طراحی لوگو وآرم

  طراحی لوگو وآرم

طراحی لوگو و طراحی آرم مزیتی است که در زمانی که شما می خواهید کسب و کار خود را ارتقا ببخشید،  و به طراحی سایت شما در زیبا شدن کمک می کند در جهان امروز که شبکه های اجتماعی غوغا می کنند و همچنین در بازاریابی نیز بسیار مهم است، داشتن لوگو سایت و آرم سایت تجاری مناسب بسیار موثر و خوب است. می‌توان گفت در استراتژی فروش مستقیم به نوعی مردم و مشتریان را ترغیب به استفاده از خدمات و محصولات شرکت خود می‌کنید. سپس به کمک نشان تجاری خود استراتژی‌های بازاریابی خود را به صورت کاملا موثری پیش می‌برید.

لوگو و آرم شما بهترین بازاریابی اینترنتی شما هستند این موضوع را خوب بدانید که نشان شرکت شما بهترین وسیله برای تبلیغ همه ای محصولات ، کیفیت کار شما در تمام جهان می باشد ما به شما کمک خواهیم کرد که بهترین نشان تجارتی خود را انتخاب کنید تا بتوانید در ضحن مشتریان و طرفداران خود ماندگار بمانید. طراحان لوگو با در نظر گرفتن همه جوانب، معنای خاصی برای این نشان در نظر می گیرند.

کلمه لوگو (logo) از واژه یونانی (logos) به معنای زبان مشتق شده؛ لوگو یک نماد و علامت، و نمایانگر یک سازمان، محصول و … است. معادل فارسی لوگو و آرم را «نشانه» قرار داده اند. نشانه ها ممکن است حرف،عدد، تصویر، طرح گرافیکی یا ترکیبی از آنها باشند. نشانه نمایانگر حجم زیادی از اطلاعات است که در یک بیان بصری متراکم شده است؛ به همین دلیل در طول تاریخ، از نمادها و نشانه ها که دارای هویتی بصری هستند، به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده شده است. نشانه یک سازمان باید مروج بصری آن باشد؛ هویتی که به آسانی و به سرعت قابل تشخیص باشد.

لوگو یک نمای گرافیکی و یا تصویری است که می تواند ارتباط لازم را میان ذهن مشتری و برند ایجاد کند. یک شکل مناسب می تواند هزاران حرف برای گفتن داشته باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، لوگوی یک برند یکی از مهمترین عناصر خارجی دیداری برای مشتریان است؛ از این رو صاحبان کسب و کار سعی می کنند تا برای جلب نظر مشتریان، هر چه بیشتر به زیبایی عناصر دیداری برندشان توجه کنند.

در طراحی لوگو باید به رنگ، قالب و دیگر اجزای آن توجه کرد؛ زیرا هر یک از آنها معنا و مفهوم خاص خود را به مخاطبان منتقل می کنند و تاثیر خاص خود را بر آنها می گذارند؛ برای مثال، بر اساس تحقیقات انجام شده دیدگاه افراد به شکل کلی لوگوها کاملا متفاوت است و در ذهن مخاطبان، لوگوهای گرد و یا زاویه دار معانی مختلفی می یابند. افراد لوگوهای گرد را نشان دهنده تعامل و ارتباط میان محیط و داخل می دانند. گردی با نزدیک بودن، صمیمی بودن و هماهنگی ارتباط دارد. در مقابل، اشکال زاویه دار نشاندهنده انرژی، محکم بودن و قدرت هستند. لوگوی مطلوب فرهنگ های مشرق زمین، گرد است و در فرهنگ غربی لوگوهای زاویه دار بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

نشان تجاری منحصربه فرد و قوی و همچنین مرتبط با کارتان می تواند شما را به مخاطبان تان به خوبی نمایش دهد و در بازاریابی شما را از رقبایتان بالاتر میبرد و از آن می توانید در دنیای مجازی نیز به خوبی استفاده کنید. یک لوگو وب سایت و آرم تجاری خوب دستاورد های کسب و کار شما را به همه نشان می دهد و باعث به رسمیت شناختن شما می شود. همچنین طراحی مناسب به شما کمک می کند تا در رقابت میان رقبای تان در ذهن مردم ماندگار بمانید و همچنین باعث اعتباربخشی به کسب و کارتان می شود، این نام نخستین گام شما برای اعلام خود به جهانیان در میان رقبای تان است.

برخی از اهداف طراحی لوگو و آرم در تجارت

  • ماندگاری در ذهن مشتریان
  • نماد کیفیت
  • بهترین وسیله برای تبلیغ شما
  • برند را در میان رقیبانش قدرتمند تر و درخشان تر نشان می دهد.
  • مشتریان را وفادار می کند و اشتیاق آنها را بیشتر.
  • می تواند بستری برای ایجاد اعتماد به محصول و خدمات برند فراهم آورد.
  • پیچیدگی مسیر ارتباط با مشتری را با روش اثربخش دیداری، کوتاه و آسان می کند.
  • منحصر به فرد بودن
  • انعطاف پذیر بودن
  • گویا بودن
  • به یاد ماندنی بودن
  • آموزنده بودن
  • هیجان مشتریان را برای تجربه های محصولات جدیدتر برند بیشتر می کند.
  • می درخشد و برند را شاخص تر نشان می دهد.
  • ابزاری کارآمد برای با ارزش تر جلوه دادن کالا و خدمات برند می باشد.
  • ماندگار است و به ارزش افزوده برند در طول سالیان کمک می کند.
  • تمایز ایجاد می کند و در زمره ی داراییهای با ارزش برند برشمرده می شود.

نقش لوگو در استراژی برند شرکت چیست؟

بسیار پیش می‌آید که مردم لوگو را با برند شرکت اشتباه می‌گیرند، اما در واقع لوگو تنها یکی از اجزای برند شرکت است. لوگو، نمادی است که برای مشتریان امکان شناسایی سریع برند شرکت، و محصولات و خدماتی که ارائه می‌کند را فراهم می‌کند.

حتما ابتدا استراتژی برندتان را طراحی کنید و سپس فرآیند ایجاد یک لوگو را شروع کنید زیرا لوگوی شرکت مانند یک تبلیغ کوچک برای شرکتتان است. اگر استراتژی مناسبی پشت لوگو نباشد، لوگو پیام نادرستی منتقل می‌کند. این امر می‌تواند استراتژی را بجای اینکه تقویت کند، تضعیف کند. جهت بالابردن شناخت مشتریان، حتما باید پیام برند سازگار با استراتژی باشد.

چه زمان برای طراحی لوگو آماده هستید

ماموریت لوگو منتقل کردن ارزشها و اهداف شرکت است. پیش از اینکه از  طراح بخواهید لوگویی طراحی کند، اطمینان حاصل کنید که ارزش‌ها و اهداف به خوبی تعیین شده باشد. در مورد پیامی که می‌خواهید برندتان منتقل کند صریح و مطمئن باشید، بدین ترتیب لوگوی شرکتتان به وضوح می‌تواند آن پیام را منتقل کند. باید ارتباطی قوی بین برند و لوگوی شرکتتان وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید، لوگو تنها یک جزء از استراتژی کسب و کارتان است.

لوگوی شرکتتان صرف نظر از اندازه یا کوچک و بزرگ بودن شرکتتان باید منعکس کننده‌ی حرفه‌ای بودن و پیشرفت باشد. اگر خودتان می‌خواهید لوگوی شرکتتان را طراحی کنید و به این ترتیب در هزینه‌ها صرفه‌جویی نمایید، پیش از اینکه کاملا از آن لوگو استفاده کنید، حتما تست‌هایی در بازار انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که لوگوی انتخابی قدیمی به نظر نمی‌رسد، یا در آینده قدیمی به نظر نخواهد رسید. حتما می‌خواهید سال‌های سال از این لوگو استفاده کنید، و حتما مایل نیستید که لوگو دائما به روز کنید، به ویژه اگر نتایج استفاده از آن مناسب است. در صورتی که لوگو از مد افتاده تلقی شود، کارآمدیش ضعیف می‌شود. به یاد داشته باشید که مشتریان تا سالیان سال شرکتتان را بر اساس لوگو خواهند شناخت.

نکاتی برای طراحی یک لوگوی مناسب

جهت طراحی لوگو، لوگوی شرکت دیگری را در ذهن مجسم کنید، شرکتی که سال‌هاست با شما کار می‌کند. مثلا لوگوی فورد موستانگ یعنی توسنی که چهار نعل می‌تازد را در نظر بگیرید. هر زمان که این لوگو را می‌بینید، به طور خودکار یاد آن ماشین می‌افتید، اما اولین تاثیر این لوگو در ذهنتان چه بود؟ چرا برای این ماشین مناسب است؟ چون اسب سریع و جذاب است، و دلالت می‌کند که این ماشین سایر ماشین‌ها را جا می‌گذارد.

حتی اگر پاشنه‌ی کفش هم می‌فروشید باز هم می‌توانید چنین معنی‌ای را منتقل کنید. مسئله چگونگی ارائه کردن آن است. بگذارید ذهنتان جستجو کند. سعی کنید خاص باشید. باهوش باشید. چیزی را ارائه کنید که هیچ کس قبلا آن را در نظر نگرفته است، چیزی که وقتی شخصی اولین بار آن را می‌بیند ‌بی‌اختیار در نظرش می‌ماند. از رنگ برای جلب نظر استفاده کنید. زیادی آن را پیچیده نکنید. وسواس زیادی به خرج ندهید. لوگوی موستانگ تنها یک توسن است، لازم نیست که یک گله اسب پشت توسن باشد تا پیام منتقل شود.

نکته آخر

برندسازی مطئمن و داشتن یک استراتژی برندسازی قوی از طراحی استفاده می‌کند تا پیامی را که لازم است به مخاطبان هدف برسد، منتقل کند. این پیام باعث جلب اعتماد مخاطبان نسبت به برندتان می‌شود و بین شما و رقیبانتان تفاوت ایجاد می‌کند. ایا لوگوی شرکت شما در تحقق این هدف موفق است؟ اگر پاسخ منفی است، شاید زمان آن باشد که استراتژی برندتان را تقویت کنید و لوگوی جدیدی برای شرکتتان در نظر بگیرید.

 طراحی لوگو وآرم

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید