تفاوت عمده میان طراحی سایت و توسعه وب سایت

 تفاوت عمده میان طراحی سایت و توسعه وب سایت

عبارت طراح وب سایت و توسعه دهنده وب سایت در جامعه و در تبلیغات بجای یکدیگر استفاده می شوند. ولی آنها دو چیز متفاوت می باشند. طراحی شامل آن چیزی می باشد که بیننده در سایت می بیند، و توسعه شامل عملکرد سایت می باشد.

یک سایت شامل قسمت های متفاوتی می باشد:
شما و طرح – شامل گرافیک، رنگها، منوها و غیره می باشد.
محتوا – شامل اطلاعات، محصولات، و غیره در سایت می باشد.
عملکرد – شامل ویژگیهای تعاملی سایت با کاربر می باشد که یک وب سایت به کاربران خود ارائه می دهد که نیاز به زیر ساختهای درونی برای ارائه به کاربران می باشد.
قابل استفاده بودن – عبارت است از دیدن سایت از دید کاربران، و شامل کیفیت سایت در تعامل کاربران با سایت، منوها و مفید بودن سایت می باشد.

شما و طرح

ظاهر کلی سایت می باشد. طراح وب سایت تصمیم می گیرد از چه رنگها و فونتهایی استفاده شود و صفحات سایت چگونه آرایش داده شوند.

طراح گرافیک باید حس زیبا شناسی خوبی داشته باشد و دقیقا بداند چه ترکیبی از رنگها و عکسها مناسب پروژه ای است که صاحب سایت می خواهد به کاربران سایت ارائه دهد.

محتوا

مطالب، تمامی متونی می باشند که در یک سایت یافت می شوند و شامل کلیه مطالبی می باشند که می بایست در سایت قرار گیرند

عملکرد

عملکرد، شامل همه ویژگیهای تعاملی سایت و همچنین انیمیشن ها می باشد.

برنامه نویسان با بهره گیری از زبانهای مختلف برنامه نویسی تحت وب که از وب سرور پشتیبانی می کنند، کلیه ویژگیهای تعاملی سایت را طراحی می کنند.

از فلش می توان برای متحرک سازی تصاویر استفاده کرد. Perl، PHP و جاوا زبانهای برنامه نویسی هستند که در وب سرور استفاده می شوند تا صفحاتی با دینامیک پیچیده بوجود آیند. این صفحات می توانند مستقل از یکدیگر کار کنند ولی همه آنها از یک دیتابیس استفاده می کنند تا همه نیازهایی که کاربران از سایت انتظار دارند برآورده شود. طراحی سایت

از جاوا اسکریپت برای خلق افکتهای جالب در مرورگرها استفاده می شود نظیر عوض شدن عکسها وقتی موس را روی آنها حرکت می دهید، یا تغییر رنگ لینکها، و غیره. جاوا اسکریپت بر روی مرورگر کابران اجرا خواهد شد و بر روی وب سرورها اجرا نمی شود.

عملکردهای دیگر یک وب سایت، می تواند شامل نرم افزارهایی باشند که کاربران با آنها کار خواهند کرد نظیر فرم ها، مدیریت محتوا (در وبلاگها) و برنامه های مدیریتی دیگر که این امکان را برای کسانی که با برنامه نویسی آشنایی ندارند فراهم می کند تا داده های وب سایت را مدیریت نمایند.

تمامی این برنامه ها می بایست از زبان HTML پشتیبانی کنند تا بتوانند در یک صفحه اینترنتی استفاده شوند.

تفاوت عمده میان طراحی سایت و توسعه وب سایت

× هر سوالی دارید ازمون بپرسید