طراحی وب سایت عکاسی

طراحی وب سایت عکاسی

به عنوان یک عکاس، وب سایت شما تنها بخش مهمی از هویت نام تجاری شماست. این تعریف مشتریان تجاری را به شما نشان می دهد و تعیین می کند که آیا آنها برای یک نقل قول با شما تماس می گیرند. و در حالی که عکاسان در ایجاد تصاویر قابل تحسین شگفت انگیز است، این مهارت لازم نیست که به استعداد طراحی وب ترجمه شود. در کار با عکاسان تجاری به عنوان یک مشاور تولید کننده و نام تجاری، متوجه شدم که عکاسان بارها و بارها همان اشتباهات را مرتکب شده اند و به عنوان یک عکاس جوان، بسیاری از این اشتباهات را انجام دادم و حتی آن را متوجه نشدم.

 

۱- یک تمپلیت انتخاب کنید !

 

 

۲- یک فوکوس را انتخاب و روی آن تمرکز کنید !

 

هنگامی که یک مشتری یا مدیر هنری شرکتی از سایت شما بازدید می کند، آنها می خواهند بدانند که شما در چه شرایطی بهترین هستید. به عنوان مثال، آنها به دنبال بهترین عکاس پرتره برای کار هستند، نه یک عاملی که پرتره هایی با غذا، معماری، ورزش و گزارشگری دارد. مشتریان باید از لحظه ای که از سایت شما بازدید می کنند، بدانند چه چیزی بهتر از شماست.

اگر قبلا تخصص نداشته باشید، قصد دارید به دنباله کاری خود برسید. این می تواند سخت و گاهی حتی عاطفی باشد. در حالت ایده آل، شما می خواهید بخش همپوشانی نمودار ون را با آنچه در آن هستید خوب پیدا کنید، آنچه خلاقیتان را رضایت بخش می دانید و آنچه که در بازار می خواهید، پیدا کنید. هنگامی که تخصص خود را تعیین می کنید، آن را در شرایطی که معمولا درک می شود، شرح دهید. ژانرهایی مانند پرتره، سبک زندگی، غذا، معماری، ورزش، گزارشگری و محصول همه تعاریف و مهارتهای شناخته شده را با آنها درک کرده اند.

بسیاری از عکاسان، مخصوصا در اوایل دوران حرفه ای خود، می خواهند همه چیز را برای همه مردم بگذارند. آنها می خواهند هر شغلی که می توانند کسب کنند، و نمونه های آنها نشان دهنده آن است. زمانی که یک عکاس جوان گرسنه بودم، همین کار را میکردم، مشتاق بودم به معنای واقعی کلمه کارهایم را انجام دهم. با این حال، متوجه نشدم که این چیزی نیست که مشتریها دنبال آن هستند. اگر یک مدیر هنری یک سایت را مانند آن ببیند، اغلب آنها را به سمت بعدی می اندازند و عکاس را بعنوان بی تجربه یا غیرقابل شناخت تشخیص می دهند.

برای خارج شدن از این دام، مجبور شدم قبول کنم که من برای کار هرگز مناسب نخواهم بود. در عوض، من مجبور شدم بر روی آنچه که من بهترین بودم تمرکز کنم. ممکن است کارهایی را که من می توانم از نظر فنی انجام داده ام از دست بدهم، زیرا این کار را نشان ندادم. با این حال، کارهای بیشتری انجام دادم که به تخصص من متصل بود، و کارهای با کارایی بالاتری را انجام دادم که در غیر این صورت انجام می شد. مشتریان من شادتر بودند و بنابراین من بودم.

به منظور انتقال تخصص خود به مشتریان، کارهایی را انجام دهید که فورا تخصص خود را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس شیوه زندگی هستید، اولین تصویری که مشتری در وب سایت شما می بیند باید یک تصویر شیوه زندگی شگفت انگیز باشد. اگر شما متخصص در شیوه زندگی شرکت های بزرگ هستید، مطمئن شوید که در گالری های شما نیز منتقل شده است. با استفاده از عبارتی “عکاس شیوه زندگی” در عناوین صفحه و صفحه About شما برای جستجوگرها و درک مشتری مفید است. البته، یک گالری با عنوان “شیوه زندگی” باید داشته باشد.

 

۳- از عناوین گالری مفید استفاده کنید !

 

 

اجتناب از نام های نامناسب مانند “مردم”، “مکان ها” و “چیزها”. مشتریان به دنبال یک عکاس “چیز” یا “مکان” نیستند؛ آنها به دنبال محصول یا عکاس معماری هستند. اطمینان حاصل کنید که این انتظارات را برآورده می کنید. در بهترین وب سایت ها، مشتریان فقط با نگاه کردن به عناوین گالری خود می توانند به تخصص خود بپردازند.

ایجاد گالری در اطراف یک تخصص تنها با بیش از ۳۰ تصویر در هر گالری. به آنها نامی بدهید که به وضوح توضیح دهند چه مشتریان در داخل پیدا خواهند کرد. سعی کنید از نامهای بهم مانند «پروژه ها»، «گالری یک» یا «برجسته» استفاده نکنید. این به مشتری نمی گوید که انتظار چه چیزی را داشته باشد و پاسخ به این سوال را تاخیر دهد. “بهترین این عکاس چیست؟”

 

۴- فقط بهترین کار خود را نشان دهید !

 

 

۵- یک صفحه معنی دار “درباره” ایجاد کنید !

 

 

صفحه درباره ما ، میتواند تاثیر بسازیی روی سایت شما قرار دهد ؛ این صفحه برای مشتریان شما بسیار مهم است زیرا اطلاعات مهمی به مشتری ارائه می کند .

آنها می خواهند بدانند که چه چیزی خوب هستند، چگونه تجربه می کنید و چرا مشتریان دوست دارند با شما کار کنند.

 

۶- اطلاعات تماس واقعی ارائه دهید .

 

به اشتراک گذاری اطلاعات تماس در صفحه About شما خوب است، اما کافی نیست. مشتریان نباید فکر کنند که اطلاعات تماس شما را پیدا کنند. آن را به وضوح آشکار کنید: یک صفحه با نام تماس در نوار ناوبری خود داشته باشید. هنگامی که مشتریان روی آن کلیک می کنند، باید شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را همواره ببینند. اگر شما یک استودیو یا اداری دارید، آن آدرس را نیز شامل کنید.

خوب است که یک فرم تماس با آن اطلاعات اضافه شود. با این حال، یک فرم تماس هرگز نباید تنها روش تماس با شما باشد. درست است که این فرم ها اطلاعات زیادی به مالک وبسایت ارائه می دهند، اما آنها غیر شخصی و عمومی هستند، ایجاد اصطکاکی می کنند که می تواند مانعی برای تماس باشد.

 

۷- درباره واترمارک نگران نباشید !

 

بسیاری از عکاسان نگران عکس های خود هستند که به سرقت رفته اند و مورد استفاده قرار می گیرند. برای جلوگیری، عکاسان اغلب تصاویررا علامت گذاری میکنند .

متاسفانه، آن را به جلوگیری از سرقت کمک نمی کند، و باعث می شود شما در معامله بد بد.

علامت های ظریف را می توان به راحتی برداشت و علامت های تصویر کامل (مانند علامت های iStockPhoto) تصاویر خود را خراب می کنند. اگر به وب سایت های عکاسان شناخته شده نگاه کنید، تعداد کمی (در صورت وجود) از watermarks در تصاویر خود استفاده می کنند. و حقیقت سخت این است که علامت گذاری به صورت کوچک و کوچک به نظر می رسد، و باعث آسیب رساندن مشتری به یک حرفه ای می شود. همینطور برای غیرفعال کردن کلیدهای راست کلیک می شود.

همچنین، نکات ایمنی برای حفاظت از حق چاپ شما ضروری نیست. اگر کسی بدون اجازه شما از تصویر شما استفاده کند، فقط باید ثابت کنید که تصویر را برای بدست آوردن خسارت وارد کردید. این نکته نیست که شما به دزدان اطلاع دهید که تصویر حق نسخه برداری است.

اما اگر مشتریان مشروع بخواهند از طریق یک عکس پیگیری کنند چه؟ ایده عالی این است که اطلاعات تماس خود را در ابردادهای IPTC تعبیه شده به تصویر یا حتی در نام پرونده قرار دهید. به این ترتیب، مشتریانی که قصد دریافت عکس خود را در خارج از وب سایت خود دارند (به عنوان مثال، جستجوی تصویری Google) می توانند با شما تماس بگیرند تا درباره مجوز استفاده از عکس صحبت کنند.

 

۸- ابتدا مشتری را در نظر بگیرید !

 

شما ممکن است متوجه شوید این نکات چیزی شبیه به هم دارند: هنگام طراحی سایت خود، ابتدا نیازهای مشتری را در نظر بگیرید. وب سایت شما باید از تصاویر بزرگ استفاده کند، آسان به حرکت و سریع به عنوان بسیاری از سوالات مشتری خود را که ممکن است پاسخ دهد. مشتریان باید بدانند چه نوع از عکاسان شما، جایی که قرار گرفته اید و چگونه در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

شما باید مخاطب بالقوه خود را به عنوان یک مدیر هنری تأکید کنید که تلاش میکند عکاسان خوب را در ساعت ۴:۳۰ صبح پیدا کند. در جمعه برای آنها دلسوزی داشته باشید! برای اینکه آنها بتوانند درک درستی از کار شما داشته باشند، آن را آسان کنید و سپس سریعا بهترین و نماینده ترین کار خود را با خود همراه داشته باشید. اگر مشتریان بهترین عکس خود را در عرض دو ثانیه پس از باز کردن صفحه اصلی خود نبینند، متوجه شوید که چگونه این اتفاق می افتد.

هر بار که به سایت خود تغییر می دهید، از خودتان بپرسید که آیا تغییر باعث می شود که مشتریان برای پیدا کردن آنچه که نیاز دارند، آسان تر یا سخت تر باشند. اگر آن را آسان تر می کند، سپس تغییر دهید.

طراحی وب سایت عکاسی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید