تفاوت پوستر و اسلایدر

تفاوت پوستر و اسلایدر در چیست؟ پوستر تاثیرگذارتر است یا یک اسلایدر؟

پوستر در معنای عامیانه کاغذی است که برای تبلیغات به دیوار چسبانده میشود و این کاغذ می تواند شامل تصویر و متون باشد خواه تصاویری متعارف و خواه تصاویری متناقض و غیر معمول، هدف از طراحی پوستر دادن آگاهی به مردم و کاربران است.

اسلایدر شباهت زیادی به یک پوستر دارد در واقع همان پوستر در سطح شهر میشود اسلایدر در سطح سایت.

البته امروزه به هر نوع پارچه و یا کاغذی که در ابعاد بزرگ (معمولاً بزرگتر از A2 ) چاپ می شود بنر می گوند چرا که تفاوت بنر و پوستر در دنیای کنونی سایز چاپ شده ی آنها می باشد نه کیفیت و یا اصول طراحی ، با این حال بایستی این نکته فراموش نشود که در پوستر می توان مطالب بیشتری را مطرح کرد ولی معمولاً بنر ها همانطور که از تعریفشان مشخص است بایستی اشاره ای به یک موضوع باشند نه اینکه شرح مفصل یک موضوع باشند حال این اشاره می تواند یک آرم و یا یک جمله باشد.

چند نمونه از پوسترهای  تئاتر:

تفاوت پوستر و اسلایدر

معمولاً پوستر ها در ابعاد زیر طراحی میشوند :

  • A4 که در سایز ۲۱ در ۲۹٫۷ سانتی متر می باشد.
  • A3 که در سایز ۲۹٫۷ در ۴۲ سانتی متر می باشد.
  • A2 که در سایز ۴۲ در ۵۹٫۴ سانتی متر می باشد.

اما اسلایدر های بسته به مکانی که در وب سایت قرار میگیرند می توانند اندازه های متفاوتی داشته باشند اما باید به حجم اسلایدرها توجه لازم را داشته باشیم و همیشه سعی کنیم حجم اسلایدرها زیر ۱۰۰ کیلو بایت باشد.در غیر این صورت اگر حدود سه اسلایدرهام در سایت قرار یگیرد ۳۰۰کیلوبایت به حجم وب سایت اضافه میشود.

امروزه بیشترین پوسترها برای کارهای هنری و تبلیغات اینستاگرام طراحی میشوند و به جای زدن روی دیوار در بین شبکه های اجتماعی تلگرام و فیس بود رد و بدل میگردند.

طراحی پوستر :

لازم به ذکر است که اگر میخواهید یک پوستر برای اهل هنر و تئاتریان طراحی کنید حتما از طرحهای انتزاعی و نرم افزار کرل بهر ببرید معولا هنریان از اینکه یک پوستر پر از عکس داشته باشند خوشحال نمی شوند بلکه می خواهند طرحشان منحصر به فرد و برداری باشد.

تفاوت پوستر و اسلایدر

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید