خنثی سازی، بهتره از رنگ های محرک و گرم برای بالا بردن گیرایی طرح استفاده کرد.

چهار ضلع مساوی آن میتواند نماد چهار عنصر باد، آب، خاک و آتش یا چهار جهت اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب یا چهار فصل یا چهار مرحله زندگی از کودکی تا جوانی و میانسالی و پیری و یا چهار طبع سردی، گرمی، خشکی و رطوبت باشد.

 

مثلث

مثلث با خورشید و گندم رابطه دارد و نمادی از بارآوری است. مثلث به خاطر همین معنا بیشتر اوقات توسط هندیان، یونانیان و رومیان در ساختمان سازی از مثلث الگو گرفتند.

مثلث متساوی الاضلاع نشان دهنده  الوویت، هماهنگی و تناسب میباشد. این نماد به عدد اشاره میکند و برای اینکه مفهومی باشد باید در کنار بقیه اشکال هندسی قرارگیرد.

در واقع تمام اشکال را میشه از طریق ترسیم خطوطی از مرکز به زوایا آنها به مثلث هایی تقسیم کرد.

فلسفه اشکال هندسی در طراحی گرافیک

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید