خلاقیت در طراحی گرافیک

خلاقیت در طراحی گرافیک

خلاقیت به عنوان عنصر اصلی در تبلیغات گرافیکی در افزایش تاثیر گذاری تبلیغات موثر بوده و می تواند موفقیت یک اثر تبلیغاتی را تضمین کند.

خلاقیت در طراحی گرافیک

خلاقیت در گرافیک به انعطاف پذیری ذهن طراح و قدرت درک او از ایده برای ساختار شکنی و ایجاد طرحی تازه است. طراح در این مقطع باید تمام تصاویر ذهنی و پیشینه فکری اش را در رابطه با آن موضوع دور بریزد و از صفر به موضوع طراحی اش فکر کند. ممکن است طراح لزوما چیز تازه ای به ذهن اش نرسد چندان که گاه ایده ای خلاقانه از ترکیب و ادغام ایده های پیشین بوجود می آید. یک طراح خلاق به مانند دانشمند آزمایشگاه است و با شکل ظریفی طرح ها را در هم آمیخته و به صورت نظام مند آنها را آزمایش می کند و در آخر نتیجه ای مورد پسند و ایده ای جدید از خود به جای می گذارد .

طراح در هنگام ایده پردازی از هر طرف سفارش مشتری را بررسی می کند تا به یک ایده‌ محوری دست یابد که دربرگیرنده‌ اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مشتری باشد، همچنین این مفهوم محوری باید متناسب با بینش خودآگاه ، ناخودآگاه و توانایی مخاطب تبلیغات باشد. این مفهوم نشان خواهد داد که باید درباره ارزش اساسی برند به مخاطب چه بگوییم.

امروزه گذشته از بسترهای تبلیغات محیطی می‌ توان از کارکرد رسانه ‌ای وسایل در محیط یاد کرد، مخاطبان دیگر تنها با بسترها و ابزارهایی نظیر بیلبورد روبرو نیستند بلکه رسانه‌ای شدن وسایل در محیط اهمیت چشمگیری یافته است. تکنولوژی‌های نوین نیز شرایط لازم را برای تنوع ‌بخشی به تبلیغات و شیوه‌های آن و جذب مخاطبان فراهم کرده.

اما باید دانست خلاقیت در طراحی فرآیند بسیار پیچیده ایست و عوامل بسیاری بر موفقیت یا شکست طراح در خلق اثری خلاقانه تاثیر گذار است. به عنوان مثال دغدغه ها و سیاست های درون سازمانی سفارش دهنده پروژه ممکن است بر تصمیم گیریهای طراح تاثیر بگذارد و یا او را تحت فشار قرار دهد، بنابراین مدیریت صحیح در فرایند خلاقیت یعنی تحت کنترل در آوردن این گونه تاثیرات و اطمینان حاصل کردن از آگاهی همه افراد دخیل در پروژه به اهداف پروژه، از ابتدا تا انتهای کار می تواند فرسایش درروند شکوفایی خلاقیت را کاهش دهد.

خلاقیت در طراحی گرافیک

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید