دلایل استفاده از رنگ نارنجی در طراحی سایت

رنگ نارنچی در طراحی سایت

رنگ نارنجی برای توصیف گرما و انرژی به کار می برد و یکی از بهترین رنگ ها برای جلب توجه کاربران در تمامی زمینه ها می باشد.

رنگ ها به عنوان جزئی از هر پروژه طراحی به حساب می آیند. علاوه براین، رنگ ها زبان مخصوص به خودشان را دارند و از این رو بهترین ابزار برای طراح سایت است تا بتواند توسط آن ها ذهن کاربران را درگیر پروژه و طرح خود نمایند. برای همین در طراحی تجربه کاربری، مطالعه تئوری و روانشناسی رنگ ها ضروری است و توصیه های زیادی در این خصوص شده است.

چرا از رنگ نارنجی در طراحی سایت استفاده می کنند؟

در میان همه رنگ هایی که در طراحی سایت استفاده می شود، رنگ نارنجی را به عنوان اثرگذار ترین رنگ برای جذب کاربران بیان می کنند. مطالعات و تحقیقات انجام شده، نشان داده است که در زمانی که از رنگ نارنجی استفاده می شود، بیشتر افراد ناخودآگاه مجذوب این رنگ می شوند یعنی توجه اولیه چشمی کاربران را به سمت خود جلب می نماید. امروز  ما قصد داریم که به بررسی رنگ نارنجی بپردازیم: معنای این رنگ و ترکیب های مختلف آن. بسته به نوع کاربرد، رنگ نارنجی می تواند اثر مثبت و منفی داشته باشد.

رنگ نارنجی به معنای گرما و انرژی است و چون ترکیبی از قرمز و زرد است، تفاوت درصد استفاده شده از این دو رنگ می تواند در تعیین حس  اثر متفاوتی ایجاد نماید.

سایه های رنگ نارنجی

در اکثر شکل ها و حالت ها، رنگ نارنجی به عنوان یک رنگ ابهامی کاربرد دارد و رابطه ای که افراد با این رنگ برقرار می کنند، خیلی قوی است. در واقع همانطور که بیان شد، رنگ نارنجی چون نسبت به بقیه بیشتر دیده می شود از این رو توجه کاربران زیادی را می تواند به سمت خود جلب کند. البته این رنگ کاربرد خاص خودش را دارد ولی مزیت آن ، این است که در بیشتر مکان ها می تواند استفاده کرد یعنی در طراحی سایت، روزنامه، مجلات و غیره که جلب توجه کاربران از در آن جا اهمیت ویژه ای دارد.

رنگ نارنجی به نوعی نشان دهنده آتش و خورشید استفاده می کنند و از این رو رنگ تحریک کننده مغز و اشتها می شناسند. همچنین برای نمایش پاییز و طبیعت از این رنگ استفاده می شود.

از طرف دیگر، رنگ های روشن را تسکین دهنده حالات روحی افراد تعریف می کنند. وقتی صحبت از رنگ نارنجی روشن می شود، این رنگ بیشتر توسط افراد جوان مورد توجه و استفاده واقع می شود. بعضی از باورهای غلطی که در خصوص رنگ نارنجی وجود دارد این است که آن را در فقط برای توصیف خشونت و سرگرمی های سبکسرانه استفاده می کنند.

بعضی از حالت های کاربردی رنگ نارنجی

نارنجی تیره

هرچه نارنجی تیره تر باشد بیشتر معنای منفی به خود می گیرد. نارنجی تیره نماینده یک عمل فریبکارانه می دانند.

رنگ هلویی

رنگ هلویی نماینده از رنگ نارنجی است و آن را یک رنگ زنانه می دانند.

نارنجی – قرمز

ترکیب این رنگ یک حالت خشنتری را به آن اضافه می کند و بیشتر برای توصیف تمایلات، خشونت ها و عمل ها استفاده می شود.

طلایی یا نارنجی – زرد

استفاده از رنگ نارنجی در طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید