روش های طراحی وب سایت

ساخت سایت با بهره گیری از زبان های برنامه نویسی تحت وب و همچنین درآمیختن اصول گرافیک سایت می باشد. قبل از اینکه برای کسب و کار خود سایتی طراحی کنید و یا اینکه به یک طراح  سایت سفارش یک سایت با امکانات مد نظرتان را بدهید بهتر است انواع روش هایی را که میتوان با استفاده از آنها سایتی را راه اندازی کرد بدانید تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید.

روش های طراحی وب  سایت

طراحی وب سایت روش های مختلفی دارد که عبارتند از :

۱٫ طراحی سایت استاتیک ( ثابت ) :

طراحی سایت استاتیک به معنای طراحی سایت به شکلی است که بعدها اطلاعات سایت، توسط خود مدیر قابل تغییر نباشد و معمولا اطلاعات محتوایی ثابتی دارند. در واقع در اینگونه از وب سایت ها هرگونه تغییر، وابسته به شرکت طراح می باشد و چنانچه نیاز به ارسال نظر کاربران یا ثبت نام آنها در وب سایت باشد، قطعا این نوع وب سایت کاربردی نخواهد بود. وب سایت های استاتیک معمولا برای معرفی شرکت، شخصیت و یا فعالیتی خاص کاربرد دارد. این نوع سایت اصطلاحا فقط  یک حالت show دارد. امروزه طراحی سایت های استاتیک، منسوخ شده و هم اکنون تنها برای سایت هایی استفاده می شود که بعدها اطلاعات آن هیچ تغییری نخواهد کرد.

در طراحی استاتیک از قالب های html استفاده می شود. مدیر و صاحب سایت اگر دانشی از طراحی وب سایت نداشته باشد نمی تواند محتوای صفحات را تغییر دهد. هزینه این نوع طراحی ها اغلب بر اساس تعداد صفحات برآورد می شود که استفاده از این نوع طراحی وب سایت برای وب سایت هایی که بیش از ۵ صفحه دارند مقرون به صرفه نیست. از مزایای این روش میتوان به این موضوع اشاره کرد که این نوع وب سایت ها معمولا زمان کمتری برای طراحی نیازدارند و قطعا هزینه های پایین تری خواهند داشت، همچنین به علت تعداد صفحات محدود، نیاز به فضای هاست چندانی ندارد.

۲٫ طراحی سایت داینامیک ( پویا ) :

در طراحی سایت داینامیک، وب سایت به گونه ای طراحی می شود که مدیر وب سایت بتواند تغییرات مد نظر را بر روی وب سایت ایجاد کند و یا اطلاعات وب سایت را کاهش یا افزایش دهد. این گروه از وب سایت ها رابطه خوب و پایداری را می توانند با موتور های جستجو بر قرار کنند. در این روش برخلاف روش ایستا مالک سایت قادر خواهد بود بدون نیاز به علم طراحی سایت و شخص طراح سایت محتویات سایت را تغییر دهد. با روی کار آمدن سیستم مدیریت محتوا این نوع طراحی سایت روی کار آمد. این نوع سایت ها براساس نیاز مشتری طراحی می شود.

لازم به ذکر است که طراحی این نوع وب سایت ها نیاز به دانش بالایی دارد و فقط توسط شرکت های طراحی سایت حرفه ای انجام می شود. هزینه طراحی سایت داینامیک نسبت به سایت های استاتیک بالاتر بوده و زمان بیشتری برای طراحی آن صرف می شود. مزایای این روش عبارتند از : ایجاد تعداد صفحات نا محدود، ایجاد پنل مدیریت محتوای کاملا اتوماتیک، همچنین مدیر وب سایت داینامیک قادر خواهد بود به صورت آنلاین در هر زمان و هر مکانی به راحتی اطلاعات و محتوای سایت خود را تغییر دهد.

 طراحی سایت داینامیک حالت های مختلفی دارند که عبارتند از :

  • طراحی سایت داینامیک با استفاده از سیستم های کدباز :

سیستم های کدباز زیادی وجود دارند که می توان به محبوب ترین آن ها به سیستم مدیریت محتوا جوملا، وردپرس، دروپال و … اشاره کرد که می توان با استفاده از آنها سایت داینامیک را ایجاد کرد و به راحتی محتوا را ویرایش کرد. شما می توانید سیستم های مدیریت محتوای کدباز را از اینترنت به صورت رایگان دانلود نمایید.

  • طراحی سایت داینامیک با استفاده از CMS های اختصاصی :

شرکت های طراحی وب سایت بسیاری وجود دارند که یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS اختصاصی برای خود دارند که از طریق آن برای مشتریان خود، وب سایت طراحی می کنند که از طریق CMS شرکت می توانند محتوای وب سایت خود را تغییر دهند. اگر می خواهید یک وب سایت مناسب و خوب برای کسب و کار خود داشته باشید بهتر است که از سایت داینامیک استفاده نمایید. همچنین از بهترین سیستم های مدیریت محتوا کدباز برای ویرایش محتوای وب سایت خود استفاده نمایید.

روش های طراحی وب سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید