طراحی سایت علمی

 

طراحی سایت علمی

 

واژه ی علم می تواند در برگیرنده موضوعات و تخصص های مختلف باشد و امروزه تمامی حوزه ها در حال پیشرفت و تحول می باشند و اطلاع از نتیجه این اخبار و مقالات می تواند طرفداران مخصوص به خود را داشته باشد یا بسیاری از محققین و مختصصان علمی علاقه مند به شناختن خود و فرآورده های علمی خود به عموم مردم باشند.ما برای حل این معقوله طراحی سایت علمی که می تواند شخصی یا سازمانی باشد را توصیه می کنیم  چرا که همه روزه افراد زیادی برای رفع سوالات،اشکالات علمی خود در عرصه های مختلف چه در حوزه وب سایت وکلا ، چه در حوزه وب سایت پزشکی و چه در حوزه وب سایت انتشارات و …. به سراغ اینترنت می روند و شما با دارا بودن یک وب سایت مناسب علمی می توانید امکانات و خدمات بسیار خوبی را برای آنان فراهم آورید.

دراین راستا برخی معتقدند تنها استفاده از شبکه های مجازی و طراحی مجله علمی اینترنتی برای این گونه کارها کافی است ولی این کار شاید در ابتدا خوشایند به نظر بیاید ولی درادامه ی کار با مشکلاتی ازجمله عدم پوشش افراد مختلف و محدود بودن به طوریکه شما فقط ارسال کننده ی مطلبی یا عکسی بر اساس شبکه اجتماعی هستید و نمی توانید فراتر از آن کار کنید مواجه می شوید ولی در سایت پنل مدیریتی دست شماست و هرگونه می خواهید می توانید مطالب ،فایل ها و عکس های خود را در اختیار بازدیدکنندگان سایت خود قرار دهید.

جالب است بدانید ۸۰ درصد از مخاطبان شما از طریق موتورهای جست و جو خواهند بود افراد مختلف زیادی برای رفع خواسته خود به سراغ موتورهای جست و جو می روند و از این طریق با سایت های مختلف آشنا می شوند.حتی برای رسمی  و حرفه ای  کردن کارتان  باید مکاتبات رسمی شما با ارگان ها و شرکت های مختلف از طریق ایمل شرکتی صورت گیرد  و داشتن ایمیل منحصر به فرد با طراحی وب سایت ممکن است بسیاری ازافراد نمی دانند که نباید برای مکاتبات رسمی از ایمیل خودشان در یاهو یا جی میل استفاده کنند.

بهینه سازی سایت

بالا بردن تعداد بازدیدکننده سایت شما تنها با قرارگیری سایت شما در صفحه اول گوگل میسر هست و چون وب سایت علمی یا وب سایت آموزشی از جمله سایت هایی می باشد که مطالب ،اخبار ومقالات زیادی را در آن می توان جا داد باعث می شود رتبه گوگل شما خود به خود ارتقا یابد و رتبه خیلی خوبی عاید سایتتان شود اما گفتنی است که مطالب ارائه شده نباید از سایت های دیگر عینا کپی شود .سئو ی اصلی تنها با داشتن محتوای مناسب انجا م می شود و باید توجه خاصی به این  موضوع شود. سایت شما باید بتواند در جست و جوی کلمات کلیدی که صورت می گیرد جزو اولین ها باشد که این امر با سئو سایت امکان پذیر می باشد.

از جمله امکاناتی که در طراحی سایت علمی می توان در نظر گرفت شامل موارد زیر می باشد:

۱-بخش معرفی  محققین  و مختصصان  علمی سایت

۲-دسته بندی موضاعات علمی مختلف و در نظر گرفتن صفحه وب های مجزا برای آن ها

۳-بخش طراحی پرسش  و پاسخ آنلاین  برای برقراری ارتباط بیشتر با افراد آنلاین در سایت

۴- صفحه وب مجزا برای دانلود فایل های پی دی اف و صوتی و…

۵-بخش معرفی مقالات و کتاب ها با در اختیار گذاشتن چکیده ای از آنان

۶-ارسال مقالات و طراحی خبرنامه اختصاصی برای اعضای سایت

۷-صفحه مجزا برای در نظر گرفتن قسمتی از سایت برای تبلیغات مرتبط یا غیر مرتبط

۸- معرفی شبکه های اجتماعی شما درسایت و متصل شدن به آن ها از طرق سایت

۹- اخبار دنیای روز علم و فن

سایر امکاناتی که با نظر و درخواست شما می تواند به طراحی سایت علمی شخصی یا سازمانی شما اضافه گردد.

ویژگی های وب سایت علمی

اصلی ترین و نهایی ترین هدف طراحی سایت علمی انتشار مطالب و مقالات مختلف علمی می باشدکه می تواند در قالب مقالات،کتاب های الکترونیکی،فایل های پی دی اف و …باشد.

ویژگی مهم دیگری باید مورد توجه قرار گیرد تکراری نبودن مطالب می باشد به طوری که با ارائه  مطالب به روز و جدید علمی می توانید جذابیت خاصی برای مخاطبانتان ایجاد کنید و بازدید سایت خود را افزایش دهید و افراد زیادی از دانشجویان و مختصصان همه روزه به دنبال مطالب علمی هستند پس سایت شما می تواند مخاطبان زیادی را داشته باشد.

در طراحی یک سایت موفق باید تمامی اصول مورد توجه قرار گیرد:

۱-استفاده از سیستم های اختصاصی و دوری از نرم افزار های کپی و ارزان

۲-بهینه سازی (سئو)سایت

۳-طرح گرافیکی مناسب (رابط کاربری مناسب)

۴-محتوای مناسب

۵- توجه به نیاز مشتریان وجلب رضایت آنان

با طراحی اختصاصی سایت خود موفقیت خود و کارایی سایتتان را چندین برابر کنید.اگر قصد طراحی سایت علمی دارید با رسام وب تماس بگیرید و تمامی سوالات و پیشنهادات خود را مطرح نمایید و از نحوه ی کار و قیمت ها مطلع شوید.

طراحی سایت علمی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید