روش های طراحی سایت

روش های طراحی سایت

 دو روش کلی برای طراحی سایت وجود دارد که یکی از این روش ها طراحی سایت با استفاده از نرم افزار تولید محتوای تحت وب و دیگری با استفاده از زبان برنامه نویسی است.

طراحی سایت با استفاده از نرم افزار تولید محتوای تحت وب

در این روش  بدون داشتن کمترین دانش برنامه نویسی قادر به تولید صفحات وب سایت با استفاده از نرم افزارهای CMS و یا پورتال هستید.

  • Joomla یکی از این نرم افزارهایی می باشد که به صورت رایگان قابل دسترس است و به راحتی برای کاربران امکان تولید صفحات وب را فراهم می کند، جوملا یک نرم افزار Open Source می باشد به همین دلیل امکان توسعه آن وجود دارد، قابلیت انعطاف پذیری دارد که به راحتی میتوان سایتهای مختلفی را با آن طراحی کرد،  ماژول های و افزونه های فراوانی دارد، و چون از طرف کاربران زیادی مورد استفاده قرار گرفته است متخصصان زیادی را برای رفع مشکل های آن میتوان پیدا کرد.
  • نرم افزار بعدی Word Pressاست که هسته آن php و my sql است و به صورت Open Source ارائه می شود و از آن می توان به عنوان ابزار وبلاگ نویسی هم استفاده کرد.
  • نرم افزار پرکابرد دیگر DotNetNuke می باشد که نام دیگر آن ASP.net nuke است. DotNetNuke

طراحی و ساخت وب سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی

در این روش طراح با استفاده از دانش برنامه نویسی صفحات وب را به صورت استاتیک و یا داینامیک ایجاد می کند. با توجه وب سایتی که قرار است طراحی شود و محتوایی که در آن سایت ارائه می شود نرم افزارهای مختلفی وجود دارد.

  • نرم افزار دیگرFront page نام دارد که از جمله ساده ترین و قدیمی ترین نرم افزارهای طراحی صفحات وب است که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار توسط توسعه دهندگان وب برای ایجاد سریع صفحات وب ایجاد شده است که بر روی ایجاد عناصر HTML متمرکز می باشد.
  • نرم افزار Dreamweaver که یکی از پرکاربردترین ها در این زمینه می باشد محصول شرکت Adobe است این نرم افزار علاوه بر پشتیبانی از HTML5 و  CSS3امکان استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند  PHP،ASP.net را دارد.
  • Adobe Edge Animate یکی از نرم افزارهای جدید شرکت Adobe است که امکان تولید صفحات وب در آن به صورت انیمیشن وجود دارد.
  • Visual Stadio نرم افزار حرفه ای و محصول شرکت مایکروسافت است که یکی از کاربردهای آن تولید صفحات وب با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند زبان ASP.net می باشد، که بیشتر در جهت تولید وب سایتها به همراه پایگاه داده مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نرم افزار دیگر CoffeeCup HTML Editor است که نرم افزار طراحی وب پیشرفته ای است و کاربران می توانند با استفاده از آن به راحتی صفحات وب را ایجاد کنند. علاوه بر این نرم افزارها، نرم افزارهای متعدد و با امکانات متفاوتی وجود دارد اما مهمترین مسئله انتخاب نرم افزار مناسب به همراه امکانات طراحی و نیز داشتن کمترین باگ امنیتی است.

روش های طراحی سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید