جذابیت در طراحی سایت دانشگاهی

جذابیت در طراحی سایت دانشگاهی

برای اینکه وب‌سایت و پرتال دانشگاهی جذاب‌تر و کاربر پسندتر باشد، می‌توانید از محتوای چندرسانه‌ای و تعاملی استفاده کنید. برخی از عناصر و مواردی که می‌تواند در این راستا در وب‌سایت دانشگاهی قرار گرفته شود، در ادامه شرح داده شده‌اند.

لازم به ذکر است که پس از طراحی و ساخت سایت دانشگاهی، تمام محتوای وب‌سایت چه به صورت متن و چه چندرسانه‌ای باید مطابق با قانون کپی‌رایت و حریم خصوصی باشد. همچنین برای استفاده از این ویژگی‌ها و یا چگونگی افزودن این موارد می‌توانید با بخش پشتیبانی فنی وب‌سایت خود تماس بگیرید.

ویدئو

اگر ویدئوی مناسبی دارید که می‌توان آن را به محتوای وب‌سایت اضافه کرد، راه‌های مختلفی در پیش دارید. ساده‌ترین روش که می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتری را نیز به وب‌سایت جذب کند استفاده از وب‌سایت‌های پخش و اشتراک‌گذاری ویدئو است؛ که در این حالت پس از اینکه ویدئوی مورد نظر خود را در این وب‌سایت یافتید، از آن در وب‌سایت خود بهره بگیرید.

فایل صوتی

برای استفاده از فایل‌های صوتی مرتبط با محتوای وب‌سایت می‌توان فرمت‌های معمول و استاندارد استفاده کرد و در عین حال راهنمایی‌های لازم را نیز از بخش پشتیبانی فنی وب‌سایت خود درخواست کنید.

وبلاگ

استفاده از وبلاگ به خوانندگان و بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا اطلاعات به‌روز و کاملی از وقایع دانشگاه و همچنین سایر موضوعات مرتبط با وب‌سایت به دست آورند. اینکه دانشجویان و سایر وابستگان یک دانشگاه بتوانند در این وبلاگ مطلب بنویسند، نکته مهمی است که به پویایی محتوای وب‌سایت کمک بسیاری می‌کند.

خوراک RSS

RSS فرمتی برای توزیع اخبار و سایر محتوای آنلاین تولید شده در یک سایت است و به نوعی خوراک خبری برای سایر وب سایت‌ها و افراد تلقی می‌شود. می‌توان از برخی از بخش‌های وب‌سایت‌های دانشگاهی همچون وبلاگ خوراک RSS استخراج کرد. تا مخاطبین به راحتی در جریان جدیدترین مطالب وب‌سایت قرار گیرند.

فرم‌های آنلاین

امکان و ویژگی پرکردن فرم‌های آنلاین در یک وب‌سایت بدون استفاده از برنامه خاص یک ویژگی مهم برای وب‌سایت دانشگاهی است. اینکه دانشجو، کارمند دانشگاه و سایر اعضا بتوانند یک فرم آموزشی، درخواست و… را در وب‌سایت به راحتی و بدون استفاده از نرم‌افزار خاص پر کنند و آن را به اطلاع دانشگاه برسانند برای وب‌سایت دانشگاهی نکته مهم و قابل توجه است.

گالری تصاویر

امکان قرار دادن گالری تصاویر در وب‌سایت دانشگاه نیز به جذب مخاطب کمک می‌کند. برای این کار باید به مواردی همچون یکسان‌سازی سایز تصاویر، استفاده از فرمت‌های مجاز و استاندارد عکس و نوشتن توضیح مختصر درباره تصاویر توجه کرد.

جذابیت در طراحی سایت دانشگاهی

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید