روش های طراحی وب سایت پویا

 طراحی وب سایت پویا نیاز به اطلاع از جدیدترین متدها دارد.

با توجه به قابلیت هایی از قبیل واکنش گرایی، رنگ و Typographyو … طراحی سایت نسبت به سالهای قبل بسیار جذابتر شده است. روش های جدیدی که برای طراحی وب سایت پویا دیده می شود می تواند شاهکار علم و تکنولوژی محسوب شود. امروز قصد داریم در خصوص جدیدترین روشهای طراحی وب سایت پویا صحبت نماییم.

طراحی وب سایت پویا Responsive (واکنش گرا)

با توجه به ابزارهایی مانند flexbox و همینطور css grid می توان به جرات اعلام نمود که روش های قالب بندی برای وب سایت ها بسیار بهتر شده اند. با این ابزارها به سادگی می توان عناصر را دستکاری نمود. طراحی فرم های قدیمی با مشکلات خاصی همراه بوده است. این موضوع با استفاده از ابزارهای واکنش گرای جدید تا حد بسیاری حل شده است.

روش های طراحی وب سایت پویا

تصویرگری در طراحی وب سایت پویا

برای سرعت بخشیدن محصول نهایی نیاز به سریع شدن Prototype ها می باشد. اگر دقت نمایید شرکت های بسیار بزرگ از ابزار طراحی وب سایت پویا استفاده می نمایند تا بتوانند سرعت را افزایش دهند. یک سری از ابزارها مانند InVision ، visio  و … وجود دارد که سبب می شود طراحان وب بتوانند خیلی از عناصر را با استفاده از روش های دینامیکی و همینطور پویا ساخته و حتی بتوانند به روز رسانی قدرتمندی داشته باشند. این ابزارها سبب شده است که بین تیم های طراحی و همینطور توسعه دهندگان وب روابط بسیار نزدیکتر شود. Prototype به سرعت لحظه ای رسیده است و این موضوع سبب می شود که شرکت های طراحی وب بین مشتریان خود یک توازی خاصی فراهم سازند.

فرمت svg طراحی وب سایت پویا

هر فایلی دارای یک فرمت خاص بوده که با توجه به شرایط فایل و همینطور سایر مسائل تعیین می شود. یک سری از فرمت ها از جمله JPG، PNG، GIF استاندارد بوده و به چشم بسیاری از افراد آشنا هستند. در این بین فرمت جدیدی روانه بازار شده است که SVG  نام دارد، این فرمت تصویر برداری مقیاس پذیری نامیده می شود. در این فرمت تصاویر در هر platform و دستگاهی بسیار عالی هستند و منظور از مقیاس پذیری نیز همین موضوع خواهد بود SVG ها نیاز به درخواست های HTML ندارند و به نوعی صفحات HTML سریعتر و با کیفیت بهتری لود می شوند. این فرمت ها نیاز به چهارچوب خاصی نداشته و به نوعی می توان از آنها برای طراحی وب سایت پویا استفاده نمود. در طراحی وب سایت پویا استفاده از فرمت های انعطاف پذیر(felxible)  یک امتیاز محسوب می شود.

تطابق پذیری در طراحی وب سایت پویا(responsive design)

موضوع بسیار مهمی که کاربرها به آن توجه می نمایند این است که با هر دستگاهی که به اینترنت وصل می شوند بتوانند بهترین کیفیت را کسب نمایند. در واقع قالب ها می بایست در هر دستگاهی و همینطور با هر حد رزولوشنی به صورت کاملا عالی دیده شوند گاه یک قالب در لپ تاپ نسبت به گوشی های تلفن همراه دارای وضوح تصویر بیشتری است. به طور کلی وجود شفافیت تصویر یکی از امتیازات بسیار مهم در طراحی وب سایت پویا محسوب می شود. یکی از ابزاری که در این بین دیده می شود CONSTRAINT ها هستند. این ابزار جدید برای طراحی وب سایت پویا بسیار امتیاز بزرگی خواهد بود، این ابزار اجازه نمی دهد که نظم عناصر در وب سایت ها بهم بریزد و این موضوع با تغییر اندازه نمایشگر واضح تر است. یک سری از ابزارهای بسیار محبوب در این بین Workflow و همینطور figma است.

موضوع بعدی در خصوص طراحی flat است. در طراحی وب سایت پویا می بایست استانداری های طراحی وب به درستی رعایت شود، در واقع وب سایت های مدرن با یک برنامه ریز طراحی شده اند. اگر به صفحات سایت نگاهی بیندازید مشخص است که اشکال هندسی و الگوهای انتزاعی را بسیار زیبا ترسیم می نمایند. روش های جدید در طراحی وب سایت پویا سبب شده است که این شکل های هندسی به صورتی درست چیده شوند.

 

عناصر رنگی در طراحی وب سایت پویا

طراحی وب flat باعث شده است که دیگر وب سایتها نیاز به رنگ های گسترده نداشته باشند. این موضوع بسیار سلیقه ای بوده و از دید یک سری از تیم های برنامه نویسی هنوز هم وجود عنصر رنگ در طراحی وب سایت پویا از اهمیت خاصی برخوردار است. انیمیشن هایی که در طراحی وب سایت پویا مورد استفاده قرار می گیرند می بایست از روش های استاتیک فاصله گرفته و به سمت مدل های پویا و چند بعدی حرکت نمایند.

ظهور Sprint  های طراحی سبب شده است که مشتریان به طور دقیق وارد پروسه طراحی وب سایت پویا شده و به این ترتیب دقیق می دانند که در نهایت با چه محصولی روبرو هستند. این گزینه برای پروژه های طولانی مدت بسیار مناسب است.

سینما گراف Cinemagraph)) ها در زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که یک تصویر ثابت وجود دارد و قرار است زیر نویسی مدام تکرار شود. در این شرایط Cinemagraph ها می توانند در دو فاز جداگانه سپری شوند. به طور کلی Cinemagraph هم به صورت gif و هم به صورت ویدیو ساخته خواهد شد.

در طراحی وب سایت پویا سبک retro نیز از اهمیت خاصی برخودار است، در این طرح وب سایت هایی با درک بسیار ساده برای کاربر ساخته خواهد شد.  سبک retro برای دوری از یکنواختی مورد استفاده قرار می گیرد. این طرح نیاز به دقت خاصی دارد. طراحی وب سایت پویا بازار کار این حرفه را داغ تر نموده است.

روش های طراحی وب سایت پویا

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید