طراحی کارت ویزیت | چطور کارت ویزیت طراحی کنیم؟

چرا به طراحی کارت ویزیت  نیاز داریم؟

هر فرد یا سازمانی که شروع به انجام کسب و کاری میکند باید در مرحله اول نام و نشانی از خود و کسب و کارش را به مشتریانش بدهد تا در وقت نیاز بتواند از آن استفاده کرده و به راحتی خرید کنند یا از خدمتی که شما برایشان در نظر گرفته اید بهره ببرند. یکی از بهترین ابزار برای معرفی خود به دیگران کارت ویزیت است. کارت ویزیت مدت هاست که طراحی و چاپ می گردد تا بتواند به راحتی کسب و کار یک فرد یا سازمان را به جامعه هدف معرفی کند.

چگونه طراحی کارت ویزیت انجام دهیم؟

در مرحله اول باید با سایز کارت ویزیت اشنا شویم تا بتوانیم یک کارت ویزیت را به خوبی طراحی کنیم.

اندازه کارت ویزیت ۵ سانتی متر در ۹ سانتی متر است:

سایز اصلی کارت ویزیت افست ۴/۸ در ۸/۴ می باشد که به دلیل رعایت مارجین برش می بایست اندازه ها ۵ در ۹ در نظر بگیرد تا هنگام برش چیزی از طراحی شما که مورد نظرتان است حذف نشود.

طراحی کارت ویزیت

تفاوت چاپ افست یا چاپ دیجیتال:

  1. در چاپ افست به طور کلی می‌توان از هر نوع کاغذی استفاده نمود هم از نظر نوع ، هم از نظر جنس و هم از نظر گرم ، اما در چاپ دیجیتال از هر نوع کاغذی نمی توان استفاده نمود.
  2. در تیراژهای کم چاپ دیجتال خیلی کم هزینه تر از چاپ افست است.
  3. به طور کلی کیفیت چاپ تکرنگ مشکی در دیجیتال بهتر از افست می باشد.

برش در چاپ:

برشها یکی از روشهایی هستند که باعث میشوند یک کارت ویزیت خاص و منحصر به فرد گردد قبلا فقط برش نوک تیز برای کارتهای ویزیت موجود بود یعنی شما فقط یک مستطیل داشتید اما در حال حاضر هر کارت ویزتی را به هر روشی که بخواهید می توانید طراحی کنید و به هر روشی که بخواهید میتوانید برش دهید.

کارت ویزیت جدید

کارت ویزیت برجسته:

یکی دیگر از بهترین امکانات کارتهای ویزیت جدید برجسته بودن بخشهایی از کارت یا نوشته است که باعث هر چه زیباتر دیدن کارت ویزت شما میگردد.

کارت ویزیت برجسته

انواع کارت ویزیت (انواع پوشش های حفاظتی):

پوشش یو وی:

uv موضعی یک لایه براق و برجسته بوده که در مکان های تعیین شده در کارت شما قرار می گیرد.

پوشش لمینیت:

لمینیت هم یک نوع روکش است که روی کارت قرار میگیرد که دارای دو نوع لمینیت مات و لمینیت براق است.

پوشش سلفون:

این نوع کارت بر روی کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرم چاپ می شود. سپس بر روی آن روکشی از سلفون مات قرار می گیرد.

برای طراحی کارت ویزیت باید دو طرح بزنید یکی برای روی کارت و دیگری برای پشت کارت و حتما از المانهای لوگو و نام شرکت یا سازمان و همچین اطلاعات پیگری استفاده کنید. که اطلاعات پیگری شامل نام، موضوع کاری، آدرس، ایمیل و شماره تماس می شود البته میزان اطلاعات را میتوان به خواسته کاربر یا خودتان تغییر دهید برای مثال در بعضی از کارتهای ویزیت فقط یک لوگو قرار میگرید و یک شماره تماس یا فقط یک ایمیل.

طراحی کارت ویزیت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید