طراحی سایت بر اساس اصول سئو

طراحی سایت بر اساس اصول سئو:شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا برخی از سایت ها در صفحات اول موتور های جستجو قرار دارند و برخی دیگر در صفحات آخر و شاید بعضی از سایت ها نیز اصلا در نتایج جستجو نشان داده نشوند.

طراحی سایت بر اساس اصول سئو

معیار موتور های جستجو برای رتبه بندی سایت ها چیست؟

چگونه می توان در صفحات اول جستجو قرار گرفت؟

سئو سایت و قرار گرفتن در صفحات اول موتور های جستجو چه مزایایی می تواند برای ما داشته باشد؟

 

سئو سایت چیست؟

سئو (SEO) یا همان بهینه سازی سایت که مخفف (Search Engine Optimization) می باشد، در واقع تکنیکی است که سایت را به موتور های جستجو بهتر شناسانده ، اعتبار سایت را نزد موتور های جستجو بیشتر کرده و باعث می شود سایت ما رتبه های نخست را در نتایج جستجوی موتور های جستجو کسب کند.

طراحی سایت بر اساس اصول سئو

برای نتیجه گیری بهتر در سئو سایت بهتر است از همان ابتدای کار و در مرحله ی طراحی سایت ، اصول سئو را بر روی سایت خود پیاده کرده و آن را بر اساس الگوریتم های موتور های جستجو طراحی و پیاده سازی کنیم.رعایت اصول مربوطه در این مرحله باعث راحتی کار در ادامه برای ما خواهند شد و با هزینه سئو ی بسیار اندکی نسبت به سایر سایت ها نتیجه ی بهتری خواهیم گرفت.

 

رعایت استاندارد های طراحی سایت نیز یکی از عوامل بسیار مهم در سئو سایت بوده و نقش زیادی بر روی رتبه بندی سایت و جذابیت آن خواهند داشت.

نکات مهم سئو در طراحی سایت

در ادامه به بررسی برخی از نکات مهم در رابطه با سئو ی سایت می پردازیم:

  • استفاده از کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی در واقع به کلماتی گفته می شود که ما، در سایتمان اهمیت زیادی به آن می دهیم. این کلمات برای موتور های جستجو به عنوان شناسه ی مطالب و سایت شناسایی شده و باعث می شود در نتایج جستجو به نمایش دربیایند. نحوه ی بکارگیری کلمات کلیدی در طراحی سایت نیز اهمیت زیادی دارد:

۱-      تراکم کلمات کلیدی در طراحی سایت

جدیدا موتور های جستجو به تراکم کلمات کلیدی اهمیت زیادی داده و چگالی کلمات کلیدی را در داخل مطلب مورد نظر ، در کل سایت و در سایت های مشابه بررسی کرده و آن ها را اولویت بندی و رتبه دهی می کنند.

۲-      استفاده از کلمات کلیدی بکر و کمتر استفاده شده در طراحی سایت

تا جایی که امکان دارد باید از کلمات کلیدی جدید و بکر در طراحی سایت استفاده شود. این امر باعث می شود سایت ما راحت تر برای موتور های جستجو قابل شناسایی و رتبه دهی باشد.

۳-      استفاده از کلمات کلیدی مناسب در طراحی سایت

کلمات کلیدی باید مرتبط با مطلب بوده ، ساده ، کوتاه و تخصصی باشند. استفاده از کلمات کلیدی عام و کلی باعث گیج شدن موتور های جستجو و در نتیجه بازدهی کمتر مطالب می شوند.

۴-      استفاده از کلمات کلیدی درعنوان مطالب

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان مطالب نیز تاثر زیادی در سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو دارند.

  • استفاده از تصاویر مناسب در طراحی سایت

تصاویر نقش زیادی در ظاهر و گرافیک سایت دارند و اندازه و نحوه ی قرار گیری آن ها در سایت باید بر اساس اصول سئو در طراحی سایت باشد

  • استفاده از ابزار Web Master Tools در طراحی سایت

بهترین راه برای شناساندن سایت به موتور های جستجو بهره گیری از ابزار خود موتور های جستجو در طراحی سایت می باشد. این کار موجب صرفه جویی زمانی در شناسایی سایت توسط موتور های جستجو می شود.

  • استفاده از قالب مناسب در طراحی سایت

 

قالب سایت نقش زیادی در سرعت سایت دارد. اگر کد های قالب دارای مشکلات کوچکی باشند ، در آینده ما را با مشکلات بزرگی در سئو و بهینه سازی سایت مواجه می کنند. رعایت استاندارد های فنی در کد نویسی قالب سایت ها یکی از ملزومات طراحی سایت می باشد. با بهره گیری از Validator نیز می توان خطا های موجود در سایت را یافته و آن ها را اصلاح کرد.

  • مطلب گذاری و بروز رسانی مرتب سایت

فرایند مطلب گذار ی و بروز رسانی سایت باید از یک الگو و برنامه ی مشخص تبعیت کرده و دارای یک زمانبندی مشخص باشد، طبق مطالعات انجام شده در تیم سئو ی اینتن، الگریتم های جدید موتور های جستجو اهمیت زیادی به این موضوع قائل شده و آن را یکی از معیار های مهم رتبه بندی سایت درنظر گرفته اند.

مزایای طراحی سایت بر اساس اصول سئو

طراحی سایت بر اساس اصول سئو باعث رتبه بندی بهتر سایت و حضور در نتایج برتر موتور های جستجو خواهد شد . نتیجه ی این امر ورود بازدید کنندگان و مشتریان جدید از طرف موتور های جستجو و گسترش کسب و کار ما خواهند شد. با قرار گرفتن در رتبه های نخست جستجو این موتور های جستجو هستند که وظیفه ی تبلیغ و بازاریابی سایت و محصولات و خدمات ما را بر عهده می گیرند.

طراحی سایت بر اساس اصول سئو

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید